Pre 10 godina je bio autsajder, a danas je njegova firma vlasnik 100 godina starijeg Bugattija

 ≫ 
  • 4

Mate Rimac je navikao da bude autsajder. Na Salonu automobila u Ženevi 2009. godine je, kao dvadesetjednogodišnjak, došao do Koenigseggovog štanda, da se upozna sa svojim idolom Kristijanom Kenigsegom.

U to vreme, pre nego što je YouTube bio to što je danas, Rimac nije ni znao kako izgleda čovek koji stoji iza njegovog omiljenog brenda. Prišao je "osobi koji je najozbiljnije izgledala" na štandu i upoznao se s njim.

Dvanaest godina kasnije, sada tridesettrogodišnji Rimac, ne samo što je dostigao nivo svog omiljenog Šveđanina, već ga je i prevazišao. Kompanija Rimac Automobili, koju je osnovao u svojoj garaži, 5. jula je objavila zajednički poduhvat sa Porscheom i preuzela kontrolu nad Bugattijem.

Rimac preuzima kompaniju 100 godina stariju od njegove

Ta 112 godina stara francuskom markom, koja se sada nalazi pod krovom Volkswagen grupe, poznata je po proizvodnji ultraluksuznih hiperautomobila kao što su Veyron i Chiron. Bugatti tradicionalno ne obelodanjuje svoje prodajne rezultate, ali se zna da godišnje isporučuje oko 80 vozila. Prema uslovima ugovora, Rimac Automobili poseduju 55 odsto udela u Bugatti-Rimcu, dok Porsche poseduje preostalih 45 odsto. Ranije ove godine, nemački proizvođač je povećao svoj udeo u hrvatskoj kompaniji na 24 odsto, podsećaju Vrele gume.

Mladi hrvatski preduzetnik će preuzeti kormilo Bugatti-Rimca, a Oliver Blume i Luc Meške iz Porschea će se pridružiti nadzornom odboru zajedničke kompanije. To će za samog Rimca biti velika promena, budući da je navikao da bude onaj koji radi iza scene.

- Ulog postaje veći - rekao je on. - Ipak, ja nisam neko ko ide na sigurno, nikada, čak ni blizu, tako da ukoliko bude nekih trvenja između naših akcionara i iskusnijih ljudi koji ulaze u kompaniju - to će biti tako!

Suptilno raslojavanje premijum marki

Ovo je prvi put da se kontrola jedne automobilske marke koja se nalazi kišobranom VW grupe prepuštena drugoj kompaniji i tako mladoj osobi. To takođe signalizira suptilno raslojavanje premijum marki, razdvajajući one koje su u savezu sa Rimcem (Porsche i Bugatti) u odnosu na Audi i Bentley, koji će verovatno nastaviti da koriste Volkswagenove komponente.

- Mi već sada razvijamo stvari koje će se naći u serijskim Porscheima - kaže Rimac i dodaje da to nisu specijalni, već mejnstrim projekti. Naime, hrvatska kompanija će obezbediti EV tehnologiju, kao što su baterije, i za proizvođače kao što su Koenigsegg i Pininfarina.

U ovom trenutku, Rimac priznaje da njegova kompanija od 1.000 zaposlenih, nakon decenije iskustva, nije autsajder. Porsche je upravo isplatio njegovoj firmi 70 miliona evra, a Nevera, hiperautomobil vredan 2,4 miliona dolara, nedavno je oborio svetski rekord u trci na četvrt milje u konkurenciji serijskih automobila.

Rimac nije autsajder

U okviru Bugatti-Rimac poduhvata, sedište francuske marke će ostati u Molshajmu u Francuskoj, a hrvatske u Zagrebu.

- Zaista je interesantno kada pomislite odakle dolazimo. Ova zemlja nikada nije imala automobilsku industriju - kaže Rimac o Hrvatskoj. - Nismo imali pojma šta radimo, a sada naša tehnologija pronalazi mesto u tako velikom broju automobila. Čitava stvar sa Bugattijem predstavlja ogromnu odgovornost!

- Naši veliki OEM kupci (OEM - proizvođač originalne opreme, u ovom slučaju - kupci delova za prvu ugradnju - prim. Telegraf.rs) su mi rekli, ako zeznete stvar, sledećeg dana šaljemo 30 kamiona da pokupe sve i mrtvi ste. Ako zezneš i ne isporučiš ono što treba, sve se zaustavlja i svakako si mrtav! - kaže Mate Rimac.

(Telegraf.rs/Vrelegume.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • sasa

    22. avgust 2021 | 16:39

    puci ce kao zvecka - planetarno vlada nestasica integrisanih kola i veliki igraci smanjuju proizvodnju, a neki poput Tesle prave vise verzija softvera da radi na sto vecem broji mikrokontrolera i procesora da mogu da ugradjuju sta je raspolozivo - a to nije resenje jer nije ujednacen kvalitet i servis/podrska je skuplji. Ne verujem da ce Rimac imati resenje za ovu situaciju

  • Davor

    23. avgust 2021 | 20:21

    Sve pohvale na inovacijama.... Molio bih da me kontaktirate jer sam došao do 1st ideje... Barem ja tako mislim. Želja mi je da je vi prvi primjenite na svojim automobilima. Unaprijed hvala

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA