Sta je elektricni opet si se raspisao znaci opet ti je dosadno dok cekas punjenje, mogu samo zamislit kako je to gadno mislim ja to ne znam kako je al ti si zato ekspert! Jos 2005 je golf imao interval 30 hiljada ili dvije godine s long life uljem ili ti ga castrol slx ako ne znas pitaj ne nagadaj i ne pisi o necemu o cemu pojma nikakvog nemas... Neki dan pises i warburgu na loz ulje ajmo jos jedna lekcija to vozilo je imalo dvotaktni trocilindricni motor sto znaci da je trosio benzin s odredenom kolicinom ulja dakle nije dizelas, kasnije je izasao i model s cetvero cilindricnim i cetverotaktnim motorom iz vw 1.3 l kao sto rekoh samo pitaj...
Jeste razlika ogromna i to sto ja ne ubedujem nikog u nista i smatram da svatko za sebe treba da odluci sta i kako! Tvoja potreba da svima solis pamet je smesna i glupa i nadasve nepotrebna. Mazohista si ti jer nakon sto si potrosio toliki novac ogranicen si dometom i cekanjem ja umem uzivat u dobrom zvuku i ne gubim vreme a svi znamo da je vreme novac!
Slobodno ti zavaravaj samog sebe, ostale ne možeš. Potrošio sam manje novca nego na fosilca a dobio daleko bolji život. Mora da previše "uživaš" u tom zvuku koji ceo normalan svet pokušava da ili potisne ili sakrije na neki način. I dalje čekamo tvoj odgovor i sirove podatke pa da proverimo. Ne vrdaj.
Ma ti si jedini galamđija ovde taj primat ti pripada i to ti ne moze nitko otet 😂 a za mene ne brini ja ne samo da znam sto hocu nego i uzivam mnogo u tome...
I dalje samo vrdanje, bez odgovora.... E moj Roki, jasno je da ti znaš šta hoćeš, to nikada nije bilo u pitanju. Jasno je i da si mazohista, pardon, uživaš u mučenju. Nego prestani da zavlačiš i normalan svet na isti mazohizam bez i jednog jedinog argumenta. Zadrži svoje probleme za sebe. Ja imam šta da kažem, ti samo negoduješ zbog istine. Razlika je ogromna.
Znam da bi ti volio da ja vise mislim o tebi al nisi mi bas jako vazan kao ja tebi 😁 ne zurim s odgovorima a uostalom znas sta mislim... Ti uvek imas vremena dok cekas punjenje to nam je jasno!
M-hm. Znači da pored sve halabuke koju si dizao do sada, zapravo još nemaš pojma sa li je to što želiš tačno? Za odgovor je potrebno manje vremena nego što si potrošio samo na vešanje do sada. Ne vrdaj.
Ne sekiraj se tu sam ja necece se tek tako lako resit mene i svih onih koji su realni i ne lazu kao ti! Ako si neznalica a jesi kad ne znas kako intervali servisa idu onda ne komentiraj i na lazi! Reci kad si toliko pametan koji to auto u danasnje vreme radi nekoliko servisa u jednoj godini? Moguce al samo ako radi preko 30 hiljada, ja imam dva auta i motor tako da ne stignem napravit tolike km i jos poslovno sam puno na cesti pa i ne forsiram voznju bez potrebe, dakle svaki auto moj auto napravi nesto oko 10-11 hiljada godisnje i servis nije nikakav problem! Smeta te istina al ona je takva kakva je i to naravno svi znaju, kao sto sam ti vec pisao lazes i to isto svi znaju! A sad odi cekaj da ti se tvoj skupi otpad napuni i pazi da ga ne gonis previse jer bateriji pada brzo napon i da pazi i na grejanje i hladenje jer i to oce ispraznit bateriju sto vodi u novi ciklus cekanja!!!
Ni ovo nije odgovor, samo izvegavaš. Preporuka gotovo SVIH proizvođača, i sveže-otpadnih vozila (novih fosilaca), je da se ulje menja dva puta godišnje čak i da se ne voze uopšte. Kod nekih to možeš smanjiti na jednom, ali uvek tim fosilcima zapadne i nešto drugo, često zbog zastarelog sistema kočenja troše kočnice više nego DESET puta više nego savremena kola (bukvalan podatak). Kad na to dodaš i zamenu ostalih delova koje ostavljaju za sobom (tzv. redovno reketiranje, pardon, održavanje), dobiješ da oni koji nisu u prilici da unaprede svoje vozilo u električno moraju trpeti bar dva odlaska u mučionice godišnje i pored nebrojeno maltretiranja po pumpama.
