Ne isplati se Elektroauto, lažu kvazi stručnjaci bez fakti to su lobisti Auto garaža u Srbiji. Počevši od vadjenja litiuma, uništavanja prirode pa sve do reciklaže baterije koja traje ca. tri godine. Jedna ekološka katastrofa. Kad imate sudar Auto se baca jer se ne isplati opravka i nije finansirana od osiguranja zbog vremenske starosti. Lažu da benzin uništava prirodu to je zanemarljivo. Naj veći svetski zagadjivaći su krave jer ispuštaju gas - prde stalno. Bil Gejts je o tome pričao jedite manje mesa. Pa onda dolaze, kamini, busevi, brodovi, avioni fabrike itd. Manite se ljudi laži ostavite običan narod da živi kako zna i bori se. Pitajte se gde će vam duša od silnih neistina.
Razmisli bolje za šta "auto garaže" lobiraju. Pomoć: vole redovno održavanje kojeg kod električnih nema. Što se tiče uništavanja prirode, pogledaj kao rafinerije, naftovodi, tankeri, benzinske pumpe sve do jedne nekima izgledaju kao rasadnici cveća i nigde zagađenja. I sve to što rade rade bez upotrebe bilo kog vida energije uključujući tu i električnu. Jel' da? Nema ni izliva. Nasuprot tome vidim da "znaš" da nije učinjen baš nikakav napredak u dobijanju litijuma i da bolje znaš od većine i/ili vodećih naučnika o tome šta je lošije za prirodu. Time "porvrđuješ" da se "elektroauti" ne isplati jer tebi nisu potrebne baš nikakve brojke. Ti si navikao da te deru bez tvog znanja pa zaključuješ da je ono o čemu ne znaš uopšte, zapravo lošije. Izvanredna analiza. Ajde sad sedi pa protictaj neke merodavne informacije, po mogućstvu iz ovog veka.
Kao sto sam i pisao ON zna najbolje, znaci da sve informacije koje su dostupne i sve tv emisije koje govore o problemima ev su pogresne jer je elektricni terorist rekao tako 😂, kao sto sam x puta napisao jos uvek ev prestavljaju skupo, neprakticno, tek nesto zelenije resenje... Elektricni covece informiraj se! Najnovije istraživanje automobila iz Consumer Reportsa pokazuje da će nekoliko novijih električnih automobila biti suočeno s problemima, što je u suprotnosti s uobičajenim vjerovanjem da bi električna vozila s njihovim jednostavnijim pogonskim sklopovima trebala imati manje problema od automobila na benzinski ili dizelski pogon. Istraživanje je prikupilo podatke od oko 329.000 vozila, a posebno se prozivaju Audi e-Tron, Kia Niro EV i Tesla Model Y... Veći je problem što je sve teže naći slobodno mjesto za punjenje, a električnih automobila među novokupljenima je tek 1,2 posto. U Europi ih je 10,5 posto. No, naša je električna mreža uvelike potkapacitirana i zastarjela. Već sada nije lako naći slobodno mjesto za punjenje. Veliki problemu s punjenjem električnih automobila nastat će kad im udio dosegne 3 posto. A uz 5-posto elektrodistribucijski sustav će se raspasti.
Već za masovno korištenje običnih 3,7 kW kućnih punjača električna mreža nedostatna, ako se deset vozila istodobno priključi na punjenje u nekom kvartu električni sustav će se raspasti. Mreže brzih punionica – trebat će preurediti kompletnu elektrodistribucijsku mrežu i izgraditi sustav fleksibilnih elektrana – primjerice na plin, koje će se uključivati u vremenima vršnog opterećenja.
Čitali ste o ‘uspjehu’ izraelskih stručnjaka koji su pronašli električnu bateriju koju je moguće napuniti u nekoliko minuta, kao sada benzinsko ili dizelsko gorivo. Super, ali za punjenje jednog automobila treba instalirana snaga od 1 MW (megavat)! Uz svaku će punionicu struje trebati napraviti električnu centralu, a uz svaki veći grad golemu, po mogućnosti nuklearnu.
Dakle, priča sa strujom ima drugu stranu medalje. Njihov udio, neće rasti brzo, jer za to naprosto nema uvjeta, a oni koji su ih ‘povoljno’ kupili, usto računajući na lako i besplatno punjenje uskoro će se naći u velikim problemima. Navlakuša? Zvuči poznato.
