Mi smo necivilizovano društvo i ekološki neobrazovano.
A pogotovo pre davanja bilo kakvih komentara nismo u stanju da se edukujemo o toj temi.
Punjač je u potpunosti BEZBEDAN. ( i ulična varijanta i varijanta za garažu)
Ali su vozači bahati i bezobzirni i parkiraju redovno parkiraju vlasnicama ispred garaža.
Na zalost, mi nemamo takav mentalni sklop u glavi da treba da očuvamo ovo malo životne sredine sto nam je preostalo.
Ako već ja nisam u mogućnosti da priustim sebi električno vozilo zasto moram komisiju stalno sputavati da to isto vozilo koristi?! Iz zlobe iz zavisti.....zbog čega, ako je priroda nasa?! Naravno, za pluća je najbolji Golf 1 dizel .
A jel neko razmisljao o tome da je to dostupno deci ??? Naravno da je vaspitabje bitno ali,dete je dete,nemoze sve da mu se objasni,valjda znate to ,bili ste deca ,jeste li bas sve slusali sta vam se savetuje.Sad onaj ko kaze da jeste i da nikada nije pogresio ,laze jer normalno je da zdravo dete pokusa nesto pa i sto ne valja ,to je masta i pokisaj nekog dokazivanja.
Sta nekom detetu moze da padne na pamet da uradi sa dostupnim punjacem????Ne nije to punjac za mobilni ,razlika je ogromna.
Dostupno je deci ali je nefunkcionalno dok se ne aktivira, obično telefonom pa onda još i računar iz kola mora da se "dogovori" sa računarom punjača. Dakle nije problem. Konektori su isto napravljeni da budu bezbedni.
Izgleda da je vecini jasno ali elektro vozac nikako da shvati bandere su projektovane za 500w-1000w angazovane snage u zavisnosti od tipa i prikacis 5800w koliko je deklarisana snaga punjaca.
Ko je uopste bio u skoli bilo kojoj tehnickoj vidi da nesto nije dobro.
Sada je manje vise ok jer niko ne koristi ali ako pocne masovno koriscenje bez ozbiljnih intervencija na mrezi nece biti dobro i nebio im u kozi.
Usput pitanje za elektrovozaca imas li kola vozis li uopste i koliko? Po komentarima rekao bih da si kola video samo na slici a
@Crni: Ja nisam komentarisao taj deo priče uopšte. Nije stvar do same bandere već do instalacija na koje su bandere priključene. Oni koji su ih projektovali, instalirali i odobrili su nadležni za to. Ako je ograničenje stvarni manje onda postoje druga rešenja - npr. baterije kod same bandere koje se pune malom snagom dok se ne radi punjenje a koriste kao dopuna tokom punjenja i solarne ćelije na vrhu bandere za dodatnu snagu tokom dana, ali ovo su sve samo pretpostavke na osnovu onoga što znam da ljudi uspešno rade. Instalacije pomenute u samom članku nisam gledao. Znam da nekolicina vas voli da kaže nešto loše o čemu god napišem ali istinu ne možete iskriviti.
Objasni molim te, ekologiju proizvdnje baterija, a onda i ekologiju reciklaže? Jer ipak one moraju da se nekada recikliraju? Objasni dejstvo elektro polja na organizam ljudi, a pogotovo dece! Vodonične
Ćelije
Su zakon!
5.8kW je sasvim OK punjač za lokalnu upotrebu. Prosečnu dnevnu potrošnju dopuni za oko 90 minuta a tokom jednog radnog vremena ili noći celu nedeljnu. Drugim rečima, pokriva 99% potreba onih koji nemaju svoj lični punjač, npr. u svojoj garaži, koji bi u najviše slučajeva bio slične snage (uglavnom 6-10kW, u ređim slučajevima do oko 20 kW). U svakom slučaju štedi vreme u odnosu na pumpe jer je tu gde ste i sve radi samo, bez potrebe da se maltretirate zastarelim odlascima na pumpe, čekanjem da se pumpa oslobodi, točenjem po bilo kakvim vremenskim uslovima, plaćanjem natočenog otrova te vraćanju na svoj put. Umesto toga auto vas uvek čeka spreman.