Probaj da prestaneš da pričaš o onome o čemu nemaš pojma, pored toga što isto tako treba da prestaneš da sebe ubeđuješ da sa ta dva (lele, nije samo jedan) pokretna otpada živiš nekakav udoban život.
Koliko kosta tvoje vreme to ti najbolje znas jer ti svakodnevno MORAS cekat punjenje i vozilo ti nije od koristi nikakve a jedan servis u dvije godine ( 30 000km ili dvije godine sta prije nastupi) nije nikakav problem bit bez auta na par sati dok se vozim sa zamenskim...
Roki, prvo se migoljiš kao fosilna industrija suočena sa činjenicama a onda nestaneš. Šta će reći svi oni na koje misliš kada (često) kažeš "i to svi znaju" da bi prividno opravdao svoje mišljenje. Ostalima je jasno. Da, ja apsolutno znam koliko sam vremena gubio ranije i koliko ne moram da čekam sada. Ali da ne skrećemo temu. Ne vrdaj.
Tik. Tak. Tik. Tak. Tik. Tak. Još nešto - navedi sa kojim to fosilnim otpadom možeš 30.000 km bez, recimo zamene ulja? Ima takvih, ali ne odgovaraju tvojim drugim izjavama / uslovima. Ja ću ti navesti jednog koji možda i odgovara, primera radi: Wartburg na lož-ulje.
Elektricni dodi zivit na balkan izadi iz konfort zone, o cemu ti covece pricas pa ljudi ovde ne svi al dobar dio jodvo zivi i auto im je zadnja briga! Ti svoje zablude drzi za bogate snobove kakav si ti, ajde pokazi s konkretnim primerom kako s petsto evra mesecno mozes kupit elektricni auto i zivit mesec dana, placat rezije, deci školovane, kiriju... Nazalost tvoj ograniceni mozak ne razume i nikad nece jer svi znaju da sit gladnom neveruje!
Evo i da ti pomognem... 1. Koliko košta samo vozilo? 2. Koliko novca ode na gorivo za prosečnih, recimo, 20.000 km vožnje godišnje (ne pričamo o pritiskačima parkinga i gradskom prevozu, na sakrivaj to)? 3. S obzirom da se verovatno radi o starijim kolima, koliko ode na BAR dve a možda i 3-4 i više zamene ulja sa sve filterima godišnje? 4. Koliko novca ode na "održavanje" kočnica (paknova/pločica i diskova/rotora, ulja, servise)? Maltene svake godine ima nešto u vezi ovoga sa fosilcima, svake druge više. 5. Koliko košta redovno "zadovoljstvo" zamene katalizatora, sondi, izduvnog sistema, kaiševa i lanaca, svećica (u slučaju motora koji ih koriste)? Slobodno dodaj i ostalo redovno, plansko, reketiranje koje nisam naveo ali ne preskači ni jedno. 6. Da li tvoj život ima vrednost? Koliku (po satu)? Koliko svog života moraš da posvetiš fosilcu na način koji ti ne dozvoljava da radiš druge stvari koje želiš ili moraš? U to vreme uključi sve od razmišljanja do odlaska na pumpu do završetka povratka sa nje i sve posete servisima. 7. Koliko ćeš morati da platiš nekoga da preuzme taj pokretni otpad kada ceo normalan svet pređe na savremena vozila i više neće hteti da miriše fosilce? 8. Bonus: Koliko košta sanacija štete koju napraviš otpadnim gasovima i delovima?
Drugim rečima, pokaži ti na delu kako ti misliš da to radi sa fosilcima pa ću ja probati da ti pokažem kako se stvari mogu popraviti, da ne nagađam koje zablude imaš. Ja sam nekoliko svojih proračuna dao, ti nisi imao ništa da ispraviš sem što si negodovao jer ti nije odgovaralo. Ajde sad, ti postavi situaciju pa ću ja da probam da se prilagodim. Dajem ti šansu. Ti je uporno izbegavaš. Da ne znam zašto bilo bi mi čudno.
Nema promasaja! A tebi se i ne moze nista objasnit! Ajde molim te reci kako obican covek s 500 evra mesecno moze da kupi elektricni auto? Ne zaboravi da treba da zivi i da ima dvoje dece, stvaro tvojim glupostima nema premca, ja nisam spominjao ni teslu ni rimca nego neki ajmo rec "jeftiniji" elektricni!
Ja ću ti pokazati kako može da potroši manje novca nego na fosilca, čim daš konkretne brojeve o svojim zabludama. Ne okolišaj i ne izbegavaj više. Ili se pokaži ili napusti zablude.