X puta objavio ništa ili X=0? Gde ti je račun kojim si pokazao bilo koju svoju tvrdnju. Nigde. Ne vrdaj nego konačno napisi to što umišljaš da jesi. Moje je proračune lako potražiti, naći i proveriti. Prazne ti priče ne znače ništa. Za ono što si napisao ovde: To što je zastarela tehnologija zastupljenija ne znači to što si umislio. I konji su bili zastupljeniji u saobraćaju pa gde su sada? Električni IMAJU manje problema od fosilaca. Fora je u tome što fosilcima ne broje "redovno održavanje" kojeg kod električnih uopšte nema a kod fosilaca tu još proture i koju drugu popravku. Kod električnih se svaki odlazak broji. Dakle to ti pada u vodu. Električna mreža nije problem kakvim se upinješ da ga predstaviš. Jel imaš mrežu naftovoda do kuće sa kojom to porediš? Nemaš. Većina punjenja se radi noću kada je opterećenje značajno manje. Pritom ukini naftni kartel i energiju koju oni troše i imaćeš sasvim dovoljno za sve. Lokalni problem? Pa lokalno napravi struju kako gorivo nikada nećeš moći. Besplatno punjenje nikada nije postojalo i nikome nije problem. Sve je plaćeno, samo je neko plaćeno, sasvim dovoljno, unapred. Ja imam to "besplatno" punjenje koje mi je uračunato u cenu kola. Znaš koliko ga koristim? Retko jer je ušteda beznačajna a komfor koji električni omogućavaju punjenjem gde god da sam, bez potrebe da se makljam po pumpama neprocenjiv. Ne brinem se za brze punjače ni najmanje iz razloga koji ne očekuješ - sadašnji su sasvim dovoljno brzi da život sa električnim bude daleko bolji nego sa fosilcima. Dakle 1MW nije potreban. Naftaški navlakači? Zvuči poznato. Vrtiš priče kojom naftna industrija i zavisnici obasipaju svet bezuspešno pokušavajući da odlože svoj kraj.
@Bobby Nitko nista ne zna osim NJEGA naj pametnijega s najljepsim lazima... Sve sto se napise ON zna bolje njegovi su podatci tocni ON cak i zna kome se sta vise isplati, ko u cemu vise uziva dakle zna sve! Samo mi nije jasno gde god da citas o ev pisu da je problem nedovoljan broj punjaca zatim predugo vreme punjenja, opasnost od zapaljenja, eksplozije baterija pogotovo u procesu recikliranja, zagadenje i unistavanje okolisa i voda u blizini rudnika litija i ostalih sirovina (elektricni proveri sta se po tom pitanju u spaniji dogada!) Problem je kao sto pises i načini dobivanja el energije, previsoka cena elektricni automobila i niz drugih problema da jer su to stvarni problemi ja ne kazem da se s vremenom to nece popravit al trenutno su to objektivni problemi al nas drug elektricni nema pojma sto znaci objektivno. Naj bitnije da je svakom loncu poklopac sa svojim lazima!!!
"ON" daje podatke i izvore i sve je proverivo. A ti? Ni jedan jedini put, samo "želje". Roki, ne vredi da biraš samo najgore za jednu i najbolje za tvoju voljenu, ali vrlo zastarelu tehnologiju. Svako se može vrlo lako i setiti, a i ako se ne seti, naći mali milion kontraprimera. Jel' nedovoljan broj punjača? Pa jeste ali za budućnost i na tome se radi, prate kupovinu električnih. Pričam prvenstveno on Teslama ovde, ostali još kaskaju. Eksplozije baterija? Buhahaha. 11 puta ređe i daleko manje opasne od onoga što normalan svet sam po sebi zna za goriva. Stari proces dobijanja Litijuma jeste prljav, ali ignorišeš dve činjenice: (1) čak i sa tim su električni ukupno čistiji jer fosilci to više nego nadomeste u prvih par godina, (2) to je stari proces, novi je bolji. Sad baci pogled na to kako izgleda zagađenje iz neke rafinerije, pa onda i na elektrane koje napajaju te iste rafinerije, pa na prevoz i goriva do pumpi i izlive, pre nego što i dođeš do očajnih, fosilnih samohodnih kočija (lonaca?) i njihovog zagađenja. Činjenice ih poklapaju, ja samo podsećam da postoje. Oni koji žele bolje za sebe, će proveriti sve, neće kao tvoja teška manjina zadrto "braniti" loše i zastarelo.
У укупној светској производњи енергије око 18% се односи на електричну. Остало је: грејање, транспорт,.. и остало. Од тих 18%, неких пар процената, мање више, у просеку, је производња из обновњивих извора, и то је "прича" о електричним возилима. Све остало је измешање ауспуха у димњаке, или не дај Боже у нешто још катастрофалније, у реакторе нуклеарних електрана. У Србији је тај однос око 75:25. Када производња из обновљивих извора достигне потрошњу електро парка возила у земљи, то ће бити тај идеал, који једино има смисла. До тада, причати о електричним возилима, као еколошким, је тешка заблуда. Ван свих тих ексцесних ситуација, када трошкови оправке престижу износе код класичних возила. када се узме само енергент, електрично возило мора бити јефтиније у експлоатацији од СУС, из простог разлога што користи јефтинији. Акциза, порези и таксе на горива су око 110%, док се код електричних возила појављује само такса на пуњачима. Када и електрична енергије за потрошњу у возилима достигне износе увећане 110%, а то ће морати у идеалном случају када би сви прешли на тај вид превоза, јер буџет државе функционише на принцпу спојених судова, и тамо где он губи приход, на том месту и тражи да исти компензује, неке нове "математике" ће показати шта је исплативије. Оно што данас повећава "цену експлоатације" ел. возила је њихова непрактичност и чињеница да ниједна данашња батерија није достигла густину енергије угљоводоника. А време (као ресурс) има високу цену, јер се не да поновити.
