Prvo novi automobili, zatim polovnjaci, a sada i auto delovi postaju sve skuplji
Nekoliko stvari će obeležiti ovu godinu u automobilskom svetu. Pre svega, nestašica čipova i elektronskih komponenti, koja se potom odrazila i na proizvodnju nekih elektronskih sistema, ponudu dodatne opreme (zbog čega u nekim slučajevima proizvođači izbacuju neke opcije iz ponude), kao i na kompletnu proizvodnju vozila.
Novi automobili su, zbog toga, postali sve skuplji, a noviji polovnjaci, starosti do pet godina, još skuplji. Zbog toga se na nemačkom tržištu proteklih meseci dešavalo da očuvan polovan autmobil, star dve - tri godine, bude čak i skuplji nego isti potpuno nov model sa nešto slabijom opremom.
Ovom nizu automobilskih poskupljena sada se pridružuju i rezervni delovi, čije cene u poslednje vreme rastu brže i od stope inflacije. Ovaj trend je uočljiv u poslednjih 12 meseci, a cene rezervnih delova su u proseku porasle za više od 6 odsto u periodu od avgusta 2020. do avgusta 2021. godine, navode u Nemačkom udruženju osiguravača.
U poređenju sa 2013. godinom, današnje cene rezervnih delova na nemačkom tržištu veće su za skoro 44 odsto. Od pojedničanih delova najviše su poskupeli poklopci prtljažnika - za 60 odsto i zadnja svetla - čak 67 odsto.
Da li će se i ova poskupljenja preliti na druga tržišta kao što je to sada slučaj sa polovnjacima, saznaćemo u narednim mesecima.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.