Pa evo ti proracun, ako netko ima 3,4,5 hiljada evra ne moze razmisljat o ev od 20 hiljada a i to je malo za elektricni isto tako ne moze razmisljat ni o klasicnom novom vozilu vece klase za te iste novce! Slazem se da ev koje kosta jednako kao klasican je koroz godine jeftiniji ali pitanje je prilikom prodaj polovnog ev i klasicnog koji ce zadrzat vecu vrednos, ali to i nije tema... Evo naprimer kolega vozi corsu b koja ima 400 hiljada na plin i on to jedvo odrzava pa mi ti sad obijasni kako da on sebi kupi novi elektricni s malim primanjima ? Da on ima recimo 20 hiljada evra za auto opet bi kupio neki karavan ili neki veci auto posto za te pare ne mozes kupit ni reno zoe koji je velik kao ta corsa sto sad ima a kosta pravo malo bogatstvo...
Opet zaobilaziš odgovor u širokom krugu. Donosiš neke zaključke bez proračuna i sa pogrešnim pretpostavkama. Ima električnih u raznim cenovnim opsezima, raznih starosti a moguće je (mada značajno lošije) unaprediti fosilni otpad u električno vozilo (ne u Srbiji, nažalost, zbog pravilnika koji značajno otežavaju bilo kakve izmene pa i poboljšanja). Preskoči to stvari tipa "evo", "jedva", "nema" i slično i priloži čvrste brojke da ti se ukaže šta si promašio. I nemoj porediti fosilni otpad iz neke države sa novom novcijatom Teslom ili Neverom, ili sličnim.
Evo, nudim ti još jednu varijantu. Pričaš koliko narod ima ili nema para. Daj potpune podatke a ne samo jedan deo priče. Nije bitno samo koliko u jednom momentu imaju već i koliki je budžet za dalje (operativni troškovi). Koje su potrebe? Koliko km godišnje je potrebno u normalnim situacijama i kakve su vanredne? Na osnovu toga možemo zaključiti koliko će reketirati fosilce (koji nisu pritiskači parkinga) i da li je uopšte auto bilo koje vrste isplativ (nor. isplativije je iznajmiti limuzinu sa sve vozačem nego kupiti bilo koji auto zarad jedne vožnje do posla). Koliko se km skriva/pokriva gradskim prevozom umesto da se voze kola i koliko to košta. Švercovanje, neredovne i nepropisne servise, "uradiću to sam" i slične zavrzlame ne priznajem.
Elektricni ne bulazni, izgleda da ti je struja u glavu udarila! Napravio sam vise km nego sta ti brojat znas tako da toliko o tome... Idi cekat da ti se baterije napune pa se i ti mozda mozes malo provozat! Pricas o velikoj lovi a ne shvacas da ljudi nemogu da si kupe ni jeftin polovni a ne to skupo smece koje ce im se isplatit za 15 godina.
Ko je prešao više km ostaje da se vidi ali nije važno. Opet izbegavaš da, zapravo, dokažeš bilo koju svoju izjavu. Ti pričaš o kupovini mopeda jer ljudi nemaju novca a ne shvataš da pare, zapravo, bacaju na druge stvari ili uopšte ne koriste ta vozila jer onda nemaju za gorivo. Dakle daj CEO proračun, pa da uporedimo. Ja jesam.
Koliko god da kosta naj jeftiniji elektricni auto neuporedivo je skuplji od bilo kojeg klasicnog polovnog ili ti ga preskup za sve one koji si jedvo mogu priustit bilo kakav automobil!!! Opcenito su novi automobili veoma skupi danas jedan polo kosta vise nego sto je prije petnejstak godina kostao golf a ev su mnogo skuplja, tako da se vecina onih ne toliko bogatih odlucuje za vozila srednje klase stare 5-6 godina i takvima je potpuna besmislica kupit ev u rangu polica ili clia a mogu dobit za manje od pola cene passata, bmw3 ili audi a4...
Ajde, @Roki, umesto prazne priče, pokaži ti svoj račun pa da ga proverimo. Ja svoj jesam i nisi imao ništa da ispraviš. Upozorenje: kola se kupuju da se voze, ne da pritiskaju parking mesto dok se ti klackaš gradskim prevozom. Savremena, električna kola nisu za to. Fosilci su odlični za takve stvari, pa i jeftiniji.
Za početak, ne plaća narod iz svog džepa za to jer postoji direktna korist, i finansijska, firmama koje drže punjače i onim u blizini, kao i državi. Sa druge strane, kad ćeš ti da platiš narodu i državi za načinjenu štetu i zagađenje (praktično nepropisno bacanje đubreta svuda gde ideš)?
@elektro vozac
A ti lazes o istini. Putujes li iz nemacke u srbiju sa elektricnim autom? Ili se vozikas po gradicu gde zivis? Sto ne uzmes onda javni prevoz bas ako hoces nesto dobro da uradis? Elektricni automobili su najveca zabluda covecanstva. Struja je sve, samo ne ekoloska. Tone visokootrovnih baterija ceka opet neki otpad u africi. O efecijenciji necemo. Grupa studenata je izracunalo da dizel vozila jos uvek najmanje zagadjuju prirodu po km. Kada struja bude iskljucivo ekoloska i kada baterije ne budu otrovan otpad, onda ce tek sve da se preokrene u korist elektricnih automobila. Ah da, ko misli da ce struja ostati iste cene, mnogo se vara. Nece nijedna drzava da izgube tolike prihode zbog poreza na goriva. A onda cu vas pitati, da li cete ves masinu ukljucivati samo na "crveno slovo". Inace najveca fora je, da je jedan grad u nemackoj kupio za gradski prevoz, elektricne autobuse. Grejanje i klimu autobusa pokrece dizel. Zemljo, otvori se.
@Somborac: Ne, nije potrebno. Živim u drugoj najvećoj zemlji na svetu gde su evropske razdaljine komparativno male, tako da ti argument ne važi. Gradski prevoz, ako je na fosilni pogon, je i prljaviji i skuplji od vožnje električnih kola a da ne pominjem uživanje u vožnji kojoj fosilci ne mogu da prismrde (ili, zapravo, mogu samo to). Baterije ne samo da se recikliraju već i završavaju upotrebni vek u kolima. Ima li ko da reciklira izduvne gasove i ostalo otpad što ostaje iza fosilaca? Grupa studenata izračunala? Stvarno? Pa nisi morao toliko daleko da ideš, evo samo pitaj Rokija, on će ti isto reći. Možeš pitati i 'vidovitu Zorku" ili slične, ne znam koji su aktuelni danas. Pogledaj opsežne studije, ne uske poglede, tipa "Čistija kola od kolevke so groba" zajednice zabrinutih naučnika (na engleskom) ili novije studije koje oslikavaju još drastičniju razliku. Ne postoji baš ništa na ovom svetu apsolutno ekološko, pa ni kola. To baš nikom ne daje za pravo da digne ruke i kaže "OK, onda ću koristi najgoru varijantu, u inat" iako je i skuplja i lošija u isto vreme. Stvar je preći na bolje, a električna kola su bolja ne samo zato što su čistija već su bolja za svoje vlasnike. Cena struje NEĆE ostati ista ali ima gornju granicu - preko te cene niko nece plaćati već će je napraviti sam ili kupiti od nekoga ko će to uraditi. Gorivo, sa druge strane, nikada ne može biti toliko jeftino, fosilci su još gori, i cena ima samo jedan smer - prema beskonačnosti. Ja moj auto vozim po vremenu kakvo nisi video, sa grejanjem kakvo fosilcima nije ni dozvoljeno - mogu satima da se grejem ili hladim i dok stojim, recimo čekam nekoga na parkingu, dok je ovde, a i na sve više mesta u svetu, rad fosilnih motora u mestu ograničen na dva minuta. Kapacitet je nekada, davno, bio problem što se ovoga tiče, ali imaš stare vesti sa zastarelim proizvodima. To više nije slučaj.
Roki
Sta je elektricni opet si se raspisao znaci opet ti je dosadno dok cekas punjenje, mogu samo zamislit kako je to gadno mislim ja to ne znam kako je al ti si zato ekspert! Jos 2005 je golf imao interval 30 hiljada ili dvije godine s long life uljem ili ti ga castrol slx ako ne znas pitaj ne nagadaj i ne pisi o necemu o cemu pojma nikakvog nemas... Neki dan pises i warburgu na loz ulje ajmo jos jedna lekcija to vozilo je imalo dvotaktni trocilindricni motor sto znaci da je trosio benzin s odredenom kolicinom ulja dakle nije dizelas, kasnije je izasao i model s cetvero cilindricnim i cetverotaktnim motorom iz vw 1.3 l kao sto rekoh samo pitaj...