1. Ma odakle da si izvukao podatke, proizvodnju električne energije je moguće srediti a goriva nije. 2. Ignorišeš energiju potrebu da gorivo dođe od bušotine do rezervoara a ispostava se da je samo ona dovoljna da sva kola budu električna. 3. Sve i da nastaviš da upotrebimo tvoje podatke i ignorišemo (2), električni su čistiji i jeftiniji pa sve da električnu energiju pravimo 100% od nafte jer je sam električni pogon 7 (sedam) puta efikasniji (7 puta manje energije za isti pređeni put). 4. Preskačeš i činjenicu da se fosilci praktično raspadaju tokom vožnje pa im non-stop treba neko "redovno" i/ili manje redovno "održavanje". I to zagađuje i košta. Pričate o nekoj umišljenoj, rekordnoj i retkoj ceni zamene cele baterije na pola miliona km ignorišete plaćanje zamene celog motora (nekih delova više puta) na "rate" sa fosilcima. Ukupni troškovi sa električnim su i u ovom pogledu manji. 5. Akcize na fosilna goriva ne saniraju štetu od istih pa ih treba povećati. Sa električnima je ta šteta daleko manja, sa sve proizvodnjom automobila. Cena goriva i bez toga je veća od cene električne energije, i situacija može postati samo još gora za fosilna goriva, sem što će cena povremeno padati pred bankrotstvima naftne industrije koje slede (pa onda skakanjem cene zbog umanjene cene). Sa druge strane, cena električne energije ima gornju tehnološku granicu posle koje pojedinci sami mogu da je proizvedu. 6. Možda je najvažnije to da su električna vozila prosto bolja, veća uživancija, praktičnija, manje vremena uzimaju i maltretiranja prouzrokuju svojim vlasnicima od fosilaca, te sve i da sve ostalo što navedoh nije tačno, imaju i zašta. Nemate ni jedan jedini argument koji ima bar tri noge koje nisu staklene, ma koliko gurali očajničku propagandu da održite naftni kartel u životu.
Ispravka jedne od grešaka u kucanju: Cena goriva će padati pa rasti ne zbog umanjene cene već umanjene proizvodnje. Naravno, padaće i zbog umanjene potražnje, što će prouzrokovati pomenuta bankrotstva.
Još uvek nemaš ništa konkretno da kažeš? I dalje se migoljiš, vrdaš? Potpuno je jasno da ti činjenice ne odgovaraju ali dužan si i sebi i ostalima nešto. Sećaš li se ili si zaboravio?
elektro vozac pokusavaju ubediti ljudi sada da je nesto dobro, ali tek za nase podnevlje za dvadesetak godina ces biti u pravu, kada ce se auto puniti vremenski istokao fosilni auto i prelaziti i vise neko oni sada sa mnogo manjim cenama
Pa električni se već brže puni nego fosilci. Fosilci mogu da stoje u garažama ili sličnom godinama i neće biti dopunjeni ni koliko električni za jedan minut. Ne možeš da primenjuješ loše, zastarele i neodgovarajuće navike na novu tehnologiju. Napredak unapređuje sve pa i način života. Dok se sa fosilcima silno vreme gubi na odlaske do pumpi (i točenje, i plaćanje, i povratke) i redovno reketiranje ("održavanje"), te češće kvarove, sa električnim nema toga ili ima značajno manje, a vožnja bolja i jeftinija. U ređim slučajevima sa dužim putevima električni se pune tokom vremena koje putnici svejedno potroše na odmor i/ili obrok umesto da, kao fosilci, zahtevaju posebnu pažnju i svraćanje do pumpi, točenje itd (opet). Dakle pusti te fore da neće ljudi kupovati sohodne kočije dok ne počnu da ostavljaju iste balege korisne kao đubrivo.
Ja punim baš svaki dan. Za to mi treba 5 sekundi mog vremenaz dakle manje nego odlasci na pumpe. Kabl je uredan. Sa sve zamenom baterije jeftinije nego fosilac a bolje. To je život!
