Do kraja ove 2021. godine Ministarstvo zaštite životne sredine neće više isplaćivati subvencije za kupovinu novih vozila sa električnim i hibridnim pogonom. Ministarstvo je na svom sajtu objavilo da se prijem zahteva za subvencije obustavlja.
Ovaj potez je rezultat toga što je budžet namenjen za davanje subvencija iskorišćen, pa se one više neće isplaćivati. Suma izdvojena za ovu namenu iznosila je milion evra, a subvencije su se dodeljivale za kupovinu električnih i hibridnih skutera, motocikala i automobila.
Budući da je ovo prvi put da se u Srbiji uvode podsticajne mere za kupovinu ekoloških vozila zanimalo nas je da koliko su one uticale na porast intresrovanja domaćih kupaca za takva vozila, kao i na ukupan broj prodatih vozila.
Prema podacima koje je Telegaf dobio od Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova, prodaja potpuno električnih vozila je sa 9 primeraka za prvih 7 meseci prošle godine, porasla na 39 vozila u istom periodu ove godine.
Prodaja automobila na hibridni pogon i "plag-in" hibrida (u kombinaciji benzin-struja i dizel-struja) porasla je čak 3,5 puta. Tako je sa 473 u 2020, broj prodatih hibrida za isti period od 7 meseci 2021. godine skočio na 1.688 vozila.
I pored evidentnog porasta interesovanja kupaca za ekološka vozila, tačan broj subvencija odobrenih za njihovu kupovinu još uvek nije poznat, ali da bi uskoro trebalo da bude, navode iz Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova.
Inače, u vozila sa hibridnim pogonom ubrajaju se i laka hibridna vozila koja nisu subvencionisana, a u ukupnom broju prodatih automobila imaju veliki udeo. Osim toga, prodaja je možda mogla da bude i veća da do početka maja i promene standarda merenja izduvnih gasova, za deo hibrida i "plag-in" hibrida nije mogla da se dobije subvencija. Zbog toga su odustajali od zahteva za subvencije i kupovine, pa je ukupan broj prodatih vozila manji nego što je mogao da bude.
Osim nespornog uticaja subvencija na porast prodaje ekoloških vozila, značajan faktor bila je i veća ponuda modela svih proizvođača u ovom segmentu. Zato se sa pravom može reći da se slika o električnim i hibridnim automobilima u svesti srpskih kupaca menja, pa se može očekivati da će njihova prodaja ubuduće dalje rasti.
Što se samih subvencija tiče, kupci mopeda i lakih tricikala su mogli da računaju na 250 evra, oni koji su se opredelili za automobile sa hibridnim pogonom na 2.500 evra, kupci "plag-in" hibrida na 3.500, a oni koji su u proteklom periodu kupili potpuno električna vozila za to su od države bili potpomognuti sa 5.000 evra.
Inače, ukupna prodaja svih putničkih vozila u Srbiji beleži rast od skoro 25 odsto, budući da ih je ove godine prodato 15.217, a u istom periodu 2020. - 12.197.
Video: Argentici električnim pogonom povampirili legendarnog fiću: Ide 80 na sat i prelazi 50 kilometara
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dača
Kako ne? Evo moja cela ulica kupila Tesle. U Srbiji se bogato zivi,na ulicama svuda stanice za punjenje elektricnih automobila. Ja cekam onaj leteci da izadje u prodaju i parkiram ga na komsijino drvo. I sve to Srbi postizu sa max 400e platom.
Podelite komentar
😎
A ja glupan neobavešteni mislio da se u Srbiji sve više voze krševi koji jedva prođu tehnički pregled.
Podelite komentar
dragan
🤣🤣39 vozila bas puno
Podelite komentar