Podelite komentar
Roki
Jeste razlika ogromna i to sto ja ne ubedujem nikog u nista i smatram da svatko za sebe treba da odluci sta i kako! Tvoja potreba da svima solis pamet je smesna i glupa i nadasve nepotrebna. Mazohista si ti jer nakon sto si potrosio toliki novac ogranicen si dometom i cekanjem ja umem uzivat u dobrom zvuku i ne gubim vreme a svi znamo da je vreme novac!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Slobodno ti zavaravaj samog sebe, ostale ne možeš. Potrošio sam manje novca nego na fosilca a dobio daleko bolji život. Mora da previše "uživaš" u tom zvuku koji ceo normalan svet pokušava da ili potisne ili sakrije na neki način. I dalje čekamo tvoj odgovor i sirove podatke pa da proverimo. Ne vrdaj.
Podelite komentar
Roki
Ma ti si jedini galamđija ovde taj primat ti pripada i to ti ne moze nitko otet 😂 a za mene ne brini ja ne samo da znam sto hocu nego i uzivam mnogo u tome...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
I dalje samo vrdanje, bez odgovora.... E moj Roki, jasno je da ti znaš šta hoćeš, to nikada nije bilo u pitanju. Jasno je i da si mazohista, pardon, uživaš u mučenju. Nego prestani da zavlačiš i normalan svet na isti mazohizam bez i jednog jedinog argumenta. Zadrži svoje probleme za sebe. Ja imam šta da kažem, ti samo negoduješ zbog istine. Razlika je ogromna.
Podelite komentar
Roki
Znam da bi ti volio da ja vise mislim o tebi al nisi mi bas jako vazan kao ja tebi 😁 ne zurim s odgovorima a uostalom znas sta mislim... Ti uvek imas vremena dok cekas punjenje to nam je jasno!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
M-hm. Znači da pored sve halabuke koju si dizao do sada, zapravo još nemaš pojma sa li je to što želiš tačno? Za odgovor je potrebno manje vremena nego što si potrošio samo na vešanje do sada. Ne vrdaj.
Podelite komentar
Roki
Ne sekiraj se tu sam ja necece se tek tako lako resit mene i svih onih koji su realni i ne lazu kao ti! Ako si neznalica a jesi kad ne znas kako intervali servisa idu onda ne komentiraj i na lazi! Reci kad si toliko pametan koji to auto u danasnje vreme radi nekoliko servisa u jednoj godini? Moguce al samo ako radi preko 30 hiljada, ja imam dva auta i motor tako da ne stignem napravit tolike km i jos poslovno sam puno na cesti pa i ne forsiram voznju bez potrebe, dakle svaki auto moj auto napravi nesto oko 10-11 hiljada godisnje i servis nije nikakav problem! Smeta te istina al ona je takva kakva je i to naravno svi znaju, kao sto sam ti vec pisao lazes i to isto svi znaju! A sad odi cekaj da ti se tvoj skupi otpad napuni i pazi da ga ne gonis previse jer bateriji pada brzo napon i da pazi i na grejanje i hladenje jer i to oce ispraznit bateriju sto vodi u novi ciklus cekanja!!!
Podelite komentar
Elwktro-vozač
@Roki
Ni ovo nije odgovor, samo izvegavaš. Preporuka gotovo SVIH proizvođača, i sveže-otpadnih vozila (novih fosilaca), je da se ulje menja dva puta godišnje čak i da se ne voze uopšte. Kod nekih to možeš smanjiti na jednom, ali uvek tim fosilcima zapadne i nešto drugo, često zbog zastarelog sistema kočenja troše kočnice više nego DESET puta više nego savremena kola (bukvalan podatak). Kad na to dodaš i zamenu ostalih delova koje ostavljaju za sobom (tzv. redovno reketiranje, pardon, održavanje), dobiješ da oni koji nisu u prilici da unaprede svoje vozilo u električno moraju trpeti bar dva odlaska u mučionice godišnje i pored nebrojeno maltretiranja po pumpama.
Podelite komentar
Elwktro-vozač
@Roki
Probaj da prestaneš da pričaš o onome o čemu nemaš pojma, pored toga što isto tako treba da prestaneš da sebe ubeđuješ da sa ta dva (lele, nije samo jedan) pokretna otpada živiš nekakav udoban život.
Podelite komentar
Roki
Koliko kosta tvoje vreme to ti najbolje znas jer ti svakodnevno MORAS cekat punjenje i vozilo ti nije od koristi nikakve a jedan servis u dvije godine ( 30 000km ili dvije godine sta prije nastupi) nije nikakav problem bit bez auta na par sati dok se vozim sa zamenskim...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Roki, prvo se migoljiš kao fosilna industrija suočena sa činjenicama a onda nestaneš. Šta će reći svi oni na koje misliš kada (često) kažeš "i to svi znaju" da bi prividno opravdao svoje mišljenje. Ostalima je jasno. Da, ja apsolutno znam koliko sam vremena gubio ranije i koliko ne moram da čekam sada. Ali da ne skrećemo temu. Ne vrdaj.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Tik. Tak. Tik. Tak. Tik. Tak. Još nešto - navedi sa kojim to fosilnim otpadom možeš 30.000 km bez, recimo zamene ulja? Ima takvih, ali ne odgovaraju tvojim drugim izjavama / uslovima. Ja ću ti navesti jednog koji možda i odgovara, primera radi: Wartburg na lož-ulje.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
@Roki, jel' si zaglavio na pumpi ili je skupo gorivo pa se nećkaš?