Primetite da je osiguranje dalo samo polovične i jednostrane činjenice - one koje utiču na njihov džep, za vaš ih nije briga. Sa jedne strane se kaže da je nešto kod električnih skuplje a kod drugih da "nije skuplje" umesto da pokažu, koliko je, zapravo, mnogo manje potrebno i jeftinije. Jeste, udes ume da košta. To brine osiguranja. Ali, zapravo, fosilcima baš stalno trebaju razne popravke pod paravanom "redovno održavanje". Nisu rekli da baterije traju više od pola miliona km, da elektromotori traju više od milion ili da je zamena dotrajalog SUS motora paprena, ili da se, kao ni kod fosilaca, ne mora menjati sve nego samo pojedini delovi (a baterija nije jedan nedeljivi deo, mogu se zameniti problematični moduli). Svejedno, kada pročitate studije koje računaju sve troškove, istina postaje jasna kao dan i onima kojima inače nije. Električni su jeftiniji, a pritom i bolji i čistiji.
Još nešto. Jeste, popravke u slučaju udesa jesu skuplje i ta komponenta osiguranja je veća. Kod mene je ukupno osiguranje zapravo jeftinije jer je druga komponenta, životna i zdravstvena, lečenje u slučaju udesa, zapravo jeftinija jer su električna kola, a pogotovo Tesle, bezbednija od svih ostalih.
@Ivan: Ako želiš da uštediš za bolji auto prvo smanji troškove prelaskom na električni. Jasno je da je ljudima teško reći da je nešto sa većom cenom zapravo jeftinije, ali oni koji umeju da misle za sebe mogu i da shvate da ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji, u ovom slučaju još više. Fosilce daju bud-zašto, to je tačno, i biće još jeftiniji, jer ima električnih sa kojima su ukupni troškovi manji nego sa poklonjenim (novim) fosilcem, naravno uz prosečnu ili veću vožnju. Električni su automobili za vožnju, fosilci odlični za pritiskanje parkinga (mada je kubik šljunka još bolji) i muzeje.
Koliko je to EKO vozilo ,toliko je stetno ,jer jos se nezna sta ce se raditi sa starim baterijama ,jer nisu za reciklazu .Znaci opet veci problem od SUS motora za prirodu.
Bane, vrlo se dobro zna šta će se raditi sa "starim" baterijama jer, ne samo što *jesu* za reciklažu, imaju dodatni život posle upotrebe vozilima za stacionarno skladištenje energije i pre te reciklaže. Znači još manji problem od SUS motora za prirodu.
@ Zozo Ne vozim dizela nego benzinca i negrejem se na najeftiniji ugalj ,nego imam centralno grejanje na tekuci plin koji zagreva grejac a ventilator gura topao vazduh po celoj kuci.Pozdrav.
@Saša: "Malko" si se prevario. U članku su dali najskuplje popravke najskupljih, bez obzira na koliko je to retko potrebno. Električnima su popravke potrebne daleko ređe nego fosilcima a većina njih koštaju jednako. Sam pogon je pouzdaniji uključujući i bakterije, a ni baterije se ne moraju cele zameniti. Razumem da je u šumi dezinformacija to teško shvatiti, ali prvo skoči pa reci "hop".
Ne brini, ima tu NEKO ko ceka, iz prikrajka... Samo da napise pismo Trudou da ga pita kako su prosli zadnji izbori i da li ce jos neki punjac po Kanadi da postavi... Dolazi zima i tako...
Netačno!Mnogi modeli imaju već autonomiju preko 400,pa i 700 kilometara,a ta se vrednost bukvalno svaki dan povećava!SUS motori imaju do 1000 ,eventualno 1200 km autonomije....razlika koju će elektromobili za 3-4 godine sigurno dostići...ako ne i pre!Ovo je svakako spas za planetu,još samo da usavrše baterije,tj. njihovu proizvodnju i eto!
Marko
Ne isplati se Elektroauto, lažu kvazi stručnjaci bez fakti to su lobisti Auto garaža u Srbiji. Počevši od vadjenja litiuma, uništavanja prirode pa sve do reciklaže baterije koja traje ca. tri godine. Jedna ekološka katastrofa. Kad imate sudar Auto se baca jer se ne isplati opravka i nije finansirana od osiguranja zbog vremenske starosti. Lažu da benzin uništava prirodu to je zanemarljivo. Naj veći svetski zagadjivaći su krave jer ispuštaju gas - prde stalno. Bil Gejts je o tome pričao jedite manje mesa. Pa onda dolaze, kamini, busevi, brodovi, avioni fabrike itd. Manite se ljudi laži ostavite običan narod da živi kako zna i bori se. Pitajte se gde će vam duša od silnih neistina.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Marko
Razmisli bolje za šta "auto garaže" lobiraju. Pomoć: vole redovno održavanje kojeg kod električnih nema. Što se tiče uništavanja prirode, pogledaj kao rafinerije, naftovodi, tankeri, benzinske pumpe sve do jedne nekima izgledaju kao rasadnici cveća i nigde zagađenja. I sve to što rade rade bez upotrebe bilo kog vida energije uključujući tu i električnu. Jel' da? Nema ni izliva. Nasuprot tome vidim da "znaš" da nije učinjen baš nikakav napredak u dobijanju litijuma i da bolje znaš od većine i/ili vodećih naučnika o tome šta je lošije za prirodu. Time "porvrđuješ" da se "elektroauti" ne isplati jer tebi nisu potrebne baš nikakve brojke. Ti si navikao da te deru bez tvog znanja pa zaključuješ da je ono o čemu ne znaš uopšte, zapravo lošije. Izvanredna analiza. Ajde sad sedi pa protictaj neke merodavne informacije, po mogućstvu iz ovog veka.
