Kao sto rekoh, lazes. Koji to fosilni trosi 15-30% vise? Pa ti izgleda da znas samo za varburga al ni on nije toliko trosio vise... Moj moderni dizel i leti i zimi 5l ne prelazi osim ako bas preteram i vozim preko ogranicenja onda prosek moze do 6l al nista vise od toga! Stalno pises kako su ev jeftinija sto nije istina, ako uzmemo novi fosilni od 20 hiljada evra i koristimo ga 5-6 godina dođe svakako jeftiniji nego naprimer model 3 s tim da nakon 5-6 godina ako dobro ne pazis baterije su za zamenu i ev gubi na vrednosti vise nego fosilni, i inace sto je automobil skuplji vise gubi vrednost osim ako nije neki Ferrari ili slicno sto uvek zadrzava visoku cenu kroz godine...
Potraži, ima svuda podataka, recimo fueleconomy sajt. Za električne daju podatke "do" što važi za one sa manjim baterijama i lošijim održavanjem temperature kabine. Neke/većina pumpi različito meri "litre" pri različitim temperaturama tako da to što ti misliš da si naročito ne znači da je to tako. Našao si da porediš četvorocikl i savremeni auto koji su neuporedivi, bicikli su još jeftiniji. U svakom slučaju ne tako davno sam vam izneo čist proračun kako baš taj Model 3 može biti jeftiniji od VW Golfa za one koji, zapravo, voze taj auto. Moja baterija sada ima preko 7 godina i ima 94% kapaciteta sa početka. Zaboravi te stvari za koje si čuo iz prošlog veka i prvog Nissan Leaf i sličnih. Pročitaj malo bolje nedavnu vest o tome koja kola najbolje održavaju vrednost. Pominje se Dacia, ali ne samo Dacia ... pročitaj malo bolje. Šta ti još nije jasno, šta te zbunjuje?
Jel' da? Šta si to u zabludi da sam sad slagao? Prvi električni automobili pa i Nissan Leaf *NISU* imali sistem za održavanje temperature baterije i kapaciteti su im bili mali pa je i srazmerno (pre)veliki deo energije odlazio na grejanje kabine. Tesle imaju (mislim da su oni počeli ali nisam siguran) održavanje temperature baterije, a kapaciteti baterija su danas višetruko veći (do 120 kWh u odnosu na manje od 20 kWh) pa ni grejanje kabine nije problem. Ni hemija nije ista. Pritom fosilaši troše 15%-30% više goriva zimi zavisno od detalja, što se dobro poklapa sa gubitkom dometa električnih. Ja pri relativno čestih -27°C mogu da pređem preko 320 km komotno a regularni domet mi je 426 km sa mojim kolima. Koje sam zablude povredio sada?
Ne brini, uskoro ti stize naucno objasnjenje za to tvoje uverenje.. Od NJEGA. Inace, u pravu si, SVI elektrohemijski izvori stuje VEOMA gube kapacitet sa padom temperature. U kom obimu, to prevazilazi ovu prepisku.
@Battery master: Tačno je da gube kapacitet ali i to ima svoja rešenja. Zvuči ludo, ali deo energije ode na održavanje temperature baterija (tokom vožnje onaj mali deo neefikasnosti) i to značajno umanji taj efekat. Kada se sve ukupno pogleda domet električnih automobila zimi pada jednako kao kod fosilaca, doduše iz potpuno različitih razloga.
