Divljao je autom kao niko pre njega, pa ga je stigao policajac na biciklu i uzeo mu meru
Da ste, kojim slučajem, živeli davne 1896. godine i bili jedan od srećnika koji je imao privilegiju da poseduje neki do prvih serijskih automobila ikada napravljenih, u to vreme ne biste smeli da ga vozite brzinom većom od 3 kilometara na sat!
Tada je na snazi bilo ograničenje brzine od 2 milje, odnosno otprilike 3 km/h, a da sve bude još bizarnije, ispred svakog motornog vozila morao je peške da ide čovek koji je mahao crvenim zastavama i tako upozorava prolaznike na opasnost od "motorne kočije".
To ograničnje, međutim, nimalo nije brinulo Voltera Arnolda, jednog od prvih ljudi na svetu koji su od kompanije Benz dobili licencu za prodaju njihovih motornih vozila. Ipak, Arnold će u istoriji ostati zapamćen po nečemu mnogo zanimljivijem - kao prvi vozač u istoriji koji je kažnjen zbog prekoračenja dozvoljene brzine.
Vozeći se 28. januara 1896. svojim Arnold Benzom, kako je "krstio" automobile koje je prodavao na britanskom tržištu, gradićem Padok Vud, u engleskoj pokrajini Kent, pošteno je "nagazio" gas, pa je ulicama "jurcao" brzinom od čak - 13 kilometara na sat, u trenutku kada ga je stigao policajac na biciklu i naplatio mu kaznu.
Za prekršaj nastao tokom "korišćenja kočije bez pogonskih konja", Arnoldu propisana kazna od 5 šilinga, plus 2 funte za sudske troškove. Posle uložene žalbe, kazna je preinačena na iznos od 1 šilinga i 9 šilinga za troškove, da bi na kraju platio samo taj 1 šiling.
Nedugo posle ovog događaja, britanske vlasti su shvatile da razvoj motornih vozila nezadrživo napreduje, i da ograničenje brzine od 3 km/h iz doba parnih mašina, kao i obveza mahanja zastavom ispred automobila, pripadaju nekom drugom vremenu.
Zbog toga je ubrzo "čovek sa zastavama" otišao u istoriju, a ograničenje brzine je sa 2 povećano na 14 milja, odnosno čak - 23 kilometra na sat.
Video: Auto pokojne tašte restaurirao 3 godine kako bi iznenadio suprugu za godišnjicu braka
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.