Podelite komentar
Roki
Kao sto sam i pisao ON zna najbolje, znaci da sve informacije koje su dostupne i sve tv emisije koje govore o problemima ev su pogresne jer je elektricni terorist rekao tako 😂, kao sto sam x puta napisao jos uvek ev prestavljaju skupo, neprakticno, tek nesto zelenije resenje... Elektricni covece informiraj se! Najnovije istraživanje automobila iz Consumer Reportsa pokazuje da će nekoliko novijih električnih automobila biti suočeno s problemima, što je u suprotnosti s uobičajenim vjerovanjem da bi električna vozila s njihovim jednostavnijim pogonskim sklopovima trebala imati manje problema od automobila na benzinski ili dizelski pogon. Istraživanje je prikupilo podatke od oko 329.000 vozila, a posebno se prozivaju Audi e-Tron, Kia Niro EV i Tesla Model Y... Veći je problem što je sve teže naći slobodno mjesto za punjenje, a električnih automobila među novokupljenima je tek 1,2 posto. U Europi ih je 10,5 posto. No, naša je električna mreža uvelike potkapacitirana i zastarjela. Već sada nije lako naći slobodno mjesto za punjenje. Veliki problemu s punjenjem električnih automobila nastat će kad im udio dosegne 3 posto. A uz 5-posto elektrodistribucijski sustav će se raspasti. Već za masovno korištenje običnih 3,7 kW kućnih punjača električna mreža nedostatna, ako se deset vozila istodobno priključi na punjenje u nekom kvartu električni sustav će se raspasti. Mreže brzih punionica – trebat će preurediti kompletnu elektrodistribucijsku mrežu i izgraditi sustav fleksibilnih elektrana – primjerice na plin, koje će se uključivati u vremenima vršnog opterećenja. Čitali ste o ‘uspjehu’ izraelskih stručnjaka koji su pronašli električnu bateriju koju je moguće napuniti u nekoliko minuta, kao sada benzinsko ili dizelsko gorivo. Super, ali za punjenje jednog automobila treba instalirana snaga od 1 MW (megavat)! Uz svaku će punionicu struje trebati napraviti električnu centralu, a uz svaki veći grad golemu, po mogućnosti nuklearnu. Dakle, priča sa strujom ima drugu stranu medalje. Njihov udio, neće rasti brzo, jer za to naprosto nema uvjeta, a oni koji su ih ‘povoljno’ kupili, usto računajući na lako i besplatno punjenje uskoro će se naći u velikim problemima. Navlakuša? Zvuči poznato.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
X puta objavio ništa ili X=0? Gde ti je račun kojim si pokazao bilo koju svoju tvrdnju. Nigde. Ne vrdaj nego konačno napisi to što umišljaš da jesi. Moje je proračune lako potražiti, naći i proveriti. Prazne ti priče ne znače ništa. Za ono što si napisao ovde: To što je zastarela tehnologija zastupljenija ne znači to što si umislio. I konji su bili zastupljeniji u saobraćaju pa gde su sada? Električni IMAJU manje problema od fosilaca. Fora je u tome što fosilcima ne broje "redovno održavanje" kojeg kod električnih uopšte nema a kod fosilaca tu još proture i koju drugu popravku. Kod električnih se svaki odlazak broji. Dakle to ti pada u vodu. Električna mreža nije problem kakvim se upinješ da ga predstaviš. Jel imaš mrežu naftovoda do kuće sa kojom to porediš? Nemaš. Većina punjenja se radi noću kada je opterećenje značajno manje. Pritom ukini naftni kartel i energiju koju oni troše i imaćeš sasvim dovoljno za sve. Lokalni problem? Pa lokalno napravi struju kako gorivo nikada nećeš moći. Besplatno punjenje nikada nije postojalo i nikome nije problem. Sve je plaćeno, samo je neko plaćeno, sasvim dovoljno, unapred. Ja imam to "besplatno" punjenje koje mi je uračunato u cenu kola. Znaš koliko ga koristim? Retko jer je ušteda beznačajna a komfor koji električni omogućavaju punjenjem gde god da sam, bez potrebe da se makljam po pumpama neprocenjiv. Ne brinem se za brze punjače ni najmanje iz razloga koji ne očekuješ - sadašnji su sasvim dovoljno brzi da život sa električnim bude daleko bolji nego sa fosilcima. Dakle 1MW nije potreban. Naftaški navlakači? Zvuči poznato. Vrtiš priče kojom naftna industrija i zavisnici obasipaju svet bezuspešno pokušavajući da odlože svoj kraj.
