Južnokorejska Kia upravo je predstavila evropsku verziju pete generacije svog najpopularnijeg SUV-a Sportage, prvu u poslednjih 28 godina postojanja tog modela posebno pripremljenu za Stari kontinent.
Automobil je postavljen na Hyundaijevu N3 platformu, koju deli sa modelima Hyundai Santa Fe, Sonata, Tucson, kao i sa Kijama Carnival i Sorento. Na njoj su razvijene dve različite verzije modela: evropska kraća i duža verzija, sa većim međuosovinskim rastojanjem, namenjena južnokorejskom i američkom tržištu.
Evropski Sportage ima međuosovinsko rastojanje od 2.680 milimetara i dužinu od 4.515, što je 30 milimetara duže do prethodne generacije (istovremeno, i čitavih 85mm kraće od duže verzije).
Kada je o pogonu reč, novi Sportage će pokretati blagi (MHEV), "tradicionalni" (HEV) i plag-in (PHEV) hibridni pogoni. Ovaj poslenji - PHEV, na raspolaganju će imati T-GDI benzinski motor od 1,6 litara u kombinaciji sa elektromotorom od 66,9 kW, koji na točkove isporučuju zajedničkih 265 konjskih snaga.
"Klasični" Sportage HEV dolazi sa istim motorom u kombinaciji sa elektromotorom od 44,2 kW, što je pogon koji zajendički daje ukupno 230 "konja". Poslednji MHEV ima isti osnovni benzinac i dve različite verzije snage, od 150KS ili 180KS u zavisnosti od verzije.
Osim ovako široke ponude hibrida, tu su i dve verzije pogona koje će ovdašnjim kupcima verovatno biti najinteresantnije. Reč je od dizelašu zašremine 1,6 litara u verzijama sa 115 ili 136 konjskih snaga. U zavisnosti od izabranog pogona, u ponudi su šestostepeni manuelni ili automatik sa dvostrukim kvačilom i 7 stepeni prenosa.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Majkl Džondar
Hvala Bogu. Presudan je bio prethodni model, za razliku od onog pre koji je bio prelep.
Podelite komentar