Štelovana kilometraža u većini slučajeva ne može da se otkrije!
Istraživanje nemačkog autokluba ADAC sprovedeno na tri nasumično izabrana novija automobila pokazalo je se kilometraža može falsifikovati nakon samo nekoliko minuta...
Većina majstora servisera i stručnjaka za motorna vozila nisu u stanju da otkriju "štelovanu" kilometražu polovnih automobila, ukoliko lažiranje kilometraže profesionalno izvedeno.
I pored toga što se Evropska unija već oglašavala po pitanju nameštanja kilometraže na polovnim vozilima, promena i dalje nema, odnosno na novijim modelima automobila nije nikakav problem da se neko "poigra" sa kilometrima. To potvrđuje i najnovije istraživanje koje je nemački autoklub ADAC sproveo na tri nasumično izabrana automobila: Fordu Kuga iz 2019, Opelu Grandland X iz 2020. i Peugeotu 208 iz 2019. godine.
Rezultati su pokazali da kilometraža može da se falsifikuje nakon samo nekoliko minuta, ako se automobilu pristupi odgovarajućim uređajem. U dva od tri pregledana automobila bilo je dovoljno priključiti uređaj u postojeću dijagnostičku utičnicu. U slučaju Opelovog modela, uređaj je morao biti priključen na brzinomer.
U svom zaključku ADAC navodi da se još uvek se ne primenjuje trenutna uredba EU prema kojoj pređena kilometraža automobila mora sistemski da se štiti. Zakon koji to propisuje na snazi je za nove modele automobila proizvedene od septembra 2017. godine.
Većina žrtava nameštanja kilometraže su privatni kupci polovnih automobila. Oni time plaćaju više cene za polovno vozilo, ali takve manipulacije negativno utiču na bezbednost automobila i servisne troškove, prenosi Revija HAK.
Ako se, na primer, pokvari zupčasti kaiš, jer ste zbog lažirane kilometraže propustili servis, to može da dovede do oštećenja motora koje košta i po nekoliko hiljada evra. Zato ADAC i upozorava da većina radionica i stručnjaka za motorna vozila ne mogu da otkriju profesionalno izvedeno lažiranje broja pređenih kilometara.
Video: Staša je žena iz snova: Razume se u automobile i popravlja ih bolje od većine muškaraca
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Larva
Kako ne može da se otkrije? Pa svi automobili koji su na oglasima stari izmedju 5 i 25 godina su prešli po 176.000 km plus minus 5%, i imaju opis NOV NOV NOV, zna se da im je kilometraža skraćena barem duplo.
Podelite komentar
Cudo
Ovaj sto ovo pise je nedovoljno upucen u ove radnje I mislim da nema pojma. Ja radim u BMW 25 godina, kilometraza se belezi u kljuceve, u tahometar, u stojer aparatu I u glavnom softveru BMW importera radi evidencije gde je sta I kad radjeno na Tom autu sto znaci , svako moze da vrati kilometrazu al ona ostaje zapisana na 4 mesta osim na tahometar gde je vracena aI moze se uvek proveriti u kilometar koliko je auto stvarno presao, cak I u Srbiji ako nesto ne muckaju sto nebi smeli.
Podelite komentar
Vu
EU to neće da uvede a mogli bi jednim običnim papirom. Razlog je taj što bi opala kupovina tih automobila, a stim bi nastalo gomilanje polovnih automobila u EU..
Podelite komentar