Podelite komentar
Roki
@Bobby Nitko nista ne zna osim NJEGA naj pametnijega s najljepsim lazima... Sve sto se napise ON zna bolje njegovi su podatci tocni ON cak i zna kome se sta vise isplati, ko u cemu vise uziva dakle zna sve! Samo mi nije jasno gde god da citas o ev pisu da je problem nedovoljan broj punjaca zatim predugo vreme punjenja, opasnost od zapaljenja, eksplozije baterija pogotovo u procesu recikliranja, zagadenje i unistavanje okolisa i voda u blizini rudnika litija i ostalih sirovina (elektricni proveri sta se po tom pitanju u spaniji dogada!) Problem je kao sto pises i načini dobivanja el energije, previsoka cena elektricni automobila i niz drugih problema da jer su to stvarni problemi ja ne kazem da se s vremenom to nece popravit al trenutno su to objektivni problemi al nas drug elektricni nema pojma sto znaci objektivno. Naj bitnije da je svakom loncu poklopac sa svojim lazima!!!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
"ON" daje podatke i izvore i sve je proverivo. A ti? Ni jedan jedini put, samo "želje". Roki, ne vredi da biraš samo najgore za jednu i najbolje za tvoju voljenu, ali vrlo zastarelu tehnologiju. Svako se može vrlo lako i setiti, a i ako se ne seti, naći mali milion kontraprimera. Jel' nedovoljan broj punjača? Pa jeste ali za budućnost i na tome se radi, prate kupovinu električnih. Pričam prvenstveno on Teslama ovde, ostali još kaskaju. Eksplozije baterija? Buhahaha. 11 puta ređe i daleko manje opasne od onoga što normalan svet sam po sebi zna za goriva. Stari proces dobijanja Litijuma jeste prljav, ali ignorišeš dve činjenice: (1) čak i sa tim su električni ukupno čistiji jer fosilci to više nego nadomeste u prvih par godina, (2) to je stari proces, novi je bolji. Sad baci pogled na to kako izgleda zagađenje iz neke rafinerije, pa onda i na elektrane koje napajaju te iste rafinerije, pa na prevoz i goriva do pumpi i izlive, pre nego što i dođeš do očajnih, fosilnih samohodnih kočija (lonaca?) i njihovog zagađenja. Činjenice ih poklapaju, ja samo podsećam da postoje. Oni koji žele bolje za sebe, će proveriti sve, neće kao tvoja teška manjina zadrto "braniti" loše i zastarelo.
Podelite komentar
ime
Nikako, izuzetno nezdravo. Pod velikim si naponom.
Podelite komentar
Bobby
У укупној светској производњи енергије око 18% се односи на електричну. Остало је: грејање, транспорт,.. и остало. Од тих 18%, неких пар процената, мање више, у просеку, је производња из обновњивих извора, и то је "прича" о електричним возилима. Све остало је измешање ауспуха у димњаке, или не дај Боже у нешто још катастрофалније, у реакторе нуклеарних електрана. У Србији је тај однос око 75:25. Када производња из обновљивих извора достигне потрошњу електро парка возила у земљи, то ће бити тај идеал, који једино има смисла. До тада, причати о електричним возилима, као еколошким, је тешка заблуда. Ван свих тих ексцесних ситуација, када трошкови оправке престижу износе код класичних возила. када се узме само енергент, електрично возило мора бити јефтиније у експлоатацији од СУС, из простог разлога што користи јефтинији. Акциза, порези и таксе на горива су око 110%, док се код електричних возила појављује само такса на пуњачима. Када и електрична енергије за потрошњу у возилима достигне износе увећане 110%, а то ће морати у идеалном случају када би сви прешли на тај вид превоза, јер буџет државе функционише на принцпу спојених судова, и тамо где он губи приход, на том месту и тражи да исти компензује, неке нове "математике" ће показати шта је исплативије. Оно што данас повећава "цену експлоатације" ел. возила је њихова непрактичност и чињеница да ниједна данашња батерија није достигла густину енергије угљоводоника. А време (као ресурс) има високу цену, јер се не да поновити.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Bobby