2 minuta točiš. Dok dođeš do pumpe, dok namestiš sve, dok vratiš, platiš i vratiš se na svoj put potrošiš u proseku 10-15 minuta SVOG vremena i pažnje. Nasuprot tome, vlasnici električnih vozila potroše nekoliko sekundi svog života na ekvivalentne stvari a ostalo se odradi samo. E kako bi bilo da na parkingu ima crevo da se gorivo samo toči dok mi uživamo u životu, a? E, ali nema, i neće ga ni biti. Da ne pričamo o očajnom ugođaju tzv "vožnje" fosilaca....
I sad oces da ides kolima do Grcke naprimer.. Znaci moras da punis bateriju negde usput.
Gde? Kolko dugo? Kako...?
Cao, zdravo- kad ustoliče auto na vodonik onda cemo da.pricamo. Ova elektrika je lepa u teoriji, ali u praksi ce da propadne
@Miki: Kraće nego što bi zastao sebe i putnika radi, zbog obroka i odmora. Eto toliko. Vodonik je ispao promašaj. Em je skup i kada ga prljavo prave em jednako nezgodan za točenje kao fosilna goriva, em opasniji od njih.
@Battery master: Šta god ljudi mislili o mom pristupu ovde moze im samo pažnja biti skrenuta na istinu umesto na zablude i iskrivljenu propagandu fosilne industrije - podstrek da sami provere jer već znaju da, i zbog dešavanja prethodnih decenija u regionu, istina ne dolazi kako bi to većina želela. Ja imam neki cilj i šta da kažem o tome. S druge strane, vidim da si ti samo neka vrsta najavljivača mene, a ni to ti baš ne ide kako valja. Baš ništa drugo ne kažeš, pa ni laž ni istinu. Toliki si "master", da su ti shvatanja posla kojim si davno rekao da se baviš, zasnovana na sada već zastarelim tehnologijama. Koliko god ja bio dosadan i "mirođija u svakoj čorbi", od mene svi mogu da očekuju čvrste podatke koje retko ili nikako ne dobijaju od ostalih, pogotovo od "prepametnih" koji sve znaju i o onome o čemu nisu pošteno ni čuli a kamoli imali iskustva, pa su još ubeđeni da u njihovim mazohističkim navikama većina uživa, nasuprot baš svim statistikama. Slobodno nastavi da me najavljuješ, ali ako nađeš nešto, zapravo tačno i korisno da kažeš a ti reci. Ne zaboravi da se životni stil sa električnim vozilima menja (na bolje) pa neke stvari koje mnogi predstavljaju kao, zapravo važne nedostatke, zapravo gotovo uopšte ne postoje kao činilac. Preko svega toga, vrlo sumnjam da si ono šta si rekao, jer bi to značilo da em svoj posao radiš loše, jer nisi upućen u savremeno stanje stvari, em radiš protiv istog posla, ali ima i takvih. Šteta za tvoje mušterije ako je tako.
Samo mirno, samo mirno... I stalozeno... Nerviranje i prkos ne vodi nikuda... Opusteno, hladno, priznati situaciju kakva jeste. To je blagordno za zdravlje i ljude oko sebe. Samo tako...
Slabo... Nismo se ni oko cega slozili... Nisi razumeo "poantu", sto bi rekao Boro Prikaza. Ajd sad opet procitaj ono sto napisah... Svidja mi se ovaj aorist... NAPISAH...
Iz tvojih komentara se moze zakljuciti da nemas elektro vozilo, nemas ni "fosilno" vozilo da nikada nisi vozio jer da jesi ovoliko gluposti nikada sebi dozvolio nebi. Naime autonomija sa punim baterijama je oko 300km mozda i vise ali nije bitno jee nema punjaca od 230-450 km, meni npr dizel v50 od 1000-1300km da kazemo 1000km prelazim sigurno sa punim rezervoarom. Ako idemo npr za grcku vozim nocu uglavnom prvi put stajem u Gevgeliji na lukoil pumpi napunim rezervoar svrckam se po grckoj i u povratku u Kumanovu punim ponovo i to je sve gde stajem za svih 700km i kusur km do odredista.
