Mnogi su probali pa se pokajali. Takvo putovanje mogu samo ezibcionisti sprovesti. To običnim ljudima za sada nije opcija, posebno porodici što praksa i dokazuje. Bogati gastarbajteri su krenuli na put ovih dana put Turske najčešće. Broj elektičnih automobila na autoputu je 0%, slobnih punjača 100%. Pogon na dizel 99%.
He he. Kad bi samo znao! Ogromna većina je zadovoljna do te mere da nikad više na fosilce neće pomisliti. Broj električnih automobila na putu u Srbiji je možda 0% ali u svetu nije i raste, a fosilci su ružna prošlost.
@Elektro-vozač
Jeste, većina ljudi ne putuje daleko i njima odgovara. Mnogi se i plaše da samostalno krenu na put. Ali porodice koje dva puta godišnje idu na put Nemačka - Turska zahtevaju nešto efikasniji prevoz. To može biti plug-in hibrid ili vodonik, ako klasične dizelaše zabrane. Do tada nemaju alternativu.
:) Odgovara svima - i onima koji voze daleko i onima koji ne. Ja često vozim preko 300 km (nedeljno) a ni 1000 km ni nije strano. Najduže putešestvije mi je preko 5000 km (naravno tokom više dana). Ni ja, ni ostali vlasnici Tesli (bar, za ostale je malo drugačije se nikada nećemo vratiti na fosilce. Ode nam jednako vremena na druge puteve a daleko manje gnjavaže u svim situacijama (kratke i duge relacije). Sa porodicom se poželjnost električnih povećava, ne smanjuje se. Zbog manje buke, trzanja i vibracija put je daleko udobniji i manje smatrajući. Pod može biti ravan pa i srednje sedište pozadi može biti odlično. Tokom stajanja be gubi se vreme na pumpama već samo za obroke/odmore, pogotovo za decu, tako da se zapravo skrati put (ne ide se zasebno na pumpe pa na obrok). Ne računam mazohiste sa burekom sa volana i slično.
Neki podaci jesu tačni, drugi nisu. Bar u Teslama (najzastupljeniji sistem) regenerativno kočenje je podrazumevano i ne mora se o njemu razmišljati. Opseg zimi ne pada koliko članak kaže ni na kanadskih -27°C a kamoli na -15°C. Podatak je nekada bio tačan za manje baterije i kraće puteve jer značajan deo energije ode za prvobitno zagrevanje kabine. Čim se to odradi potrošnja se stabilizuje a moguće je to odraditi i pre puta, pa i automatski,.i u garaži, za razliku od fosilaca. Prosečni pad opsega je vrlo sličan padu efikasnosti (povećanju potrošnje goriva) kod fosilaca na tim temperaturama - 25-30%. Detaljno planiranje je bilo potrebno pre više godina, kada brzih punionica nije bilo koliko ih ima danas, sem ako ne idete na kraj sveta. U tom slučaju i sami automobili imaju ugrađene mape i mogu da predlože pitanju, sa sve informacijama o zauzetošću punionica i šta ima u okolini. Putovanje električnim je daleko bolje nego fosilcima i zbog udobnije vožnje, sa manje buke i vibracija. Lakše se razgovara / bolje čuje muzika, te se vozač i putnici i manje smatraju.
Konkretni podaci sa redovnih 300 km pređenih kolima kojima je nominalni domet 426 km (uz potrošnju od 17.3 kWh / 100 km). Zimi ta potrošnja pri samom početku vožnje hoće dođe do 28 kWh / 100 km ali prosek tokom cele vožnje, sa udobnim grejanjem, izađe na oko 22-23 kWh / 100 km. Uz žustru vožnju kakvu ja vozim potrošnja po lepom vremenu izađe na oko 19 kWh/100km a zimi se popne do 24-25kWh/100km. Brige oko potrošnje na klima uređaj za hlađenje su preuveličane zablude iz fosilne prošlosti. Jeste, troši nešto više, ali toliko malo da se teško da izmeriti, manje od 5%. Ovo važi za Tesla Model S85. Novi modeli imaju efikasnije i grejanje i pogon i troše manje, a ima i većih baterija.
I drugi način da se ovo kaže - da je članak ispravan ja ne bih mogao da pređem svojih 300 km zimi sa kolima sa dometom od 426 km i da mi pritom ostane još energije u bateriji, a godinama to radim.
ime
Hoću da mi elektro vozač objasni pa onda
Podelite komentar
Mike
Jednostavno resis se elektricnog smeca i s dizelom opusteno na put to je jedini pravi nacin
Podelite komentar
Roki
Nema potrebe nista dodavat i objasnjavat svatkom iole normalnom je sve kristalno jasno! Tvoje lazi nemaju nikakvo znacenje to svi znaju!!!
