Koji je najveći problem vozača elektromobila?
Vlasnici automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem nemaju problema s punjenjem goriva: mreža od 14.500 benzinskih pumpi u Nemačkoj ima više od 150.000 mesta za punjenje. Ono u pravilu traje samo nekoliko minuta i put može da se nastavi.
S električnim punjačima stvar je malo drugačija. Iako njihov broj svakodnevno raste – danas ih u Nemačkoj ima 46.174 – problem je u različitim sistemima naplate. Svaki koncern želi da vlasnike njihovih automobila privoli da baterije pune na određenim punjačima, piše Deutsche Welle.
Punjenje zavisi od marke automobila
Automobili koncerna Folksvagen, dakle marke VW, Škoda ili Seat, pune se preko sustava „Elli“. Audi, iako pripada istom koncernu, koristi sistem DCS konkurencije iz BMW-a i Mercedesa. Istim sistemom služe se i vlasnici automobila marka Fijat, Tojota, Hjundai ili Kia. Inače, kao treći vlasnik u sistem DCS nedavno je ušla i naftna kompanija Britiš petroleum (BP).
I jedan i drugi sistem svojim korisnicima preko karte ili aplikacije nude više od 250.000 punjača širom Evrope. „Sklopili smo ugovore s više od 500 vlasnika punjača širom Evrope i automobilskim kompanijama nudimo razne pakete“, kaže direktor DCS Jerg Rajman. Trenutno se radi na servisu koji bi vlasnike automobila obaveštavao o slobodnim punjačima koje će oni moći da rezervišu.
„Ko dovoljno rano uđe na tržište i mušterijama ponudi jednostavna, nekomplikovana rešenja, taj će i opstati“, uveren je Rajman. On smatra da ekskluzivne punionice nemaju budućnost: „Profit dolazi sa obimom“.
Tesla za sve
Tako, međutim, ne razmišlja najveće ime na tržištu električne mobilnosti. „Tesla“ raspolaže sa oko 150 ekskluzivnih brzih punjača u Nemačkoj i sa oko 3.000 širom sveta. Pa ipak, i ta kompanija se otvara. „Mi ćemo svoju mrežu super-punjača još ove godine da učinimo pristupačnom i za ostale automobile na električni pogon“, poručio je preko Tvitera u julu Elon Mask.
Putem ekskluzivnosti ide i Audi koji u gradovima planira otvaranje „VIP punjača“ za svoje mušterije s pripadajućim mestima za odmor u kojima vlasnici mogu da sačekaju dok je njihov automobil na punjenju. „To je samo dopuna korišćenju punjača firmi-partnera“, poručeno je iz Audija.
Ipak, sve je to zajedno još uvek suviše malo. Prema jednom ispitivanju javnog mnjenja instituta Alensbah, 64 odsto ljudi navodi da je premali broj punjača glavna prepreka za kupovinu električnog automobila. Mnogi se nadaju da bi zakonske promene, kao što je to slučaj s ukidanjem rominga unutar EU, mogle da doprinesu tome da se još više mušterija odluči na kupovinu električnog vozila.
Video: Šta se desi kada macolom polupate infotejment u Tesli? Ništa
(Telegraf.rs/DW.com)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Vlada
Punjaci su evidentan problem jer im je rasprosteanjenost minorna pogotovo u zemljama EU koje ekonomski kaskaju za Nemackom,Francuskom itd.Ali drugi i jos ozbiljniji problem je vreme punjenja.Treci,svakako ne zanemarljiv,je vrlo ogranicena autonomija vozila.U praksi,do 500 km a realno oko 400.I tabla Planiranje punjenja vozila je u ovom momentu izuzetno zahtevna.Moj kolega je putovao kolima 3 dana iz Frankfurta za Beograd.Krenuo je u petak vece a stigao u ponedeljak kasno posle podne.Te ima kofe,nema vode.Te ima vode,nema kofe.Te "nema ko da donese".Horor.Sate je izgubio cekajuci sto u redu sto trazeci adekvatne punjace.Ukratko,elekticni automobili ce biti zastupljeniji od SUS vozila za ne manje od 10 a realno,za 20 godina.I to u ekonomski jakim zemljama.Za Bugarsku,Rumuniju,balticke zemlje,Hrvatsku,Poljsku itd.elektricni automobili su jos uvek daleka buducnost.Tek tada ce biti zastupljeniji od danasnjih vozila sa unutrasnjim sagorevanjem.O nama i da ne govorim.Nista se nece bitno promeniti bar do 2050.
Podelite komentar
Ex el vozac
Kojesta nema tu nikakvih problema, bar tako kaze glavni strucnjak.
Podelite komentar
Roki
Uzalud svi članci i sva iskustva ON zna naj bolje, neće njemu niko govorit kako se punjenje čeka jer ON ne mora čekat već da nebi ispao mazohist dobrovoljno stane i pauzira dok mu se njegovo savrseno vozilo puni... Problem je međutim sto je to daleko od istine i svatko tko je probao zna da je problem i hlađenje i grejanje kabine, cekanje kad si prisliljen čekat a ne kad ti to želiš jer bez obzira što ti radio dok je auto na punjaču to je zapravo čekanje upravo iz razloga što je vozilo neupotrebljivo svo vreme punjenja! Ne znam šta bi to trebalo bit mazohistično ako se dva ili vise vozača izmjenjuje, po toj teoriji su svi šoferi autobua mazohisti? Kako je vec mnogo puta pisano ev imaju gomilu nedostataka koje je netko spreman trpit a drugi nisu isto tako imaju i prednosti na svakom je da odluci za sebe jedino el vozač odlučuje za druge sa svojim izjavama koko je sve bolje kod ev 😂😂😂 daleko bolje, al znamo svi da su to subjektivni stavovi, puste želje i snovi neseg dragog el vozača!
Podelite komentar