Stanice za punjenje na tom putu imas u Bgd na izlazu (0km), Nisu bivsa naplatna rampa (230km) i Presevu na naplatnoj rampi (400km), Makedoniji nema a mislim da nisam video ni u Grckoj ove godine nije bilo nikakvih promena od pretprosle. Na severu na Minut levo na Nis pumpi (90km) i naplatna Subotica(180km). Ka Hr nema. Mozda je jos neka u medjuvremenu napravljena.
Do granice tj Preseva moras bar dva puta da stanes na po sat vremena ako ne i vise da dopunis bat ako ne zelis da stanes negde usput. To je bar dva sata duze pre granice odnosno umesto nekih 3-4 sata putujes 5-7 sati i to ako nema nikoga da puni baterije.
Za dva sata po ogranicenju stizes sigurno do Nisa.
Odnosno Ti si u Nisu zavrsavas punjenje pod pretpostavkom da nema nekog ispred Ja sam na granici sr-mk. Dodjes na granicu nasu Ja sam uveliko u Grckoj. Ko je glup? U prevodu na 1000 km najmanje 4sata si uludo izgubio i u povratku isto u prevodu jedan radni dan. Ni Ja ni moja porodica a mislim i 99% Srba nema bas toliko vremena izgubljenog apsolutno nepotrebno. Struja je jeftnije gorivo, vozilo je dosta skuplje u radnom veku nisi nista ustedeo cak sta vise verovatno je km daleko skuplji kada se sve sabere i izgubljeno vreme i ostalo. Zimi je jos gore. Kod "fosilnih" vozila se motor ne menja posle 5 godina ni rezervoar kao kod elektro kola baterije.
Ko onda ispada glup?
@Crni: ajmo redom... Ja prevezoh 380km bez punjenja nekoliko puta u proteklih nekoliko dana (i, ne, nisam padao na "0"). Mora da moja sedmogodišnja baterija nije čula za tvoj zakon da sme da ide samo 300km. Hvala Bogu! Punjača imam na svakom ćošku a brzih na svakih par desetina km. Pogledaj, recimo, plugshare i za Evropu pa onda probaj da izmišljaš probleme, bolje će ti ići. Severna Makedonija jeste slaba po pitanju punjača ali ako skreneš prema Bugarskoj, kod Dimitrovgrada, pa više njih samo na putu kroz Bugarsku do Grčke pa tamo nekoliko oko Soluna... a dalje zavisi gde ideš. Superpunjači i brzi punjači se već duže vreme prave u grupama pa ne moraš biti jedini koji puni svoj auto. Do Soluna bi morao, sa Tesla Model 3 LR, otprilike da staneš na 20-30 minuta u Aleksincu ako bi išao kroz Severnu Makedoniju. To jeste malo "rano" ali ta situacija će se popraviti. Dakle nemaš silne sate prednosti koje si naveo uopšte, ni približno, a porodice bi sigurno stale (trebalo bi) zbog dece i tokom toga bi auto bio napunjen za dalje... sem ako roditelji nisu mazohisti. U prevodu punjenje za 1000 km je max 90 minuta a verovatno bliže jedan sat. Pritom je putovanje sa električnim daleko prijatnije. Ti naravno pričaš o 1% situaciji što veliki broj ljudi vidi dva puta godišnje pa ni tu ne ispadnu fosilci bolji. U svim ostalim slučajevima električni štede silno vreme jer nema vucaranja i maltretiranja po pumpama (10-20 minuta po odlasku, mereno, ma koliko odbijali da prihvatite žalosnu istinu) i po servisima za redovno reketiranje, pardon "održavanje". Struja i održavanje su toliko jeftiniji a kola već samo nešto skuplja da se i Tesla Modela 3 isplati više i od Golfa a kamoli, npr, BMW M3, dok ih sve šije uzduž i popreko po kvalitetu vožnje i života. Račun sam dao pre neki mesec, potraži pa probaj naći greške. Nećeš ih naći. Sve što sam mogao da "popustim" fosilcima sam im popustio a Tesli "zategnuo", da bi vam bilo kristalno jasno da je fosilcima odavno odzvonilo. Kod fosilaca stalno menjaš otpadne delove pod paravanom "redovnog održavanja" koje praktično ne postoji sa električnim (gume + tečnost za staklo otprilike). Moja baterija ima više od 7 godina. Sama garancija mi je 8 (osam) godina, neograničeno km. Ljudi prelaze po pola miliona km pre zamene a ona i tada radi, samo joj je kapacitet nešto smanjen. Moguće je zameniti samo pojedinačne delove a, i da mora cela da se menja, opet ispadne električni jeftiniji - računao sam na to pre nego što sam se odlučio na kupovinu električnog. Koji još "argument" imaš koji treba da padne u vodu?
