Čemu rasprava o ograničenju brzine, kad skoro 80 odsto vozača i tako vozi dosta sporije

Pitanje ograničenja brzine na čuvenim nemačkim autobanovima već decenijama je jedna od najvažnijih tema nemačke unutrašnje politike. Kao što je to upavo sada slučaj, u vreme predizborne kampanje pred izbore sledećeg vikenda.
Međutim, i pored žestoke polemike o ograničenju brzine na auto-putevima, na kojima ono zvanično ne postoji, na 130 km/h, najnovija studija je pokazala da velika većina nemačkih vozača ionako ne vozi brže od toga.
Saobraćajni stručnjaci Instituta za nemačku privredu (Institut der deutschen Wirtschaft - IW) iz Kelna analizirali su podatke meranja brzine upravo sa onih auto-puteva na kojima nema ograničenja brzine, i ustanovili da čak i noću većina ljudi vozi brzinama manjim od 130 km/h.

Stručnjaci IW-a su analizirali podatke sa mernih stanica na auto-putevima u nemačkoj pokrajini Severna Rajna-Vestfalija u periodu od oko 4 meseca. Tokom merenja je zabeležen promet od oko 1,2 milijarde putnika na kolovozne 1.762 trake.
Analiza podataka je pokazala da se čak 77 odsto vozača kreće manjom brzinom od 130 km/h, čak i na deonicama auto-puteva na kojim nema ograničenja brzine. Njih 12 odsto vozi brzinama između 130 i 140 km/h, a tek nešto manje od 2 odsto nemačkih vozača vozi brže od 160 na sat.
U vreme između 15 i 18 časova, kada je gustina saobraćaja očekivano najveća, retko ko uopšte vozi brzo, prenosi Jutarnji. Procenat brzih vozača značajno raste posle 19 sati, ali u ukupnom skoru i dalje ostaje prilično mali.

Inače, rasprava nemačkih političara o ograničenju brzine na autobanovima traje još od 1971. godine, kada je tadašnji savezni ministar saobraćaja hteo da uvede ograničenje od 100 km/h na svim nemačkim saobraćajnicama.
Njegov najvažniji argument u korist ograničenja bio je rizik od saobraćanih nesreća, iako su auto-putevi uvek bili i do danas ostali najbezbednije saobraćajnice u Nemačkoj. Tome je danas, kao razlog, dodata i potreba za smanjenjem emisije ugljen-dioksida, pa su pedantni Nemci izračunali da bi se "pri kretanju ujednačenom brzinom od 130 km/h, najviše uštedjelo dva miliona tona CO2".
(Telegraf.rso
Video: Na ovom Lenovo laptopu se ekran razvlači ovim pokretom ruke
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mila
Koje su ovo gluposti samo sporije voze kamioni čak i autobusi idu 150 km/h
Podelite komentar