Toyotina nova tehnologija spašava klasnične motore - u inat elektrifikaciji

 
 
  • 42

Motor je skoro potpuno klasičan SUS motor, koji ima cilindre, radilicu, klipnjače, bregastu osovinu, ventile... čak i turbo punjač!

Najveći proizvođač automobila na svetu prilično skromno je, u odnosu na konkurenciju, krenuo u elektrifikaciju svoje game. Uz to, i prvi čovek Toyote Akio Tojoda već godinama je skeptičan prema električnim automobilima i nezdovljan sve bržim prelaskom auto-industrije na električni pogon.

Međutim, iza svega toga stoji jedna za Toyotu veoma važna stvar - nova inovativna pogonska tehnologija na kojoj radi japanski gigant. Reč je o turbobenzinskom motoru koji umesto benzina koristiti vodonik.

Ne, to nije motor koji koristi već postojeću tehnologiju gorivnih ćelija koje pokreću električni motor. Reč je o skoro potpuno klasičnom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem, koji ima cilindre, radilicu, klipnjače, bregastu osovinu, ventile... a tu je čak i turbo punjač!

Novi trocilindrični motor koji koristi ovu tehnologiju prvu put se našao u jednoj trkačkoj Corolli, koja se takmiči u japanskom prvenstvu 24 sata i zasad nije bilo nikakvih problema.

Toyota ističe da su kod novog motora emisije štetnih gasova skoro pa ravne nuli, prenosi Revija HAK. Mali procenat nečistoća koje nastaju, biće eliminisan spaljivanjem motornog ulja u samom motoru. Takođe, što je možda i najvažnije, zvuk motora sličan je "pravim" benzincima, a odziv mnogo bolji pošto je vodonik zapaljiviji od benzina i dizela.

Konstrukcija slična onoj kakva je primenjena na pomenutoj Corolli trebalo bi da uđe u serijsku proizvodnju na poznatom hibirdnom modelu Prius, koji bi na tržištu trebalo da se pojavi 2025. godine. Kao proizvod procesa sagorevanja, automobil bi trebalo da emituje minimalne količine ugljen-dioksida i azotnih oksida.

Novi Prius stiže već sledeće godine, kao klasični hibird, dok se ugradnja ovog motora može očekivati za tri godine. Iako Toyota to još uvek nije potvrdila, poznavaoci tvrde da bi ovaj sistem zaista mogao da predstavlja spas za motore sa unutrašnjim sagorevanjem.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Battery master

    23. septembar 2021 | 13:18

    Ma nemoguće!!! To je van pameti!!! Šta zna Tojota u vezi automobila i njihov direktor!!!??? Sad će njima da Elon pokaže kako se prave kola na baterije...Eeee, Elone, Elone, možeš samo da donosiš hladnu vodu i ćistiš cipele jednom Tojodi.

  • Gile

    23. septembar 2021 | 21:37

    Puna podrska Tojoti,ovo je pravi smer u kome treba da se krece auto industrija.

  • X

    23. septembar 2021 | 16:24

    Najbolja i najizdrzljivija kola na svetu !!!! ... vratio covek Toyotu Tacomu u Toyotin servis sa MILION MILJA !! .. 1600000KM motor netaknut

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA