10 razloga zašto ne bi trebalo da kupujete električni trotinet
Zbog brojnih nedoumica koje oko njih postoje, mnogi koji bi to želeli, sa pravom se pitaju da li se upuste u nabavku električnog trotineta
Električni trotineti su postali veoma popularni poslednjih godina i na prečac su osvojili svet. Međutim, kao što su stekli veliki broj fanova, tako su istovremeno stekli i veliki broj protivnika, ili bar onih koji smatraju pitanje trotineta na svaki način treba detaljno zakonski urediti.
Iako je reč o ekološki čistom, dakle u današnja vreme veoma poželjnom prevoznom sredstvu, zbog brojnih nedoumica koje oko njih postoje, oni koji se za njih interesuju, sa pravom se pitaju da li da kupe električni trotinet.
10 razloga zašto ne bi trebalo da kupujute električni trotinet
1. Pravni problemi
Kupovina i posedovanje električnog trotineta u Srbiji, naravno, nije nešto što je zabranjeno, ali ni sasvim pravno regulisano. To je oblast čijie se regulisanje već nekoliko godina najavljuje novim izmenama Zakona o bezbednosti u saobraćaju, ali do toga još uvek nije došlo.
Dvotočkaš koga zakon još uvek ne prepoznaje ne bi smeo da se kreće trotoarom, a kreće se, prebrz je i za biciklističku stazu, ali nedovoljno brz i bezbedan za kolovoz. A postvalja se i pitanje da li oni koji ih voze trebalo da imaju položen test Poznavanja saobraćajnih propisa (PSP).
Zbog svega toga bi možda najbolje bilo da oni koji nisu baš čvrsto odlučili da kupe trotinet, kupovinu odlože na neko vreme.
2. Mogu da vas povrede
Nedostatak propisa se odnosi i na nedostatak kategorizacije različitih trotineta. Veličina i snaga različitih modela utiče i na njihovu brzinu kretanja. A pošto ne postoji zakonska obaveza korišćenja zaštitne opreme, vožnja trotinet može biti opasna i za vozača i za pešake.
Opasnost, pogotovo kod jeftinijih modela, mogu da budu loše i nekvalitetne litijum-jonske baterije, koje mogu da iscure ili da se zapale.
3. Faktor iznenađenja
Električni trotineti su veoma tih i nečujni u saobraćaju, što u kombinaciji sa brzinom može da bude veoma neprijatno iznenađenje za pešake i druge učesnike u saobraćaju. Moguće posledice možete da zamislite i sami...
4. Kolovoz i gasovi
Ukoliko se zateknete u situaciji da nemate kuda da prođete trotinetom, negde gde nema trotoara, biciklističke, a ni bilo kakve druge pešačke staze, bićete prinuđeni da siđete na kolovoz. U tom slučaju, moraćete da se provlačite između automobila automobila i drugih vozila, što samo po sebi predstavlja opasnost, ali ćete takođe biti prinuđeni da udišete izduvne gasove brojnih vozila.
5. "Hejtovanje" prolaznika
Kako i kod svih ostalih novotarija čije korišćenje jedna grupa ljudi forsira, kod dobrog dela onih drugih to izaziva glasno negodovanje i nervozu (ponekad i agresiju), ali i podsmevanje prolaznika i posmatrača.
6. "To je igračka za decu"
Verovatno imajući u glavi one stare klasične trotinete, mnogi misle da su i električni trotineti "dečje igračke". Takvo mišlje može da ima dve vrste posledica. Snažan i brz trotinet može biti opasna igračka za manju decu, a stariji ljudi viđeni na njima mogu biti neozbiljno shvaćeni.
7. Nisu baš bezbedni
Osim što mogu biti nebezbedni u vožnji, naročito ako je vozač neiskusan a brzina velika, ovde je reč i o drugoj vrsti bezbednosti. Za razliku od bicikala, trotineti nemaju "zatvoren" ram, pa ih je teže bezbedni vezati kada su parkirani. Odnosno, lakše ih je ukrasti nego ostale dvotočkaše.
8. Nisu od neke pomoći kada imate mnogo prtljaga
Za razliku od bicikala i motocikala na koje se mogu montirati korpa ili dodatne torbe, električni trotineti (bar za sada) nemaju tu mogućnost. Trotinetista može da nosi ranac, ali previše tereta na leđima može da predstavlja problem za njegovu bezbednost.
9. Možda i nisu baš sasvim "zeleni"...
Kao što je to slučaj sa baterijama za elektične automobile, ali i druge uređaje i gedžete bez kojih danas ne možemo da zamislimo život, proces proizvodnje litijum-jonskih baterija nije baš sasvim najčistiji i najekološkiji.
10. Mobilnost VS. pokretljivost
Činjenica je da su elektirčni trotineti praktično prevozno sredstvo za kraće destinacije. Lenjost je, međutim, urođena ljudima, pa kada se jednom naviknete da ne silazite sa trotineta može se dogoditi da to počene da utiče na vašu kilažu. Drugim rečima, možda ćete postati mobilniji, ali ne i pokretljiviji.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sibin
Trorineti ne valjaju a el automobili su izvrsni????? Kakva glupost!!!
Podelite komentar
Хрвоје
Најбоље да се измисле ел. патике па да људи и не морају да се крећу....
Podelite komentar
Petar
Kakvo li je to zadovoljstvo platiti nesto 300 i vise eura a gde moras da stojis dok vozis xaxax
Podelite komentar