Današnji automobili su čak 60 odsto skuplji nego njihovi "preci" početkom dvehiljaditih!
Novi automobili iz meseca u mesec postaju sve skuplji. Za iznos koji je pre samo nekoliko godina bio dovoljan za kupovinu dobro opremljenog vozila C segmenta, danas se teško može kupiti mali gradski automobil. Problem su i sve stroži standardi izduvnih gasova i razvoj elektromobilnosti. Ekološka transformacija znači velike troškove za proizvođače, što se odražava na cene proizvoda.
Nemački časopis "Automobilwoche" sastavo je izveštaj na osnovu istraživanja tržišta koje je sprovela britanska analitička kompanija Jato Dynamics. Izveštaj se odnosi na period od 2002. do 2020. godine, u kome je prosečna cena prosečnog automobila kompakt klase u Evropi porasla za čak 63 posto, a u B segmentu 59 posto.
Eksperti kompanije Jato Dynamics uporedili su cene aktuelnih modela na tržištu sa njihovim "kolegama" sa početka 21. veka. Istraživanjem su bili obuhvaćeni modeli: Opel Astra, VW Golf, Peugeot 308, Toyota Corolla i Ford Focus.
Prosečna cena tih modela 2002. godine bila je oko 18.000 evra. Danas za malo bolje opremljene verzije tih modela treba izdvojiti gotovo 30.000 evra.
Naravno, razlog tolikog poskupljenja je inflacija. Zbog nje 18.000 evra iz 2002. godine, danas je ekvivalentno iznosu od oko 25.000 evra. Međutim, pad kupovne moći je samo delimično povezan sa današnjim cenama, prenose Automobili.ba. Savremena vozila koštaju više zbog toga što su složenija, komplikovanija, bolje opremljena, a često čak i veća od svojih "kolega" od pre skoro dve decenije.
I zahtevi kupaca se stalno povećavaju, pa treba uzeti u obzir i to da bi oprema koja je smatrana prosečnom 2002. danas bila smatrana lošom. Takođe, mnoge elemente koji su danas standardni, tada nismo mogli da dobijemo ni uz doplatu.
Druga tačka koju ističu autori izveštaja je promena u načinu finansiranja većine vozila. Danas se većina automobila iznajmljuje, odnosno nije u vlasništvu, a kupce više zanima cena mesečne rate nego ukupna cena vozila. Ovakav način "kupovine" znači da mnogi ljudi biraju skuplje automobile nego u slučaju tradicionalnih načina finansiranja.
Treći aspekt su, sve stroži standardi izduvnih gasova i razvoj elektromobilnosti. Ekološka transformacija sa sobom donosi i velike troškove za proizvođače, što se svakako odražava na cene finalnog proizvoda.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Peđa
Treba napomenuti da pored cena koje su porasle kvalitet je drastično opao pogotovo kod evropskih proizvođača. Evropske automobile(mercedes, audi, wv, BMW) danas samo prodaje još samo njihova marka.
Podelite komentar
Fil
Pa i plate su za toliko veće. Toliko je bila inflacija!
Podelite komentar
Marko
BMW 850 i vrh tadasnjeg luksuza, inzenjerstva, sporta i kvaliteta je prebacio 100000 dem, za nekoliko hiljada...e kasnije dolazi evro koji na papiru vredi dve dem...medjutim vrlo brzo perjanica BMW-a prebacuje 100000 evra, sto je sa inflacijom od 1,5% nemoguce za desetak godina...ustvari to je bila najveca pljacka u istoriji covecanstva...jer ko je u Nemackoj imao platu oko 5000 dem, preracunato mu je na oko 2500 evra...a cene kola za par godina 1 evro=1dem...
Podelite komentar