Lada Niva uživa popularnost u različitim delovima sveta već više od 40 godina, kao jeftin, robustan i veoma upotrebljiv kompaktni terenac. Možda ne toliko popularan na "najprobirljivijim" tržištima, ali je i do njih pronalazila svoj put.
Klasična Niva je 1998. dobila "mlađu sestru" - Chevrolet Nivu, koja je prošle godine, nakon redizajna i modernizacije, dobila ime Lada Niva Travel. Ona prva je, u novoj podeli karata unutar AvtoVAZ-a, dobila ime kakvo i zaslužuje - Lada Niva Legend.
E sad, koji god da je model od dva pomenuta u pitanju, i koliko god da ga je ruska fabrika dobro opremila, da li bi vam zvučalo logično da je njegova cena iznosi - 27.000 evra?
Naravno, odgovor je negativan i sam se po sebi nameće! Međutim, ovoga teksta verovatno ne bi ni bilo da je sve baš tako... je neki ljudi su spremni da za Ladu Nivu izdvoje čak 31.286 dolara, odnosno tek neki evro manje od 27.000 evra.
Oni žive u Japanu i kupuju najluksuzniji i najbolje opremljeni model - Lada Niva Travel Luxe Offroad. Taj terenac, po navedenoj ceni, čak 132 odsto skuplji od osnovne verzije Nive Travel, koja se u "zemlji izlazećeg sunca" košta "samo" 17.791 dolara, odnosno 15.333 evra. (Ta ista osnovna verzija u Rusiji se prodaje po ceni od 9.800 evra.)
A to što Japanci kupuju najluksuzniju verziju Nive Travel znači da za svojih 27.000 hiljada evra dobijaju prilično dobro opremljen automobil, na čijem spisku opreme se nalaze: automatska klima, multimedijalni sistem, zadnja parkirna kamera (sa mogućnošću pranja), električni podzači prozora, grejanje sedišta i vetrobranskih stakala, aluminijumske felne od 16 inča sa gumama za vožnju po teškim terenima i snorkel (eksterni usisnik za vazduh). Međutim, od bezbednosnih sistema, ova luksuzna Niva je opremljena samo ABS-om.
Lada Niva Travel Luxe Offroad, međutim, ne dolazi u Japan tako dobro opremljena direktno iz fabrike u Toljatiju. Komanija pod imenom "Le Parnass" kupuje Lade "preko puta", u najjužnijoj ruskoj Habarovskoj Pokrajini i potom ih trajektima prevozi u Japan.
Luksuznog ruskog terenca pokreće poznati atmosferski motor zapremine 1,7 litara sa 80 konjskih snaga, dok su za prenos snage na sve točkove zaduženi petostepeni manuelni menjač, dvostepeni reduktor i mehanička blokada diferencijala.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mixx
Dao bi,ali, nemam ni toliko dinara..
Podelite komentar
M.m
Naravno da bi niva je niva i zauvek ce biti tako
Podelite komentar
Gile
Izuzetan auto i terenac,nema dalje,samo ljudi koji ne poznaju rad Avtovaza koji je sada pod okriljem Renoa mogu da pisu nebuloze o automobilima marke Lada.
Podelite komentar