Roki
Kao sto rekoh, lazes. Koji to fosilni trosi 15-30% vise? Pa ti izgleda da znas samo za varburga al ni on nije toliko trosio vise... Moj moderni dizel i leti i zimi 5l ne prelazi osim ako bas preteram i vozim preko ogranicenja onda prosek moze do 6l al nista vise od toga! Stalno pises kako su ev jeftinija sto nije istina, ako uzmemo novi fosilni od 20 hiljada evra i koristimo ga 5-6 godina dođe svakako jeftiniji nego naprimer model 3 s tim da nakon 5-6 godina ako dobro ne pazis baterije su za zamenu i ev gubi na vrednosti vise nego fosilni, i inace sto je automobil skuplji vise gubi vrednost osim ako nije neki Ferrari ili slicno sto uvek zadrzava visoku cenu kroz godine...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Potraži, ima svuda podataka, recimo fueleconomy sajt. Za električne daju podatke "do" što važi za one sa manjim baterijama i lošijim održavanjem temperature kabine. Neke/većina pumpi različito meri "litre" pri različitim temperaturama tako da to što ti misliš da si naročito ne znači da je to tako. Našao si da porediš četvorocikl i savremeni auto koji su neuporedivi, bicikli su još jeftiniji. U svakom slučaju ne tako davno sam vam izneo čist proračun kako baš taj Model 3 može biti jeftiniji od VW Golfa za one koji, zapravo, voze taj auto. Moja baterija sada ima preko 7 godina i ima 94% kapaciteta sa početka. Zaboravi te stvari za koje si čuo iz prošlog veka i prvog Nissan Leaf i sličnih. Pročitaj malo bolje nedavnu vest o tome koja kola najbolje održavaju vrednost. Pominje se Dacia, ali ne samo Dacia ... pročitaj malo bolje. Šta ti još nije jasno, šta te zbunjuje?
Podelite komentar
Dik
... jesu zadnji ali nikad nije kasno da razmišljaju da počnu!
Podelite komentar
Roki
El vozac lazov!!!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Jel' da? Šta si to u zabludi da sam sad slagao? Prvi električni automobili pa i Nissan Leaf *NISU* imali sistem za održavanje temperature baterije i kapaciteti su im bili mali pa je i srazmerno (pre)veliki deo energije odlazio na grejanje kabine. Tesle imaju (mislim da su oni počeli ali nisam siguran) održavanje temperature baterije, a kapaciteti baterija su danas višetruko veći (do 120 kWh u odnosu na manje od 20 kWh) pa ni grejanje kabine nije problem. Ni hemija nije ista. Pritom fosilaši troše 15%-30% više goriva zimi zavisno od detalja, što se dobro poklapa sa gubitkom dometa električnih. Ja pri relativno čestih -27°C mogu da pređem preko 320 km komotno a regularni domet mi je 426 km sa mojim kolima. Koje sam zablude povredio sada?
Podelite komentar
Sale
Ja se nadam da ce uskoro moci i kod nas u UniRent-u,Menadzer rent a car,Autorent-u da se iznajme elektricni automobili.
Podelite komentar
nenad
@Sale
Aha, samo se ti nadaj, možda tamo negde 2050
Podelite komentar
Golf 2 1.6 TD
To je van pameti jer u Rusiji su ekstremne zime a Baterije to ne mogu podneti . Baterije su dobre samo za Daljinski ....
Podelite komentar
Rus
@Golf 2 1.6 TD
Ne možeš ići mimo sveta. Grejaće se batrije.
Podelite komentar
Battery master
@Golf 2 1.6 TD
Ne brini, uskoro ti stize naucno objasnjenje za to tvoje uverenje.. Od NJEGA. Inace, u pravu si, SVI elektrohemijski izvori stuje VEOMA gube kapacitet sa padom temperature. U kom obimu, to prevazilazi ovu prepisku.
Podelite komentar
Bole
@Golf 2 1.6 TD
A u Švedskoj, Finskoj I Nemačkoj nema zime, daj čoveče prestani verovati Zapadnoj demagogiji i sam razmisli sta je i kako je
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Golf 2 1.6 TD
@Battery master: Tačno je da gube kapacitet ali i to ima svoja rešenja. Zvuči ludo, ali deo energije ode na održavanje temperature baterija (tokom vožnje onaj mali deo neefikasnosti) i to značajno umanji taj efekat. Kada se sve ukupno pogleda domet električnih automobila zimi pada jednako kao kod fosilaca, doduše iz potpuno različitih razloga.
Podelite komentar