Podelite komentar
Roki
El vozac u svađi sam sa sobom u pokusaju dokazivanja nedokazivog, lazima nikad kraja!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Opet se praviš da znaš nešto time što ne kažeš baš ništa. Šta ja to "dokazujem", koja je to laž i na osnovu čega ti tvrdiš suprotno?
Podelite komentar
ime
Elektro vozač.
Podelite komentar
Sibin
U prevodu, putovanje ce vam biti jedno mucenje!!!
Podelite komentar
Boki
Mnogi su probali pa se pokajali. Takvo putovanje mogu samo ezibcionisti sprovesti. To običnim ljudima za sada nije opcija, posebno porodici što praksa i dokazuje. Bogati gastarbajteri su krenuli na put ovih dana put Turske najčešće. Broj elektičnih automobila na autoputu je 0%, slobnih punjača 100%. Pogon na dizel 99%.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
He he. Kad bi samo znao! Ogromna većina je zadovoljna do te mere da nikad više na fosilce neće pomisliti. Broj električnih automobila na putu u Srbiji je možda 0% ali u svetu nije i raste, a fosilci su ružna prošlost.
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Elektro-vozač Jeste, većina ljudi ne putuje daleko i njima odgovara. Mnogi se i plaše da samostalno krenu na put. Ali porodice koje dva puta godišnje idu na put Nemačka - Turska zahtevaju nešto efikasniji prevoz. To može biti plug-in hibrid ili vodonik, ako klasične dizelaše zabrane. Do tada nemaju alternativu.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
:) Odgovara svima - i onima koji voze daleko i onima koji ne. Ja često vozim preko 300 km (nedeljno) a ni 1000 km ni nije strano. Najduže putešestvije mi je preko 5000 km (naravno tokom više dana). Ni ja, ni ostali vlasnici Tesli (bar, za ostale je malo drugačije se nikada nećemo vratiti na fosilce. Ode nam jednako vremena na druge puteve a daleko manje gnjavaže u svim situacijama (kratke i duge relacije). Sa porodicom se poželjnost električnih povećava, ne smanjuje se. Zbog manje buke, trzanja i vibracija put je daleko udobniji i manje smatrajući. Pod može biti ravan pa i srednje sedište pozadi može biti odlično. Tokom stajanja be gubi se vreme na pumpama već samo za obroke/odmore, pogotovo za decu, tako da se zapravo skrati put (ne ide se zasebno na pumpe pa na obrok). Ne računam mazohiste sa burekom sa volana i slično.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Neki podaci jesu tačni, drugi nisu. Bar u Teslama (najzastupljeniji sistem) regenerativno kočenje je podrazumevano i ne mora se o njemu razmišljati. Opseg zimi ne pada koliko članak kaže ni na kanadskih -27°C a kamoli na -15°C. Podatak je nekada bio tačan za manje baterije i kraće puteve jer značajan deo energije ode za prvobitno zagrevanje kabine. Čim se to odradi potrošnja se stabilizuje a moguće je to odraditi i pre puta, pa i automatski,.i u garaži, za razliku od fosilaca. Prosečni pad opsega je vrlo sličan padu efikasnosti (povećanju potrošnje goriva) kod fosilaca na tim temperaturama - 25-30%. Detaljno planiranje je bilo potrebno pre više godina, kada brzih punionica nije bilo koliko ih ima danas, sem ako ne idete na kraj sveta. U tom slučaju i sami automobili imaju ugrađene mape i mogu da predlože pitanju, sa sve informacijama o zauzetošću punionica i šta ima u okolini. Putovanje električnim je daleko bolje nego fosilcima i zbog udobnije vožnje, sa manje buke i vibracija. Lakše se razgovara / bolje čuje muzika, te se vozač i putnici i manje smatraju.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
Konkretni podaci sa redovnih 300 km pređenih kolima kojima je nominalni domet 426 km (uz potrošnju od 17.3 kWh / 100 km). Zimi ta potrošnja pri samom početku vožnje hoće dođe do 28 kWh / 100 km ali prosek tokom cele vožnje, sa udobnim grejanjem, izađe na oko 22-23 kWh / 100 km. Uz žustru vožnju kakvu ja vozim potrošnja po lepom vremenu izađe na oko 19 kWh/100km a zimi se popne do 24-25kWh/100km. Brige oko potrošnje na klima uređaj za hlađenje su preuveličane zablude iz fosilne prošlosti. Jeste, troši nešto više, ali toliko malo da se teško da izmeriti, manje od 5%. Ovo važi za Tesla Model S85. Novi modeli imaju efikasnije i grejanje i pogon i troše manje, a ima i većih baterija.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
I drugi način da se ovo kaže - da je članak ispravan ja ne bih mogao da pređem svojih 300 km zimi sa kolima sa dometom od 426 km i da mi pritom ostane još energije u bateriji, a godinama to radim.
Podelite komentar