Sa benzinaca i dizelaša su prešli na električne automobile, ali se ovome uopšte nisu nadali

Komentari

  • Roki

    10. avgust 2021 | 17:52

    Elektricni lazov, ne prestajes lagat prvo sebe a onda opet sebe i na kraju pokusavas u svoje lazi i izmisljotine uverit i druge al ako si ti naivan i lakoveran ne ocekuj i druge da popuse istu foru, vec ti je dokazano, objesnjeno i obrazlozeno dovoljno i previše puta al nemas ni grama mozga da shvatis! Zapamti svatko za sebe zna ne trebas i ne mozes ubedit u svoje lazi nikog!!!

    • 10. avgust 2021 | 22:28

      Elektro-vozač

      @Roki

      Opet grešiš i izmišljaš. Nikada nisam ubeđivao nikoga ni u šta. Više puta sam skretao pažnju da svi treba da provere činjenice i da ne veruju ni meni, ali ni drugima. Meni je dovoljno što činjenice govore za sebe. Ne propuštam da ukažem na zablude i dezinformacije kao i tvoje, čvrstim podacima i referencama. Sve je proverivo. Tvoje tvrdnje ovde, kao i gotovo uvek, prazne. Tvrdiš da ostali lažu a ne preciziraš šta i nemaš nikakav temelj za bilo koju svoju tvrdnju. Kao i uvek, za objašnjenje i dokazivanje je potrebno više od zabluda i snova.

  • zoka

    10. avgust 2021 | 12:59

    He he he. Ja za azuriramje baterije i motora na E-Bike platim 80€Koliko kosta onda za auto a verujem da i oni moraju da azuriraju nateriju i motor jednom godisnje

    • 10. avgust 2021 | 13:36

      Elektro-vozač

      @zoka

      Nema "ažuriranja" baterije. Radni vek baterije je bar hiljadu njenih kapaciteta (starija tehnologija), sa novom više. Recimo, ako sa baterijom možeš da pređeš 400 km bez punjenja, očekivani radni vek je bar 400.000 km. Sama kola rade praćenje i sve vrste "ažuriranja" na koje si možda mislio (koje ne zahtevaju nikakve zamene delova) a i dijagnostika je ugrađena. U slučaju Tesle možeš dozvoliti (po želji) da te prate stanje kola putem Interneta. Nema ni redovnog "ažuriranja" motora niti bilo čega drugog izuzev guma i tečnosti za pranje stakla. Po želji možeš raditi provere ali nema šta da se menja..Puno provera radi sam auto.

  • 1111

    9. avgust 2021 | 13:12

    Ma neka krene on sa elektricnom autom iz CH za srbiju. Jeftino odezavanje ali cena 4 x. Veca. Gde je logika?

    • 9. avgust 2021 | 13:49

      Elektro-vozač

      @1111

      Prvo, cena je praktično već izjednačena ako uporediš i osobine. Npr. Tesla Model 3 i BMW M3 ... a BMW bukvalno može samo da "smrdi". Troškovi upotrebe su preko 10 puta manji u Srbiji. Logika je nepobitna. Švajcarska je načičkana brzim punjačima. Austrija i Mađarska nešto manje ali ih ima puno, čak i u Hrvatskoj. U Srbiji ih takođe već ima kod, recimo, Subotice, par kod Novog Sada, Batrovaca, Stare Pazove, po i oko Beograda itd. Pogledajte plugshare mapu, recimo.

    • 9. avgust 2021 | 16:46

      Boki

      @1111

      Bio sam na putu ovih dana, ogroman broj stranaca, pre svega Turaka i Albanaca hrli ka svojim domovinama. Gužve na pumpama su neverovatne iako su kapaciteti veliki. Kako bi bilo da se radi o električnim punjačima ne mogu da zamislim. Tu uviđam ozbiljan problem. Koliko god punjača da postoji i svakodnevni saobraćaj se pokrije, špic sezone je nemoguće pokriti, a niko neće staviti hiljadu punjača više zbog jula, avgusta i Nove godine, kao što neće napraviti još jednu traku autoputa za iste potrebe.

    • 9. avgust 2021 | 18:22

      Elektro-vozač

      @1111

      @Boki: Ne "uviđaš" već ti se unapred priviđaju problemi. Svako parking mesto vrlo lako može biti punjačko, za razliku od pumpi za gorivo. I, dok bi inače, ionako, zastao radi odmora i obroka, kola bi ti bila napunjena. Manje vremena bi izgubio nego zamlaćivanjem po pumpama.