Podelite komentar
Roki
Elektricni dodi zivit na balkan izadi iz konfort zone, o cemu ti covece pricas pa ljudi ovde ne svi al dobar dio jodvo zivi i auto im je zadnja briga! Ti svoje zablude drzi za bogate snobove kakav si ti, ajde pokazi s konkretnim primerom kako s petsto evra mesecno mozes kupit elektricni auto i zivit mesec dana, placat rezije, deci školovane, kiriju... Nazalost tvoj ograniceni mozak ne razume i nikad nece jer svi znaju da sit gladnom neveruje!
Podelite komentar
Elwktro-vozač
@Roki
Evo i da ti pomognem... 1. Koliko košta samo vozilo? 2. Koliko novca ode na gorivo za prosečnih, recimo, 20.000 km vožnje godišnje (ne pričamo o pritiskačima parkinga i gradskom prevozu, na sakrivaj to)? 3. S obzirom da se verovatno radi o starijim kolima, koliko ode na BAR dve a možda i 3-4 i više zamene ulja sa sve filterima godišnje? 4. Koliko novca ode na "održavanje" kočnica (paknova/pločica i diskova/rotora, ulja, servise)? Maltene svake godine ima nešto u vezi ovoga sa fosilcima, svake druge više. 5. Koliko košta redovno "zadovoljstvo" zamene katalizatora, sondi, izduvnog sistema, kaiševa i lanaca, svećica (u slučaju motora koji ih koriste)? Slobodno dodaj i ostalo redovno, plansko, reketiranje koje nisam naveo ali ne preskači ni jedno. 6. Da li tvoj život ima vrednost? Koliku (po satu)? Koliko svog života moraš da posvetiš fosilcu na način koji ti ne dozvoljava da radiš druge stvari koje želiš ili moraš? U to vreme uključi sve od razmišljanja do odlaska na pumpu do završetka povratka sa nje i sve posete servisima. 7. Koliko ćeš morati da platiš nekoga da preuzme taj pokretni otpad kada ceo normalan svet pređe na savremena vozila i više neće hteti da miriše fosilce? 8. Bonus: Koliko košta sanacija štete koju napraviš otpadnim gasovima i delovima?
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Drugim rečima, pokaži ti na delu kako ti misliš da to radi sa fosilcima pa ću ja probati da ti pokažem kako se stvari mogu popraviti, da ne nagađam koje zablude imaš. Ja sam nekoliko svojih proračuna dao, ti nisi imao ništa da ispraviš sem što si negodovao jer ti nije odgovaralo. Ajde sad, ti postavi situaciju pa ću ja da probam da se prilagodim. Dajem ti šansu. Ti je uporno izbegavaš. Da ne znam zašto bilo bi mi čudno.
Podelite komentar
Roki
Nema promasaja! A tebi se i ne moze nista objasnit! Ajde molim te reci kako obican covek s 500 evra mesecno moze da kupi elektricni auto? Ne zaboravi da treba da zivi i da ima dvoje dece, stvaro tvojim glupostima nema premca, ja nisam spominjao ni teslu ni rimca nego neki ajmo rec "jeftiniji" elektricni!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Ja ću ti pokazati kako može da potroši manje novca nego na fosilca, čim daš konkretne brojeve o svojim zabludama. Ne okolišaj i ne izbegavaj više. Ili se pokaži ili napusti zablude.