Aleksandra
Mi smo necivilizovano društvo i ekološki neobrazovano. A pogotovo pre davanja bilo kakvih komentara nismo u stanju da se edukujemo o toj temi. Punjač je u potpunosti BEZBEDAN. ( i ulična varijanta i varijanta za garažu) Ali su vozači bahati i bezobzirni i parkiraju redovno parkiraju vlasnicama ispred garaža. Na zalost, mi nemamo takav mentalni sklop u glavi da treba da očuvamo ovo malo životne sredine sto nam je preostalo. Ako već ja nisam u mogućnosti da priustim sebi električno vozilo zasto moram komisiju stalno sputavati da to isto vozilo koristi?! Iz zlobe iz zavisti.....zbog čega, ako je priroda nasa?! Naravno, za pluća je najbolji Golf 1 dizel .
Podelite komentar
Lucky
A jel neko razmisljao o tome da je to dostupno deci ??? Naravno da je vaspitabje bitno ali,dete je dete,nemoze sve da mu se objasni,valjda znate to ,bili ste deca ,jeste li bas sve slusali sta vam se savetuje.Sad onaj ko kaze da jeste i da nikada nije pogresio ,laze jer normalno je da zdravo dete pokusa nesto pa i sto ne valja ,to je masta i pokisaj nekog dokazivanja. Sta nekom detetu moze da padne na pamet da uradi sa dostupnim punjacem????Ne nije to punjac za mobilni ,razlika je ogromna.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Lucky
Dostupno je deci ali je nefunkcionalno dok se ne aktivira, obično telefonom pa onda još i računar iz kola mora da se "dogovori" sa računarom punjača. Dakle nije problem. Konektori su isto napravljeni da budu bezbedni.
Podelite komentar
Crni
@Lucky
Izgleda da je vecini jasno ali elektro vozac nikako da shvati bandere su projektovane za 500w-1000w angazovane snage u zavisnosti od tipa i prikacis 5800w koliko je deklarisana snaga punjaca. Ko je uopste bio u skoli bilo kojoj tehnickoj vidi da nesto nije dobro. Sada je manje vise ok jer niko ne koristi ali ako pocne masovno koriscenje bez ozbiljnih intervencija na mrezi nece biti dobro i nebio im u kozi. Usput pitanje za elektrovozaca imas li kola vozis li uopste i koliko? Po komentarima rekao bih da si kola video samo na slici a
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Lucky
@Crni: Ja nisam komentarisao taj deo priče uopšte. Nije stvar do same bandere već do instalacija na koje su bandere priključene. Oni koji su ih projektovali, instalirali i odobrili su nadležni za to. Ako je ograničenje stvarni manje onda postoje druga rešenja - npr. baterije kod same bandere koje se pune malom snagom dok se ne radi punjenje a koriste kao dopuna tokom punjenja i solarne ćelije na vrhu bandere za dodatnu snagu tokom dana, ali ovo su sve samo pretpostavke na osnovu onoga što znam da ljudi uspešno rade. Instalacije pomenute u samom članku nisam gledao. Znam da nekolicina vas voli da kaže nešto loše o čemu god napišem ali istinu ne možete iskriviti.