    • 10. avgust 2021 | 09:00

      Boki

      @1111

      @Elektro - vozač Ne možeš stavljati ni neograničeno punjača. Punjači već sada imaju po 500 kw, brzo će doći i 1 mw snage. Zamisli koliko je energije potrebno po jednom parkingu kada su svi punjači uključeni. A svi ti punjači nisu potrebni 10 meseci u godini, samo u špicu sezone. Da li je logično da će neko toliko uložiti u punjače? Naravno da neće, pustiće ljude da čekaju red, pa će punjenje trajati 3 - 4 h.

    • 10. avgust 2021 | 13:47

      Elektro-vozač

      @1111

      @Boki: Opet mnogo pretpostavljaš bez pozadine. Čak i ako nađeš punjač od 500 kW, u bilo kom trenutku vrlo je malo verovatno da on, zapravo, toliku snagu koristi - to se dešava samo pri početku punjenja i samo ako je baterija skroz prazna. Niti bi sva kola na parkingu bila punjenja niti bi sva koja se pune bila u istoj fazi punjenja, a i da jesu, to se lako da rešiti - neće ništa crći. Sa 500 kW konstantnim punjenjem bi Tesla Model 3, recimo, mogao napuniti od potpuno praznog do potpuno punog za 7 minuta, pa ti vidi koliko bi ta potreba trajala. Dalje, električni energiju je mnogo lakše dovesti (čisto!) pa i lokalno napraviti od goriva i pumpi. Na kraju, i jeftinije je. Po ceni postavljanja jedne pumpe možeš postaviti deset puta više brzih punjača. Drugim rečima umesto jedne smrdljive, štetne, ružne pumpe od, recimo 8 mesta, možeš napraviti punjačku stanicu sa 80 parking mesta za punjenje.

    • 10. avgust 2021 | 18:08

      Elektro-vozač

      @1111

      Što se tiče toga da li će iko da ulaže novac... Naravno da hoće, jer će im to dovoditi mušterije i praviti zaradu, za razliku od pumpi za gorivo koje postaju toksična imovina. Za koju godinu neće biti profitabilne a koštaće sanacija...

  • Pop

    8. avgust 2021 | 23:53

    Све што је ново треба времена да се адаптираш па да се створи ланац за пуњење батерија као сада бензинске пумпе. Први аутомобили су трошили не баш квалитетно гориво то важи и за сада батерије које ће временом да се усаврше само једно замерам овим новитетима што више ауто на ел. погон није фактички твој јер мораш као и комп. да га ажурираш док си власник буквално само шкољке од аута.

    • 9. avgust 2021 | 13:30

      Elektro-vozač

      @Pop

      Gde si to video? Ima proizvođača/modela kod kojih "iznajmljuješ" delove (npr. bateriju) ali ništa slično tome što si rekao. Ništa ne moraš da "ažuriraš".

  • Miki

    8. avgust 2021 | 22:42

    Elektricni spavas li mirno?

  • strucnyakowsky

    8. avgust 2021 | 20:53

    ne razumem ljude koji pljuju elektricne automobile.nekada su ljudi isli konjskom zapregom pa su bile i lokomotive na ugalj preko okeana se islo samo brodom.u cemu je problem osvestite se dok jos nije kasno

  • Elektro-vozač

    8. avgust 2021 | 19:16

    U ovome ima istine ali, kao i uvek, uz "sitna slova". Praktično svi električni modeli su potpuno novi, nikada ne proizvedeni ranije. U Tesli su imali i početnih proizvodnih problema sa kvalitetnim. Međutim, ništa ne menja nezaustavljivu stvarnost. Postojeće prodavnice i servisi koji zarađuju više na tzv. "održavanju" fosilaca nemaju motivaciju ni da se obuče za električne, a i ako to urade, žele da "kazne" mušterije što im posao nestaje. Zbog toga Tesla prodaje direktno, ali to u nekoj meri, trenutno, komplikuje situaciju oko pristupačnosti njihovih servisa ne nekim mestima. Takođe, obratite pažnju i da su u navedeno vreme ava vozila pod garancijom. Na kraju krajeva, moje iskustvo i mojih poznanika je da je život sa električnim vozila daleko bolji, uključujući tu i servise.

    • 8. avgust 2021 | 20:50

      Vox populi

      @Elektro-vozač

      Citam mesecima sta pises. Nije tebi lose...

  • Battery master

    8. avgust 2021 | 18:02

    Sad ce ON...

  • Mariks

    8. avgust 2021 | 17:46

    Nalupeta se tako neko nekakvim skupim odrzavanjem, i odmah se ljudi popale kako ne valja. Dajte tacnu specifikaciju sta ne valja, ko kod nas vozi pa da proverimo informaciju. Nego uticaj naftnih kompanija jer gube bilione. Ne budite naivni, elektricni automobili su buducnost. Ista prica je bila za jace elektricne skutere. Kvare se mnogo. Nema popravki. Odmah na otpad. Pa, da li je tako? Nije. 4 pune godine vozim i samo punim bateriju, koja je u autonomiji opala za nekih 10%. Ne kazem da je isto, ni priblizno ali.... Velikoooo ALIIIII ????? Da li sve sto je novo mora biti osudjeno na propast. Proveriti, prvo probati, pa onda diskusija. Ovo je napamet. Pozdrav svima !!!!

