Sa tim ele.automobilima trenutno možeš da prodjes 400km sa punom baterijom iako kažu da idu do 600km.To vrši posao po gradu ali nikako na duža putovanja tako da dok ne naprave 1000km sa max snagom ne treba ih kupovati.
Maksimalna snaga električnih bi te pričala i nije potrebna. Nemaš gde da voziš sa njom. Ne postoji ni foailac koji može sa "maksimalnom snagom" da pređe ni svoj deklarisani domet, ni približno, a kamoli 1000 km. 400 km je ujedno i domet koji izdržavaju putnici u jednom "cugu" pre nego što im je potrebno da se odmore, jedu, protegnu (mazohiste ne računam). Taj period je dovoljan da se električni auto napuni za dalji put.
Prvo salon u Frankfurtu nije najveći... To je Pariz... A i ženevski je značajniji... Frankfurt je praktično lokalni, nemački, jer tu "velika trojka" dominira za domaću publiku.
Inače budućnost je u hibridima, dakle malo benzin , malo struja i eto 150, do 300 ks..
Čista struja, tj.baterije nemaju šanse, dok god ne mogu da predju bar 800 km bez punjenja koje neće trajati više od 5 minuta ... a sve uz brzinu koja neće prelaziti 150 km/h... Sve iznad toga munjevito prazni bateriju..
To su ti očekivanja na osnovu loših, fosilnih navika. Mnogo manje vremena se potroši sa nego sa fosilcima. Velike brzine jednako munjevito troše gorivo.
U elektricne ne sedam sigurno !!!
Vec na vodonicni pogon je sasvim drzga stvar ali ne ovakve kao sto sada prave i pisu da su na vodobik a u stvari vodonicni motor SUS samo proizvodi struju koja je pogonski energent. Ne,ne to. Kada budu napravili vodinicni motor a on ce opet biti SUS i koristiti vodonik i samo vodonik ,e to cu
da vozim.
Baterije su preskupe i prljave za proizvodnju nego vodonik. Mnogo više energije je potrebno da se proizvede-reciklira baterija nego da se proizvede vodonik
Postoji nekoliko načina da se dobije potreban vodonik. Jedan je ELEKTROliza, upotrebom električne energije, uz mnogo dodatnih gubitaka u odnosu na baterijski sistem. Drugi, jeftiniji ali i dalje preskup, je iz fosilnih goriva - taj propagira fosilna industrija i, čudo jedno, zagađuje daleko više. SUS motori su očajno neefikasni,. pritom i jasnih karakteristika. Vodonik tu nema šta da popravi i daleko je bolje, i sa njim, koristiti "gorive ćelije" koje prave električnu energiju pa pokreću elektromotor. Naravno, i to je jadno u odnosu na čisto baterijske sisteme, da ne pričamo preskupo i preopasno (vodonik je apsolutno najopasnija tehnologija).
Avioni jesu problem, između ostalog i zbog toga što mlazni motori koriste ne samo mehaničko "pumpanje vazduha" već u značajnoj meri i njegovo zagrevanje. Varijanti ima, doduše i tu, možda, vodonik i nađe svoju, ograničenu, ulogu (za kopneni saobraćaj nema baš nikakvog smisla). Videćemo.
Avioni ne idu nego lete!!!
Pitaj Ruse !!!Oni su pre gorbacova imali SU na vodonik(vojni). Pisalo se o tome. Performanse su mu bile iznad ovih na kerozin ali je problem bio u nadzvucnim brzinama ,tj.u probijanju zvucnog zida,tada se javljaju jake turbulencije i moze lako dici do nekih pukotina ili olablavanja spojeva sto bi za pilota ,putnike i sam avion bilo pogubno,jer u rezervoar sa vodonukom dovoljno je da udje 3-4 atoma kiseonika ili molejula vazduha i dovede do eksplozije .Leteo je taj SU uspoesno na manjim brzinama. Verujem da su do sada otlkonili i taj problem ali,Rusi ko Rusi,cekaju prvo da prodaju naftu i gas pa ce onda i ovakve stvarcice da izvoze.A sem toga postoji i vestacka nafta koja jeste skupa ali ko hoce i moze platice.
Tesla
Sa tim ele.automobilima trenutno možeš da prodjes 400km sa punom baterijom iako kažu da idu do 600km.To vrši posao po gradu ali nikako na duža putovanja tako da dok ne naprave 1000km sa max snagom ne treba ih kupovati.
Podelite komentar
Elwktro-vozač
@Tesla
Maksimalna snaga električnih bi te pričala i nije potrebna. Nemaš gde da voziš sa njom. Ne postoji ni foailac koji može sa "maksimalnom snagom" da pređe ni svoj deklarisani domet, ni približno, a kamoli 1000 km. 400 km je ujedno i domet koji izdržavaju putnici u jednom "cugu" pre nego što im je potrebno da se odmore, jedu, protegnu (mazohiste ne računam). Taj period je dovoljan da se električni auto napuni za dalji put.
