"Crvena furija" protutnjala Šumadijom, a sa njom i još 15 najnovijih Porschea
Šeststo pedeset "konja" koji glasno ržu na najmanji dodir papučice gasa, koji moćnu mašinu vuku iz sve snage bukvalno je lepeći za asfalt, koji poslušno prate i najmanji okret volana, i najblaži stisak kočnice, imaju jedno zajedničko ima - Porsche.
I to ne samo jedan Porsche. Vrhunski spoj višedecenijskog automobilskog inženjerstva i najsavremenije tehnologije, došao je u obliku šest novih modela u nekoliko različitih verzija. Ukupno, 16 novih automobila koji bez svake sumnje predstavljaju sam vrh onoga što današnja (nemačka) auto-industrija ima da ponudi.
Automobilski novinari za volanima Caymana/Boxtera, 911-ice, Panamere, Macana, Cayennea i električnog Taycana protutnjali su prošle nedelje Šumadijom u Porsche Road Tour 2021 karavanu, predvođeni Porscheovim instruktorima. A slučajnost je htela da se ovaj novinar nađe u timu sa svojim nekadašnjim nadređenim iz (civilne) vojske, kolegom novinarem, veoma iskusnim i izuzetno veštim vozačem, koji odlično "hendluje" stotine pogonskih "konja".
"Crvena furija"
Adrenalin "radi" još od samog dolaska u beogradski Porsche Ada centar i počinje da "skače" odmah po ulasku u zeleni 718 Cayman S (2.497 ccm, 350KS). Konvoj kreće preko Mladenovca i Kosmaja prema Topoli, uz nekoliko usputnih "pit stopova" za promenu vozila, kako bi sve ekipe mogle da se oprobaju u vožnji svih modela.
Na prvom od njih dobijamo "crvenu furiju", najsnažniji od 16 automobila i jedan od najmoćnijih serijskih Porschea ikada - 911 Turbo S. Zvuk motora, boksera "šestaka" zapremine 3,7 litara, sa dve turbine i 650 "konja" poručuje da je baš to ono zbog čega smo ovde. Automobil "zalepljen" za asfalt (a mi za sedišta) pliva kroz krivine, poslušno prateći svaki i najmanji okret volana i stisak gasa i kočnice, izuzetno brzo menjajući stepene prenosa.
Ništa manje agilan, ali ipak u senci njegovog savrešenstva ostaje Cayenne Coupé Turbo (3.996 ccm, 550KS), veliki, prostrani kupe SUV kojim se dovozimo do proplanka iznad vinograda na kome pravmo pauzu za upoznavanje sa svim modelima koje je nam je Porsche toga dana stavio na raspolaganje.
Pun gas i vlažna podloga
Kao "klasični" ljubitelj legendarnih kupea i kabrioleta iz štutgartskog predgrađa, koji pomalo sa odbojnošću gleda na sportske limuzine i terence sa Porscheovim znakom, sedam u Panameru 4S E-Hybrid kojom nastavljamo avanturu ka Ljigu i Beogradu. Model kome ukupnu snagu od 560 "konja" zajednički daju V6 tvin-turbo benzinac od 2,9 litara i elektromotor od 100 kW/136KS, ima sve karakteristike koje pripadaju imenu marke koju nosi, ali i udobnu sportsku zadnju klupu sa koje je doživljaj vožnje sportskim automobilom neobičniji nego sa prednjih sedišta.
Kako je, u međuvremenu, počela kiša, tamnoplavi 911 Carrera S Coupé (2.981 ccm / 450KS) nam je omogućio da isprobamo "Wet Mode", sistem predstavljen na aktuelnoj 992 generaciji, koji pomoću akustičnih senzora u točkovima detektuje vlažnu podlogu i prilagođava joj kontrolu stabilnosti, poziciju zadnjeg spojlera i rad menjača, kako bi auto što bolje ležao na putu.
Zahvaljujući savršenstvu tehnologije, i po mokrom putu - 911 ostaje 911! I sa 200 "konja" manje nego "crvena furija", Carrera S se vozi kao "rasni" Porsche, koji ide i upravlja baš onako kako je vozač zamislio.
Od 0 od 100 za manje od 3 sekunde
Poslednji "pit stop" i poslednja promena. Ovoga puta bez ikakvih "limuzine/terenci predrasuda", pošto poslednju etapu prelazimo u Porscheu Taycan 4S, električnoj sportskoj kupe limuzini, opremljenoj "performance plus" paketom baterija od 93kWh, koje napajaju dva elektromotora ukupne snage 420kW/571KS.
Ovde je potrebno biti pažljiv, pošto je maksimalni obrtni od 650 Nm moguće postići iz stanja mirovanja, a ubrzanje od 0 od 100 km/h za manje od 3 sekunde. Naravno, takve performanse se osete odmah, ali je svakako zbog saobraćanih propisa moćnu mašinu nemoguće "terati" od maksimuma.
Taycan ostavlja neuobičajan osećaj, pošto se vožnja brzinama od 100 - 120 na sat čini kao nekih 50-ak km/h sporija u nekom "običnom" prosečnom automobilu srednje klase. Pritom je to komforan i udoban auto, čijoj neobičnosti doprinosi i mogućnost emitovanja zvuka elektičnih motora putem zvučnika u kabini, šta ostavlja neki poseban "avionski" osećaj.
Jedinstveno adrenalinsko iskustvo
Sesti za volan ili na suvozačko sedište automobila čiji su se slavni prethodnici, pre nekih dvadesetak godina, nalazili "parikirani" na posterima zalepljenim na zidovima soba zaista je jedinstveno adrenalinsko iskustvo.
Posteri su i dalje tu negde, među nagomilanim uspomenama iz detinjstva, ali doživeti Porsche u vožnji definitivno je ispunjenje onoga o čemu smo uz njih kao klinci maštali!
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Перагеније
А неки тврде да су "немци" прецењени... ЧАК бих можда и ја пожелео ово црвено да провозам.
Podelite komentar