  • Marko

    8. avgust 2021 | 13:50

    Pa naravno da je skupa kad je znatno komplikovanija. Mogu oni uporno da govore kako benzinci i dizelaši imaju mnogo više komponenata koje mogu da otkažu, ali zato kada ih popraviš to je to. A električna vozila su čistokrvni kompijuteri, i on kada krene da otkazuje i baguje nema pomoći. Današnji automehaničari uglavnom ne umeju da poprave ni običan problem sa ABS ili Airbag lampicom koje svetli iz nepoznatog razloga, a pogotovo električne automobile gde je sve elektronika.

    • 9. avgust 2021 | 01:11

      Elektro-vozač

      @Marko

      Električna imaju manje potrebe za kompjuterima nego fosilci. Kontrola je jednostavnija i bolja. To što su kompjuteri savremena potražnja i ponuda je drugo. Svejedno, kada su napravljeni kako valja traju godinama i ne ne kvare kao mehanički delovi koji se habaju. Zamena je jednostavna. Rešavanje softverskih problema je takođe jednostavno i je zahteva ni dolazak u servis. U fosilcima imaš više elektronike nego u električnim kolima u principu. Ne samo što imaš (jadan) ekvivalent motora - pokretački / starter / anlaser, kako god želiš da ga nazoveš, imaš i alternator, kontrolu ubrizgavanja, kontrolu paljenja, itd. Za sve što nađeš u električnim postoji žalosna verzija istog u fosilcima.

  • ime

    8. avgust 2021 | 13:08

    Elektrovozaču, gde si?

  • Boki

    8. avgust 2021 | 12:54

    Sve nove tehnologije su skupe za popravku. Napretkom znanja i dostupnošću delova cene brzo padaju, popravka bude i po 10 puta niža. Kada se pojavila komon rejl tehnologija, popravka je toliko bila skupa da je često dostizala vrednost prosečnog polovnog automobila. Danas se ceo polovan sistem može kupiti za 100 evra, zavisno od modela...

  • Veteran

    8. avgust 2021 | 12:48

    Ništa bez SUS

  • Dzoni

    8. avgust 2021 | 11:43

    Gde je elelktrosofer da nam objasni kako je ovo moguce , a trubio je na sva usta da kod ev vozila nema odrzavanja a i kad ima jeftinije je??

    • 8. avgust 2021 | 12:11

      Joool

      @Dzoni

      Povukao se od sramote.

    • 8. avgust 2021 | 21:00

      Elektro-vozač

      @Dzoni

      Nema održavanja. "Održavanje" je reč koju je fosilna industrija progurala zarad redovnog profita na osnovu planirano kvarljivih delova te tehnologije. Morate menjati delove pre nego što se (redovno) pokvare da bi bili bezbedni u tim kolima. Kvarovi su drugo. Električna vozila su i tu bolja, pa i jeftinija. Ovde se priča i nečem drugom, pročitaj malo bolje. A drugo, ja živim u drugoj vremenskoj zoni te ne reagujem na vesti čim izađu kod vas.

    • 9. avgust 2021 | 17:40

      Elektricar

      @Dzoni

      Kad krenes na Zlatibor a napolju -20, pa upadnes u guzvu i cekas ko zna koliko u koloni sa upaljenim grejanjem i svetlima i cime sve vec, sta mislis koliko ce ti baterija izdrzati? SUS-ovcu mogu da pozajme kantu benzina, sta ces ti da pozajmis?

    • 9. avgust 2021 | 20:40

      Elektro-vozač

      @Dzoni

      @Električar: Grejanje troši dodatnu energiju i nije problem koliki misliš da je. Nekada davno, dok su, dok su baterije bile male, to jeste bio problem ali više nije. Grejanje može satima da radi, pa i danima, zavisno od temperature a, veruj mi, zlatiborske temperature nisu (više) toliko niske u poređenju sa drugim mesta na svetu gde se električni voze bez problema. Izračunaj sam koliko troši grejač u proseku kada *održava* temperaturu kabine. Može 1-2 kW. U bateriji možeš imati 90 kWh. Drugo, razdaljine u Srbiji nisu toliko značajne. Zavisno od puta već je možeš celu preći sa jednim punjenjem, ili bar skoro pa da je moguće, zavisno od modela kola.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA