Dizelaš uzvraća udarac: 1.440 km sa jednim rezervoarom - to nikako ne može na struju!
U nastupajućoj eri električnih automobila, autonomija - domet koji vozilo može da pređe sa jednim punjenjem baterija, postaje jedan od glavnih imperativa, a za najveće igrače na ovom terenu 500 kilometara odavno ne predstavljaju neki problem.
Ipak, kada reč o autonomiji, čini se da će "klasični" automobili ti još dugo vremena biti neprikosnoveni.
Dobri stari dizelaš
Britanac Džo Akilis, profesionalni vozač luksuznih automobila koji uglavnom prevozi poslovne ljude, zbog pandemije korona virusa je skoro potpuno ostao bez posla, pa se početokom ove godine, pred istek zakupa velikog luksuznog BMW-a 730Ld, odlučio da izvede zanimljiv poduhvat. I da, na neki način, "baci rukavicu" u lice "elektirčarima" velikog dometa.
Velikim luksuznim automobilom, koga pokreće redni šestocilindričn turbo-dizel motor od 3 litra zapremine sa 260 "konja", zaputio se od Londona u pravcu Barselone. Prethodno je dizelom do vrha napunio veliki rezervoar zapremine 75 litara. (Kako je njegova avantura izgledala, pogledajte u videu iznad.)
Krajnji rezultat Džoove avanture - 1.440 pređenih kilometara sa jednim rezervoarom!
Ovaj zaista impresivan rezultat zasluga je ekonomičnosti savremenih dizel motora koje je čuvena bavarska fabrika dovela do savršenstva. Dizel motori nikada u svojoj istoriji nisu bili čistiji, kada je reč o emisijama izduvnih gasova, a na osnovu ovog poduhvata može se zaključiti, ni da nikada nisu bili ekonomičniji. Zato se sa pravom može postaviti pitanje da li će i jedan drugačiji pogon u skorije vreme uspeti da ponovi ovakav podvig.
Šta nude "električari"?
Vlasnici Teslinog Modela S već mogu da računaju na 575 kilometara, dok ostali modeli tog proizvođača uglavnom imaju domete između 450 i 550 kilometara. Međutim, Lucid Air - automobil koji već duže vreme figurira kao najveći Teslin rival, u najsnažnijoj verziji, sa jednim punjenjem može da prevali čak - 837 kilometara!
Ni modeli evropskih proizvođača ne zaostaju mnogo za Teslom, pa se Jaguar I-Pace može pohvaliti sa 470, a Audi E-tron autonomijom od 420 kilometara. Mercedesov električni terenac EQC je sa 355 kilometara nešto slabiji, dok Volkswagen ID.4, koji cilja na to da postane Golf među elektromobilima, sa manjim paketom baterija, prelazi 346 kilometara sa jednim punjenjem.
Toyota je, međutim, svima zadala domaći zadatak sa svojim modelom Mirai, koji je sa jednim punjenjem baterija, odnosno jednim rezervoarom vodonika, uspeo da pređe neverovatnih - 1.359 kilometara. Struja koja pokreće ovaj automobil proizvodi se hemijskom reakcijom čiju energiju vodonično-kiseonične gorivne ćelije pretvaraju u mehaničku, koja pokreće točkove.
Prvi za "odstrel"
Sve to ostalo je u senci jednog "običnog" dizelaša, klasičnog motora sa unutrašnjim sagorevanjem, onakvog kakvi su među prvima pokrenuli motorizaciju sveta i koji su danas prvi viđeni za "odstrel" na putu ka potpunoj elektrifikaciji. Sreća definitivno nije na njihovoj strani...
Dizelaša je sve manje u novim modelima automobila sa "klasičnim" motorima, jer su savremena automobilska industrija i politika koja uvodi sve restriktivnije ekološke zakone, odlučile da oni budu prvi koji će da nestanu na putu ka "nultim emisijama" i potpuno ekološkom prevozu budućnosti...
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Gandra
Hoce li neko da mi objasni kako trenutna energentska kriza ide u prilog el volilima. Ko ce da proizvede toliku stuju ?
Podelite komentar
panic
pezo 405 2001god 70l tank 1350 km feldkirch-petrovac na mlavi i jos imao oko 70-80 km gradska voznja
Podelite komentar
Roki
El vozac LAZOV!!!
Podelite komentar