Elektricni lazov, ne prestajes lagat prvo sebe a onda opet sebe i na kraju pokusavas u svoje lazi i izmisljotine uverit i druge al ako si ti naivan i lakoveran ne ocekuj i druge da popuse istu foru, vec ti je dokazano, objesnjeno i obrazlozeno dovoljno i previše puta al nemas ni grama mozga da shvatis! Zapamti svatko za sebe zna ne trebas i ne mozes ubedit u svoje lazi nikog!!!
Opet grešiš i izmišljaš. Nikada nisam ubeđivao nikoga ni u šta. Više puta sam skretao pažnju da svi treba da provere činjenice i da ne veruju ni meni, ali ni drugima. Meni je dovoljno što činjenice govore za sebe. Ne propuštam da ukažem na zablude i dezinformacije kao i tvoje, čvrstim podacima i referencama. Sve je proverivo. Tvoje tvrdnje ovde, kao i gotovo uvek, prazne. Tvrdiš da ostali lažu a ne preciziraš šta i nemaš nikakav temelj za bilo koju svoju tvrdnju. Kao i uvek, za objašnjenje i dokazivanje je potrebno više od zabluda i snova.
He he he. Ja za azuriramje baterije i motora na E-Bike platim 80€Koliko kosta onda za auto a verujem da i oni moraju da azuriraju nateriju i motor jednom godisnje
Nema "ažuriranja" baterije. Radni vek baterije je bar hiljadu njenih kapaciteta (starija tehnologija), sa novom više. Recimo, ako sa baterijom možeš da pređeš 400 km bez punjenja, očekivani radni vek je bar 400.000 km. Sama kola rade praćenje i sve vrste "ažuriranja" na koje si možda mislio (koje ne zahtevaju nikakve zamene delova) a i dijagnostika je ugrađena. U slučaju Tesle možeš dozvoliti (po želji) da te prate stanje kola putem Interneta. Nema ni redovnog "ažuriranja" motora niti bilo čega drugog izuzev guma i tečnosti za pranje stakla. Po želji možeš raditi provere ali nema šta da se menja..Puno provera radi sam auto.
Prvo, cena je praktično već izjednačena ako uporediš i osobine. Npr. Tesla Model 3 i BMW M3 ... a BMW bukvalno može samo da "smrdi". Troškovi upotrebe su preko 10 puta manji u Srbiji. Logika je nepobitna. Švajcarska je načičkana brzim punjačima. Austrija i Mađarska nešto manje ali ih ima puno, čak i u Hrvatskoj. U Srbiji ih takođe već ima kod, recimo, Subotice, par kod Novog Sada, Batrovaca, Stare Pazove, po i oko Beograda itd. Pogledajte plugshare mapu, recimo.
Bio sam na putu ovih dana, ogroman broj stranaca, pre svega Turaka i Albanaca hrli ka svojim domovinama. Gužve na pumpama su neverovatne iako su kapaciteti veliki. Kako bi bilo da se radi o električnim punjačima ne mogu da zamislim. Tu uviđam ozbiljan problem. Koliko god punjača da postoji i svakodnevni saobraćaj se pokrije, špic sezone je nemoguće pokriti, a niko neće staviti hiljadu punjača više zbog jula, avgusta i Nove godine, kao što neće napraviti još jednu traku autoputa za iste potrebe.
@Boki: Ne "uviđaš" već ti se unapred priviđaju problemi. Svako parking mesto vrlo lako može biti punjačko, za razliku od pumpi za gorivo. I, dok bi inače, ionako, zastao radi odmora i obroka, kola bi ti bila napunjena. Manje vremena bi izgubio nego zamlaćivanjem po pumpama.
@Elektro - vozač
Ne možeš stavljati ni neograničeno punjača. Punjači već sada imaju po 500 kw, brzo će doći i 1 mw snage. Zamisli koliko je energije potrebno po jednom parkingu kada su svi punjači uključeni. A svi ti punjači nisu potrebni 10 meseci u godini, samo u špicu sezone. Da li je logično da će neko toliko uložiti u punjače? Naravno da neće, pustiće ljude da čekaju red, pa će punjenje trajati 3 - 4 h.
@Boki: Opet mnogo pretpostavljaš bez pozadine. Čak i ako nađeš punjač od 500 kW, u bilo kom trenutku vrlo je malo verovatno da on, zapravo, toliku snagu koristi - to se dešava samo pri početku punjenja i samo ako je baterija skroz prazna. Niti bi sva kola na parkingu bila punjenja niti bi sva koja se pune bila u istoj fazi punjenja, a i da jesu, to se lako da rešiti - neće ništa crći. Sa 500 kW konstantnim punjenjem bi Tesla Model 3, recimo, mogao napuniti od potpuno praznog do potpuno punog za 7 minuta, pa ti vidi koliko bi ta potreba trajala. Dalje, električni energiju je mnogo lakše dovesti (čisto!) pa i lokalno napraviti od goriva i pumpi. Na kraju, i jeftinije je. Po ceni postavljanja jedne pumpe možeš postaviti deset puta više brzih punjača. Drugim rečima umesto jedne smrdljive, štetne, ružne pumpe od, recimo 8 mesta, možeš napraviti punjačku stanicu sa 80 parking mesta za punjenje.