Podelite komentar
Nenad Veselinovic
@Lucky
Objasni molim te, ekologiju proizvdnje baterija, a onda i ekologiju reciklaže? Jer ipak one moraju da se nekada recikliraju? Objasni dejstvo elektro polja na organizam ljudi, a pogotovo dece! Vodonične Ćelije Su zakon!
Podelite komentar
Bojan
Kradja struje po zabacenim banderama u najavi 😄
Podelite komentar
Dik
... mi ćemo za 10-20 godina da uvozimo polovne e-automobile a za to vreme čemo (valjda) izgraditi mrežu punjača.
Podelite komentar
Mile
2 min i miran si...
Podelite komentar
ime
Elektrovozač uskoro patentira nove revolucionarne punjače, radi provereno!!
Podelite komentar
Roki
El vozac LAŽOV!!!
Podelite komentar
Map
Ma ti si najpametniji ali kad se ne javljas
Podelite komentar
Elektro-vozač
5.8kW je sasvim OK punjač za lokalnu upotrebu. Prosečnu dnevnu potrošnju dopuni za oko 90 minuta a tokom jednog radnog vremena ili noći celu nedeljnu. Drugim rečima, pokriva 99% potreba onih koji nemaju svoj lični punjač, npr. u svojoj garaži, koji bi u najviše slučajeva bio slične snage (uglavnom 6-10kW, u ređim slučajevima do oko 20 kW). U svakom slučaju štedi vreme u odnosu na pumpe jer je tu gde ste i sve radi samo, bez potrebe da se maltretirate zastarelim odlascima na pumpe, čekanjem da se pumpa oslobodi, točenjem po bilo kakvim vremenskim uslovima, plaćanjem natočenog otrova te vraćanju na svoj put. Umesto toga auto vas uvek čeka spreman.
Podelite komentar
Korisnik SUS motora
@Elektro-vozač
Dopunjavanje za prosecnu potrosnju 90 minuta... Danas bio da sipam gorivo... Cirka 2 minuta na lokalnoj pumpi... Sa sve placanjem...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
2 minuta točiš. Dok dođeš do pumpe, dok namestiš sve, dok vratiš, platiš i vratiš se na svoj put potrošiš u proseku 10-15 minuta SVOG vremena i pažnje. Nasuprot tome, vlasnici električnih vozila potroše nekoliko sekundi svog života na ekvivalentne stvari a ostalo se odradi samo. E kako bi bilo da na parkingu ima crevo da se gorivo samo toči dok mi uživamo u životu, a? E, ali nema, i neće ga ni biti. Da ne pričamo o očajnom ugođaju tzv "vožnje" fosilaca....
Podelite komentar
Vox populi
@Elektro-vozač
Meni pumpa na 500 metara od kuce... Tako da tih 10-15 minuta pada u vodu... Ajd sad opet...
Podelite komentar
Miki
@Elektro-vozač
I sad oces da ides kolima do Grcke naprimer.. Znaci moras da punis bateriju negde usput. Gde? Kolko dugo? Kako...? Cao, zdravo- kad ustoliče auto na vodonik onda cemo da.pricamo. Ova elektrika je lepa u teoriji, ali u praksi ce da propadne
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Miki: Kraće nego što bi zastao sebe i putnika radi, zbog obroka i odmora. Eto toliko. Vodonik je ispao promašaj. Em je skup i kada ga prljavo prave em jednako nezgodan za točenje kao fosilna goriva, em opasniji od njih.
