Najveći Teslin rival je još pre više od 100 godina pravio najmoćniji električni automobil svoga doba
Nikola Tesla je davne 1931. godine napravio električni automobil, inovativan po tom što je radio bez baterija, o čemu smo već pisali. Njegovo postojanje, ali ni nepostojanje, ne može sa sigurnošću biti dokazano, ali je elektromobil najvećeg Teslinog rivala druga priča.
I pored toga što je bio blizak prijatelj sa Henrijem Fordom, osnivačem istoimene kompanije i proizvođačem prvog automobila koji je motorizovao svet - Forda Model T, slavni američki pronalazač Tomas Edison je verovao u električne automobile.
U prvim decenijama automobilske industrije motori sa unutrašnjim sagorevanjem su se razvijali uporedo sa električnim pogonom. Ovi prvi su, međutim, kasnije preuzeli primat zbog veće brzine, udobnije vožnje i veće autonomije vožnje.
Međutim, električni automobil kompanije Bailey Electrics je, zahvaljujući Edisonovoj bateriji, koja je za to vreme bila vrhunac tehnologije, u prvoj deceniji 20. veka uspeo da prevali 100 milja, odnosno 160 kilometara sa jednom batrijom.
Auto se u septembru 1910. godine takmičio sa mnogo moćnijim benzincima u trci izdržljivosti od 1.000 milja, od Njujorka od vrha Vašington u Nju Hempširu i nazad. Dva Bailey-ja pogonjena Edisonovim baterijama su, na iznenađenje mnogih, sa uspehom završila trku.
Ipak, sve veća prednost automobila sa SUS motorima i njihova sve masovnija proizvodnja, doveli su do gašenja komapnije Bailey & Co. već 1915. godine. Ubrzo posle toga i Tomas Edison je izgubio interesovanje za električne automobile.
Video: Izgleda ko milion dolara i ne može da ga kupi svako: Podjednako dobro ide i na kopnu i u vodi
(Telegraf.rs)
Video: Pripejd registracija u Yettelu i preko Portala eUprave
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milan
Edison je običan plagijator, koji se proslavio krađom Teslinih izuma...
Podelite komentar
Lucky
Imajte na umu da je Tesla ,do duse posle ,napravio automobil sa poginom na srtuju ali,bez akomulatora vec na bezžicni pogon .Razvijao je brzinu od 145 km/h.Izgledao je kao rols u to doba a ne kao ova krntija
Podelite komentar
Marko
Da, stim sto je Tesla svwtlosnu godinu ispred njega sa idejok koju je ostvario. Konkretno brodic koji je koristio je imao daljinsko upravljanje, a baterije koje su ga napajale nisu bile u brodicu nego u uredjaju u Teslinim rukama.... Zamislite moderni elektricni auto 700 kg laksi zbog baterija koke se ne nalaze u njemu. Naucnici kod nas tek sad pokusavaju da provale foru kako je Tesla to uradio.
Podelite komentar