Podelite komentar
Čiča Miloje
Prvo salon u Frankfurtu nije najveći... To je Pariz... A i ženevski je značajniji... Frankfurt je praktično lokalni, nemački, jer tu "velika trojka" dominira za domaću publiku. Inače budućnost je u hibridima, dakle malo benzin , malo struja i eto 150, do 300 ks.. Čista struja, tj.baterije nemaju šanse, dok god ne mogu da predju bar 800 km bez punjenja koje neće trajati više od 5 minuta ... a sve uz brzinu koja neće prelaziti 150 km/h... Sve iznad toga munjevito prazni bateriju..
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Čiča Miloje
To su ti očekivanja na osnovu loših, fosilnih navika. Mnogo manje vremena se potroši sa nego sa fosilcima. Velike brzine jednako munjevito troše gorivo.
Podelite komentar
Lucky
U elektricne ne sedam sigurno !!! Vec na vodonicni pogon je sasvim drzga stvar ali ne ovakve kao sto sada prave i pisu da su na vodobik a u stvari vodonicni motor SUS samo proizvodi struju koja je pogonski energent. Ne,ne to. Kada budu napravili vodinicni motor a on ce opet biti SUS i koristiti vodonik i samo vodonik ,e to cu da vozim.
Podelite komentar
Обошавалац
@Lucky
Водоник је прескуп кледајући струју.
Podelite komentar
Dragovan
@Lucky
Baterije su preskupe i prljave za proizvodnju nego vodonik. Mnogo više energije je potrebno da se proizvede-reciklira baterija nego da se proizvede vodonik
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Lucky
Postoji nekoliko načina da se dobije potreban vodonik. Jedan je ELEKTROliza, upotrebom električne energije, uz mnogo dodatnih gubitaka u odnosu na baterijski sistem. Drugi, jeftiniji ali i dalje preskup, je iz fosilnih goriva - taj propagira fosilna industrija i, čudo jedno, zagađuje daleko više. SUS motori su očajno neefikasni,. pritom i jasnih karakteristika. Vodonik tu nema šta da popravi i daleko je bolje, i sa njim, koristiti "gorive ćelije" koje prave električnu energiju pa pokreću elektromotor. Naravno, i to je jadno u odnosu na čisto baterijske sisteme, da ne pričamo preskupo i preopasno (vodonik je apsolutno najopasnija tehnologija).
Podelite komentar
Boki
Ok, ali kad nestane nafte na sta ce ici avioni?
Podelite komentar
Realista
@Boki
Na struju isto,bitne su samo baterije i domet naravno. Možda i hidrogen ima svoje mjesto.
Podelite komentar
Sibin
@Boki
Ma forsiraju nesto na silu, kakva bre kola na struju,smece obicno
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Avioni jesu problem, između ostalog i zbog toga što mlazni motori koriste ne samo mehaničko "pumpanje vazduha" već u značajnoj meri i njegovo zagrevanje. Varijanti ima, doduše i tu, možda, vodonik i nađe svoju, ograničenu, ulogu (za kopneni saobraćaj nema baš nikakvog smisla). Videćemo.
Podelite komentar
Lucky
@Boki
Avioni ne idu nego lete!!! Pitaj Ruse !!!Oni su pre gorbacova imali SU na vodonik(vojni). Pisalo se o tome. Performanse su mu bile iznad ovih na kerozin ali je problem bio u nadzvucnim brzinama ,tj.u probijanju zvucnog zida,tada se javljaju jake turbulencije i moze lako dici do nekih pukotina ili olablavanja spojeva sto bi za pilota ,putnike i sam avion bilo pogubno,jer u rezervoar sa vodonukom dovoljno je da udje 3-4 atoma kiseonika ili molejula vazduha i dovede do eksplozije .Leteo je taj SU uspoesno na manjim brzinama. Verujem da su do sada otlkonili i taj problem ali,Rusi ko Rusi,cekaju prvo da prodaju naftu i gas pa ce onda i ovakve stvarcice da izvoze.A sem toga postoji i vestacka nafta koja jeste skupa ali ko hoce i moze platice.
Podelite komentar
Обожавалац
@Boki
На водонок. Батерије су претешке за ваздух.
Podelite komentar
ПераПерић
@Boki
Неће нестати.
Podelite komentar
ssss
@Boki
Ihhh kad nestane nafte, znaci nikad. Od kako znam za sebe lazu kako je ima jos malo, pa jos malo...
Podelite komentar
samopolako
@Boki
na bemzin, ko te laze da ce nestati?
Podelite komentar