Podelite komentar
Roki
Pa evo ti proracun, ako netko ima 3,4,5 hiljada evra ne moze razmisljat o ev od 20 hiljada a i to je malo za elektricni isto tako ne moze razmisljat ni o klasicnom novom vozilu vece klase za te iste novce! Slazem se da ev koje kosta jednako kao klasican je koroz godine jeftiniji ali pitanje je prilikom prodaj polovnog ev i klasicnog koji ce zadrzat vecu vrednos, ali to i nije tema... Evo naprimer kolega vozi corsu b koja ima 400 hiljada na plin i on to jedvo odrzava pa mi ti sad obijasni kako da on sebi kupi novi elektricni s malim primanjima ? Da on ima recimo 20 hiljada evra za auto opet bi kupio neki karavan ili neki veci auto posto za te pare ne mozes kupit ni reno zoe koji je velik kao ta corsa sto sad ima a kosta pravo malo bogatstvo...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Opet zaobilaziš odgovor u širokom krugu. Donosiš neke zaključke bez proračuna i sa pogrešnim pretpostavkama. Ima električnih u raznim cenovnim opsezima, raznih starosti a moguće je (mada značajno lošije) unaprediti fosilni otpad u električno vozilo (ne u Srbiji, nažalost, zbog pravilnika koji značajno otežavaju bilo kakve izmene pa i poboljšanja). Preskoči to stvari tipa "evo", "jedva", "nema" i slično i priloži čvrste brojke da ti se ukaže šta si promašio. I nemoj porediti fosilni otpad iz neke države sa novom novcijatom Teslom ili Neverom, ili sličnim.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Evo, nudim ti još jednu varijantu. Pričaš koliko narod ima ili nema para. Daj potpune podatke a ne samo jedan deo priče. Nije bitno samo koliko u jednom momentu imaju već i koliki je budžet za dalje (operativni troškovi). Koje su potrebe? Koliko km godišnje je potrebno u normalnim situacijama i kakve su vanredne? Na osnovu toga možemo zaključiti koliko će reketirati fosilce (koji nisu pritiskači parkinga) i da li je uopšte auto bilo koje vrste isplativ (nor. isplativije je iznajmiti limuzinu sa sve vozačem nego kupiti bilo koji auto zarad jedne vožnje do posla). Koliko se km skriva/pokriva gradskim prevozom umesto da se voze kola i koliko to košta. Švercovanje, neredovne i nepropisne servise, "uradiću to sam" i slične zavrzlame ne priznajem.
Podelite komentar
Roki
Elektricni ne bulazni, izgleda da ti je struja u glavu udarila! Napravio sam vise km nego sta ti brojat znas tako da toliko o tome... Idi cekat da ti se baterije napune pa se i ti mozda mozes malo provozat! Pricas o velikoj lovi a ne shvacas da ljudi nemogu da si kupe ni jeftin polovni a ne to skupo smece koje ce im se isplatit za 15 godina.
Podelite komentar
Elwktro-vozač
@Roki
Ko je prešao više km ostaje da se vidi ali nije važno. Opet izbegavaš da, zapravo, dokažeš bilo koju svoju izjavu. Ti pričaš o kupovini mopeda jer ljudi nemaju novca a ne shvataš da pare, zapravo, bacaju na druge stvari ili uopšte ne koriste ta vozila jer onda nemaju za gorivo. Dakle daj CEO proračun, pa da uporedimo. Ja jesam.
Podelite komentar
Roki
Koliko god da kosta naj jeftiniji elektricni auto neuporedivo je skuplji od bilo kojeg klasicnog polovnog ili ti ga preskup za sve one koji si jedvo mogu priustit bilo kakav automobil!!! Opcenito su novi automobili veoma skupi danas jedan polo kosta vise nego sto je prije petnejstak godina kostao golf a ev su mnogo skuplja, tako da se vecina onih ne toliko bogatih odlucuje za vozila srednje klase stare 5-6 godina i takvima je potpuna besmislica kupit ev u rangu polica ili clia a mogu dobit za manje od pola cene passata, bmw3 ili audi a4...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Ajde, @Roki, umesto prazne priče, pokaži ti svoj račun pa da ga proverimo. Ja svoj jesam i nisi imao ništa da ispraviš. Upozorenje: kola se kupuju da se voze, ne da pritiskaju parking mesto dok se ti klackaš gradskim prevozom. Savremena, električna kola nisu za to. Fosilci su odlični za takve stvari, pa i jeftiniji.
Podelite komentar
Nevena
E još kad bi imali električne automobile
Podelite komentar
ime
Neka hvala, držim se benzinskih pumpi, šta god ko rekao.
Podelite komentar
Srba
Odakle vam pare za elektricne automobile?
Podelite komentar
Elwktro-vozač
@Srba
Pa ko ne baca pare na fosilce ima za, bolje, električne, kako nove, tako i polovne. Ko pravilno izračuna biće mu jasno.
Podelite komentar
Nena
A zato meni skače račun za zajedničku struju
Podelite komentar
Hulk
Servis te časti. Ti ne platiš tu struju ali je plati servis. Jel te boli još neki živac?