1. Ma odakle da si izvukao podatke, proizvodnju električne energije je moguće srediti a goriva nije. 2. Ignorišeš energiju potrebu da gorivo dođe od bušotine do rezervoara a ispostava se da je samo ona dovoljna da sva kola budu električna. 3. Sve i da nastaviš da upotrebimo tvoje podatke i ignorišemo (2), električni su čistiji i jeftiniji pa sve da električnu energiju pravimo 100% od nafte jer je sam električni pogon 7 (sedam) puta efikasniji (7 puta manje energije za isti pređeni put). 4. Preskačeš i činjenicu da se fosilci praktično raspadaju tokom vožnje pa im non-stop treba neko "redovno" i/ili manje redovno "održavanje". I to zagađuje i košta. Pričate o nekoj umišljenoj, rekordnoj i retkoj ceni zamene cele baterije na pola miliona km ignorišete plaćanje zamene celog motora (nekih delova više puta) na "rate" sa fosilcima. Ukupni troškovi sa električnim su i u ovom pogledu manji. 5. Akcize na fosilna goriva ne saniraju štetu od istih pa ih treba povećati. Sa električnima je ta šteta daleko manja, sa sve proizvodnjom automobila. Cena goriva i bez toga je veća od cene električne energije, i situacija može postati samo još gora za fosilna goriva, sem što će cena povremeno padati pred bankrotstvima naftne industrije koje slede (pa onda skakanjem cene zbog umanjene cene). Sa druge strane, cena električne energije ima gornju tehnološku granicu posle koje pojedinci sami mogu da je proizvedu. 6. Možda je najvažnije to da su električna vozila prosto bolja, veća uživancija, praktičnija, manje vremena uzimaju i maltretiranja prouzrokuju svojim vlasnicima od fosilaca, te sve i da sve ostalo što navedoh nije tačno, imaju i zašta. Nemate ni jedan jedini argument koji ima bar tri noge koje nisu staklene, ma koliko gurali očajničku propagandu da održite naftni kartel u životu.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Bobby
Ispravka jedne od grešaka u kucanju: Cena goriva će padati pa rasti ne zbog umanjene cene već umanjene proizvodnje. Naravno, padaće i zbog umanjene potražnje, što će prouzrokovati pomenuta bankrotstva.
Podelite komentar
Roki
Elektricni znaci i dalje lazi za ocekivat je drugacije i ne moze...
Podelite komentar
Roki
Pa konkretno da ti kazem da lazezes a to sto ti sporo pamtis i brzo zaboravljas nije moj problem ..
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Znači i dalje vrdanje. Za očekivati je, drugo i ne može.
Podelite komentar
Roki
El vozac lazov!!!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Još uvek nemaš ništa konkretno da kažeš? I dalje se migoljiš, vrdaš? Potpuno je jasno da ti činjenice ne odgovaraju ali dužan si i sebi i ostalima nešto. Sećaš li se ili si zaboravio?
Podelite komentar
Rajko
To vam je kao i ove Vakcine .
Podelite komentar
Ing. elektrotehnike
elektro vozac pokusavaju ubediti ljudi sada da je nesto dobro, ali tek za nase podnevlje za dvadesetak godina ces biti u pravu, kada ce se auto puniti vremenski istokao fosilni auto i prelaziti i vise neko oni sada sa mnogo manjim cenama
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Ing. elektrotehnike
Pa električni se već brže puni nego fosilci. Fosilci mogu da stoje u garažama ili sličnom godinama i neće biti dopunjeni ni koliko električni za jedan minut. Ne možeš da primenjuješ loše, zastarele i neodgovarajuće navike na novu tehnologiju. Napredak unapređuje sve pa i način života. Dok se sa fosilcima silno vreme gubi na odlaske do pumpi (i točenje, i plaćanje, i povratke) i redovno reketiranje ("održavanje"), te češće kvarove, sa električnim nema toga ili ima značajno manje, a vožnja bolja i jeftinija. U ređim slučajevima sa dužim putevima električni se pune tokom vremena koje putnici svejedno potroše na odmor i/ili obrok umesto da, kao fosilci, zahtevaju posebnu pažnju i svraćanje do pumpi, točenje itd (opet). Dakle pusti te fore da neće ljudi kupovati sohodne kočije dok ne počnu da ostavljaju iste balege korisne kao đubrivo.
Podelite komentar
Mik
Neisplativo. Pogotovo ako mi treba nekoliko sati da ga napunim. Hvala lepo
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Mik
Ne treba. Nekoliko sati treba u kućnim uslovima. Sa fosilcima to ne može da se uradi ni za nekoliko dana, prosto nije moguće. Loše ti je poređenje.
Podelite komentar
Pihhh
@Mik
Komsija mi prvi ima Teslu, pa ljudi svaki drugi dan je puni. Kablovi vise po zidovima 24 sata, nije to zivot.
Podelite komentar
On
@Mik
A zamisli tek promena baterija 20,000e,ili neki manji sudar opet se menjaju.Pa imas nov auto za te pare
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Mik
Ja punim baš svaki dan. Za to mi treba 5 sekundi mog vremenaz dakle manje nego odlasci na pumpe. Kabl je uredan. Sa sve zamenom baterije jeftinije nego fosilac a bolje. To je život!