Podelite komentar
Battery master
@Elektro-vozač
Rekoh ja davno... Nema tebi ravnog... Dovoljan si sam sebi...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Battery master: Šta god ljudi mislili o mom pristupu ovde moze im samo pažnja biti skrenuta na istinu umesto na zablude i iskrivljenu propagandu fosilne industrije - podstrek da sami provere jer već znaju da, i zbog dešavanja prethodnih decenija u regionu, istina ne dolazi kako bi to većina želela. Ja imam neki cilj i šta da kažem o tome. S druge strane, vidim da si ti samo neka vrsta najavljivača mene, a ni to ti baš ne ide kako valja. Baš ništa drugo ne kažeš, pa ni laž ni istinu. Toliki si "master", da su ti shvatanja posla kojim si davno rekao da se baviš, zasnovana na sada već zastarelim tehnologijama. Koliko god ja bio dosadan i "mirođija u svakoj čorbi", od mene svi mogu da očekuju čvrste podatke koje retko ili nikako ne dobijaju od ostalih, pogotovo od "prepametnih" koji sve znaju i o onome o čemu nisu pošteno ni čuli a kamoli imali iskustva, pa su još ubeđeni da u njihovim mazohističkim navikama većina uživa, nasuprot baš svim statistikama. Slobodno nastavi da me najavljuješ, ali ako nađeš nešto, zapravo tačno i korisno da kažeš a ti reci. Ne zaboravi da se životni stil sa električnim vozilima menja (na bolje) pa neke stvari koje mnogi predstavljaju kao, zapravo važne nedostatke, zapravo gotovo uopšte ne postoje kao činilac. Preko svega toga, vrlo sumnjam da si ono šta si rekao, jer bi to značilo da em svoj posao radiš loše, jer nisi upućen u savremeno stanje stvari, em radiš protiv istog posla, ali ima i takvih. Šteta za tvoje mušterije ako je tako.
Podelite komentar
Battery master
@Elektro-vozač
Samo mirno, samo mirno... I stalozeno... Nerviranje i prkos ne vodi nikuda... Opusteno, hladno, priznati situaciju kakva jeste. To je blagordno za zdravlje i ljude oko sebe. Samo tako...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Battery master: složismo se oko nečega.
Podelite komentar
Battery master
@Elektro-vozač
Slabo... Nismo se ni oko cega slozili... Nisi razumeo "poantu", sto bi rekao Boro Prikaza. Ajd sad opet procitaj ono sto napisah... Svidja mi se ovaj aorist... NAPISAH...
Podelite komentar
Crni
@Elektro-vozač
Iz tvojih komentara se moze zakljuciti da nemas elektro vozilo, nemas ni "fosilno" vozilo da nikada nisi vozio jer da jesi ovoliko gluposti nikada sebi dozvolio nebi. Naime autonomija sa punim baterijama je oko 300km mozda i vise ali nije bitno jee nema punjaca od 230-450 km, meni npr dizel v50 od 1000-1300km da kazemo 1000km prelazim sigurno sa punim rezervoarom. Ako idemo npr za grcku vozim nocu uglavnom prvi put stajem u Gevgeliji na lukoil pumpi napunim rezervoar svrckam se po grckoj i u povratku u Kumanovu punim ponovo i to je sve gde stajem za svih 700km i kusur km do odredista. Stanice za punjenje na tom putu imas u Bgd na izlazu (0km), Nisu bivsa naplatna rampa (230km) i Presevu na naplatnoj rampi (400km), Makedoniji nema a mislim da nisam video ni u Grckoj ove godine nije bilo nikakvih promena od pretprosle. Na severu na Minut levo na Nis pumpi (90km) i naplatna Subotica(180km). Ka Hr nema. Mozda je jos neka u medjuvremenu napravljena. Do granice tj Preseva moras bar dva puta da stanes na po sat vremena ako ne i vise da dopunis bat ako ne zelis da stanes negde usput. To je bar dva sata duze pre granice odnosno umesto nekih 3-4 sata putujes 5-7 sati i to ako nema nikoga da puni baterije. Za dva sata po ogranicenju stizes sigurno do Nisa. Odnosno Ti si u Nisu zavrsavas punjenje pod pretpostavkom da nema nekog ispred Ja sam na granici sr-mk. Dodjes na granicu nasu Ja sam uveliko u Grckoj. Ko je glup? U prevodu na 1000 km najmanje 4sata si uludo izgubio i u povratku isto u prevodu jedan radni dan. Ni Ja ni moja porodica a mislim i 99% Srba nema bas toliko vremena izgubljenog apsolutno nepotrebno. Struja je jeftnije gorivo, vozilo je dosta skuplje u radnom veku nisi nista ustedeo cak sta vise verovatno je km daleko skuplji kada se sve sabere i izgubljeno vreme i ostalo. Zimi je jos gore. Kod "fosilnih" vozila se motor ne menja posle 5 godina ni rezervoar kao kod elektro kola baterije. Ko onda ispada glup?
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
U tom slučaju, očigledno nisi ni ti.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Crni: ajmo redom... Ja prevezoh 380km bez punjenja nekoliko puta u proteklih nekoliko dana (i, ne, nisam padao na "0"). Mora da moja sedmogodišnja baterija nije čula za tvoj zakon da sme da ide samo 300km. Hvala Bogu! Punjača imam na svakom ćošku a brzih na svakih par desetina km. Pogledaj, recimo, plugshare i za Evropu pa onda probaj da izmišljaš probleme, bolje će ti ići. Severna Makedonija jeste slaba po pitanju punjača ali ako skreneš prema Bugarskoj, kod Dimitrovgrada, pa više njih samo na putu kroz Bugarsku do Grčke pa tamo nekoliko oko Soluna... a dalje zavisi gde ideš. Superpunjači i brzi punjači se već duže vreme prave u grupama pa ne moraš biti jedini koji puni svoj auto. Do Soluna bi morao, sa Tesla Model 3 LR, otprilike da staneš na 20-30 minuta u Aleksincu ako bi išao kroz Severnu Makedoniju. To jeste malo "rano" ali ta situacija će se popraviti. Dakle nemaš silne sate prednosti koje si naveo uopšte, ni približno, a porodice bi sigurno stale (trebalo bi) zbog dece i tokom toga bi auto bio napunjen za dalje... sem ako roditelji nisu mazohisti. U prevodu punjenje za 1000 km je max 90 minuta a verovatno bliže jedan sat. Pritom je putovanje sa električnim daleko prijatnije. Ti naravno pričaš o 1% situaciji što veliki broj ljudi vidi dva puta godišnje pa ni tu ne ispadnu fosilci bolji. U svim ostalim slučajevima električni štede silno vreme jer nema vucaranja i maltretiranja po pumpama (10-20 minuta po odlasku, mereno, ma koliko odbijali da prihvatite žalosnu istinu) i po servisima za redovno reketiranje, pardon "održavanje". Struja i održavanje su toliko jeftiniji a kola već samo nešto skuplja da se i Tesla Modela 3 isplati više i od Golfa a kamoli, npr, BMW M3, dok ih sve šije uzduž i popreko po kvalitetu vožnje i života. Račun sam dao pre neki mesec, potraži pa probaj naći greške. Nećeš ih naći. Sve što sam mogao da "popustim" fosilcima sam im popustio a Tesli "zategnuo", da bi vam bilo kristalno jasno da je fosilcima odavno odzvonilo. Kod fosilaca stalno menjaš otpadne delove pod paravanom "redovnog održavanja" koje praktično ne postoji sa električnim (gume + tečnost za staklo otprilike). Moja baterija ima više od 7 godina. Sama garancija mi je 8 (osam) godina, neograničeno km. Ljudi prelaze po pola miliona km pre zamene a ona i tada radi, samo joj je kapacitet nešto smanjen. Moguće je zameniti samo pojedinačne delove a, i da mora cela da se menja, opet ispadne električni jeftiniji - računao sam na to pre nego što sam se odlučio na kupovinu električnog. Koji još "argument" imaš koji treba da padne u vodu?
Podelite komentar