Podelite komentar
ime
@Hulk
Boli samo ne smem da se izrazim
Podelite komentar
Ns
U Norveskoj skoro 70% vozila je elektricno mnogo su dobri
Podelite komentar
Dik
@Ns
... i kod nas 70% ali dizel !
Podelite komentar
Korisnik sus motora
A zasto narod da placa iz svog dzepa da bi se neko drugi vozio besplatno!?
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Korisnik sus motora
Za početak, ne plaća narod iz svog džepa za to jer postoji direktna korist, i finansijska, firmama koje drže punjače i onim u blizini, kao i državi. Sa druge strane, kad ćeš ti da platiš narodu i državi za načinjenu štetu i zagađenje (praktično nepropisno bacanje đubreta svuda gde ideš)?
Podelite komentar
Battery master
@Korisnik sus motora
Sto mi nije tvoj mozak pa da se odmorim posteno bar 24 sata....
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Korisnik sus motora
@Battery master: Nije tajna u mozgu već ne boriti se protiv istine. Mnogo je lakše biti uz istinu.
Podelite komentar
Somborac
@Korisnik sus motora
@elektro vozac A ti lazes o istini. Putujes li iz nemacke u srbiju sa elektricnim autom? Ili se vozikas po gradicu gde zivis? Sto ne uzmes onda javni prevoz bas ako hoces nesto dobro da uradis? Elektricni automobili su najveca zabluda covecanstva. Struja je sve, samo ne ekoloska. Tone visokootrovnih baterija ceka opet neki otpad u africi. O efecijenciji necemo. Grupa studenata je izracunalo da dizel vozila jos uvek najmanje zagadjuju prirodu po km. Kada struja bude iskljucivo ekoloska i kada baterije ne budu otrovan otpad, onda ce tek sve da se preokrene u korist elektricnih automobila. Ah da, ko misli da ce struja ostati iste cene, mnogo se vara. Nece nijedna drzava da izgube tolike prihode zbog poreza na goriva. A onda cu vas pitati, da li cete ves masinu ukljucivati samo na "crveno slovo". Inace najveca fora je, da je jedan grad u nemackoj kupio za gradski prevoz, elektricne autobuse. Grejanje i klimu autobusa pokrece dizel. Zemljo, otvori se.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Korisnik sus motora
@Somborac: Ne, nije potrebno. Živim u drugoj najvećoj zemlji na svetu gde su evropske razdaljine komparativno male, tako da ti argument ne važi. Gradski prevoz, ako je na fosilni pogon, je i prljaviji i skuplji od vožnje električnih kola a da ne pominjem uživanje u vožnji kojoj fosilci ne mogu da prismrde (ili, zapravo, mogu samo to). Baterije ne samo da se recikliraju već i završavaju upotrebni vek u kolima. Ima li ko da reciklira izduvne gasove i ostalo otpad što ostaje iza fosilaca? Grupa studenata izračunala? Stvarno? Pa nisi morao toliko daleko da ideš, evo samo pitaj Rokija, on će ti isto reći. Možeš pitati i 'vidovitu Zorku" ili slične, ne znam koji su aktuelni danas. Pogledaj opsežne studije, ne uske poglede, tipa "Čistija kola od kolevke so groba" zajednice zabrinutih naučnika (na engleskom) ili novije studije koje oslikavaju još drastičniju razliku. Ne postoji baš ništa na ovom svetu apsolutno ekološko, pa ni kola. To baš nikom ne daje za pravo da digne ruke i kaže "OK, onda ću koristi najgoru varijantu, u inat" iako je i skuplja i lošija u isto vreme. Stvar je preći na bolje, a električna kola su bolja ne samo zato što su čistija već su bolja za svoje vlasnike. Cena struje NEĆE ostati ista ali ima gornju granicu - preko te cene niko nece plaćati već će je napraviti sam ili kupiti od nekoga ko će to uraditi. Gorivo, sa druge strane, nikada ne može biti toliko jeftino, fosilci su još gori, i cena ima samo jedan smer - prema beskonačnosti. Ja moj auto vozim po vremenu kakvo nisi video, sa grejanjem kakvo fosilcima nije ni dozvoljeno - mogu satima da se grejem ili hladim i dok stojim, recimo čekam nekoga na parkingu, dok je ovde, a i na sve više mesta u svetu, rad fosilnih motora u mestu ograničen na dva minuta. Kapacitet je nekada, davno, bio problem što se ovoga tiče, ali imaš stare vesti sa zastarelim proizvodima. To više nije slučaj.
Podelite komentar
Ej
@Korisnik sus motora
Ej Elektro baš si se primio,keca te ovaj Roki Hrvoje ha ha ha ha ha!
Podelite komentar