Podelite komentar
Elektro-vozač
Primetite da je osiguranje dalo samo polovične i jednostrane činjenice - one koje utiču na njihov džep, za vaš ih nije briga. Sa jedne strane se kaže da je nešto kod električnih skuplje a kod drugih da "nije skuplje" umesto da pokažu, koliko je, zapravo, mnogo manje potrebno i jeftinije. Jeste, udes ume da košta. To brine osiguranja. Ali, zapravo, fosilcima baš stalno trebaju razne popravke pod paravanom "redovno održavanje". Nisu rekli da baterije traju više od pola miliona km, da elektromotori traju više od milion ili da je zamena dotrajalog SUS motora paprena, ili da se, kao ni kod fosilaca, ne mora menjati sve nego samo pojedini delovi (a baterija nije jedan nedeljivi deo, mogu se zameniti problematični moduli). Svejedno, kada pročitate studije koje računaju sve troškove, istina postaje jasna kao dan i onima kojima inače nije. Električni su jeftiniji, a pritom i bolji i čistiji.
Podelite komentar
Dare
@Elektro-vozač
Gde si ovo procitao, bas me zanima ko je pisac
Podelite komentar
Elektro-vozač
Još nešto. Jeste, popravke u slučaju udesa jesu skuplje i ta komponenta osiguranja je veća. Kod mene je ukupno osiguranje zapravo jeftinije jer je druga komponenta, životna i zdravstvena, lečenje u slučaju udesa, zapravo jeftinija jer su električna kola, a pogotovo Tesle, bezbednija od svih ostalih.
Podelite komentar
Ivan
@Elektro-vozač
Kada imam par desetina euro viska svake 5godine vozio bi elektricni auto
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Ivan: Ako želiš da uštediš za bolji auto prvo smanji troškove prelaskom na električni. Jasno je da je ljudima teško reći da je nešto sa većom cenom zapravo jeftinije, ali oni koji umeju da misle za sebe mogu i da shvate da ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji, u ovom slučaju još više. Fosilce daju bud-zašto, to je tačno, i biće još jeftiniji, jer ima električnih sa kojima su ukupni troškovi manji nego sa poklonjenim (novim) fosilcem, naravno uz prosečnu ili veću vožnju. Električni su automobili za vožnju, fosilci odlični za pritiskanje parkinga (mada je kubik šljunka još bolji) i muzeje.
Podelite komentar
bane
Koliko je to EKO vozilo ,toliko je stetno ,jer jos se nezna sta ce se raditi sa starim baterijama ,jer nisu za reciklazu .Znaci opet veci problem od SUS motora za prirodu.
Podelite komentar
Zozo
@bane
Ti se baš brineš za ekologiju a voziš dizelaša sa euro 1 standardom i greješ na najjeftiniji ugalj.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@bane
Bane, vrlo se dobro zna šta će se raditi sa "starim" baterijama jer, ne samo što *jesu* za reciklažu, imaju dodatni život posle upotrebe vozilima za stacionarno skladištenje energije i pre te reciklaže. Znači još manji problem od SUS motora za prirodu.
Podelite komentar
bane
@bane
@ Zozo Ne vozim dizela nego benzinca i negrejem se na najeftiniji ugalj ,nego imam centralno grejanje na tekuci plin koji zagreva grejac a ventilator gura topao vazduh po celoj kuci.Pozdrav.
Podelite komentar
Kao
da je to bitno kad 90 posto ljudi u Srbiji ne mogu priustiti jedan nov elektricni auto..
Podelite komentar
Saša
@Kao
U Srbiji se i sada voze oldtajmeri sa SUS motorima a mi pričamo o električnim gde je svaka popravka skuplja od nove Dačije.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Kao
@Saša: "Malko" si se prevario. U članku su dali najskuplje popravke najskupljih, bez obzira na koliko je to retko potrebno. Električnima su popravke potrebne daleko ređe nego fosilcima a većina njih koštaju jednako. Sam pogon je pouzdaniji uključujući i bakterije, a ni baterije se ne moraju cele zameniti. Razumem da je u šumi dezinformacija to teško shvatiti, ali prvo skoči pa reci "hop".
Podelite komentar
Braća Rajt
Još je to daleko za zamjenu auta sa motorima.
Podelite komentar
V8
Ne isplativo, bez goriva ništa, možete njega voziti do vrtića za decu, do marketa, do frizera,ali za neke ozbiljnije stvari nije...
Podelite komentar
Sibin
Za gradsku voznju da, za neko duze putovanje totalno neisplativi!!!
Podelite komentar
Battery master
@Sibin
Ne brini, ima tu NEKO ko ceka, iz prikrajka... Samo da napise pismo Trudou da ga pita kako su prosli zadnji izbori i da li ce jos neki punjac po Kanadi da postavi... Dolazi zima i tako...
Podelite komentar
Vlada Kovačević
@Sibin
Netačno!Mnogi modeli imaju već autonomiju preko 400,pa i 700 kilometara,a ta se vrednost bukvalno svaki dan povećava!SUS motori imaju do 1000 ,eventualno 1200 km autonomije....razlika koju će elektromobili za 3-4 godine sigurno dostići...ako ne i pre!Ovo je svakako spas za planetu,još samo da usavrše baterije,tj. njihovu proizvodnju i eto!
Podelite komentar