Što se tiče toga da li će iko da ulaže novac... Naravno da hoće, jer će im to dovoditi mušterije i praviti zaradu, za razliku od pumpi za gorivo koje postaju toksična imovina. Za koju godinu neće biti profitabilne a koštaće sanacija...
Све што је ново треба времена да се адаптираш па да се створи ланац за пуњење батерија као сада бензинске пумпе. Први аутомобили су трошили не баш квалитетно гориво то важи и за сада батерије које ће временом да се усаврше само једно замерам овим новитетима што више ауто на ел. погон није фактички твој јер мораш као и комп. да га ажурираш док си власник буквално само шкољке од аута.
Gde si to video? Ima proizvođača/modela kod kojih "iznajmljuješ" delove (npr. bateriju) ali ništa slično tome što si rekao. Ništa ne moraš da "ažuriraš".
ne razumem ljude koji pljuju elektricne automobile.nekada su ljudi isli konjskom zapregom pa su bile i lokomotive na ugalj preko okeana se islo samo brodom.u cemu je problem osvestite se dok jos nije kasno
U ovome ima istine ali, kao i uvek, uz "sitna slova". Praktično svi električni modeli su potpuno novi, nikada ne proizvedeni ranije. U Tesli su imali i početnih proizvodnih problema sa kvalitetnim. Međutim, ništa ne menja nezaustavljivu stvarnost. Postojeće prodavnice i servisi koji zarađuju više na tzv. "održavanju" fosilaca nemaju motivaciju ni da se obuče za električne, a i ako to urade, žele da "kazne" mušterije što im posao nestaje. Zbog toga Tesla prodaje direktno, ali to u nekoj meri, trenutno, komplikuje situaciju oko pristupačnosti njihovih servisa ne nekim mestima. Takođe, obratite pažnju i da su u navedeno vreme ava vozila pod garancijom. Na kraju krajeva, moje iskustvo i mojih poznanika je da je život sa električnim vozila daleko bolji, uključujući tu i servise.
Nalupeta se tako neko nekakvim skupim odrzavanjem, i odmah se ljudi popale kako ne valja. Dajte tacnu specifikaciju sta ne valja, ko kod nas vozi pa da proverimo informaciju. Nego uticaj naftnih kompanija jer gube bilione. Ne budite naivni, elektricni automobili su buducnost. Ista prica je bila za jace elektricne skutere. Kvare se mnogo. Nema popravki. Odmah na otpad. Pa, da li je tako? Nije. 4 pune godine vozim i samo punim bateriju, koja je u autonomiji opala za nekih 10%. Ne kazem da je isto, ni priblizno ali.... Velikoooo ALIIIII ????? Da li sve sto je novo mora biti osudjeno na propast. Proveriti, prvo probati, pa onda diskusija. Ovo je napamet. Pozdrav svima !!!!
Pa naravno da je skupa kad je znatno komplikovanija. Mogu oni uporno da govore kako benzinci i dizelaši imaju mnogo više komponenata koje mogu da otkažu, ali zato kada ih popraviš to je to. A električna vozila su čistokrvni kompijuteri, i on kada krene da otkazuje i baguje nema pomoći. Današnji automehaničari uglavnom ne umeju da poprave ni običan problem sa ABS ili Airbag lampicom koje svetli iz nepoznatog razloga, a pogotovo električne automobile gde je sve elektronika.
Električna imaju manje potrebe za kompjuterima nego fosilci. Kontrola je jednostavnija i bolja. To što su kompjuteri savremena potražnja i ponuda je drugo. Svejedno, kada su napravljeni kako valja traju godinama i ne ne kvare kao mehanički delovi koji se habaju. Zamena je jednostavna. Rešavanje softverskih problema je takođe jednostavno i je zahteva ni dolazak u servis. U fosilcima imaš više elektronike nego u električnim kolima u principu. Ne samo što imaš (jadan) ekvivalent motora - pokretački / starter / anlaser, kako god želiš da ga nazoveš, imaš i alternator, kontrolu ubrizgavanja, kontrolu paljenja, itd. Za sve što nađeš u električnim postoji žalosna verzija istog u fosilcima.
Sve nove tehnologije su skupe za popravku. Napretkom znanja i dostupnošću delova cene brzo padaju, popravka bude i po 10 puta niža. Kada se pojavila komon rejl tehnologija, popravka je toliko bila skupa da je često dostizala vrednost prosečnog polovnog automobila. Danas se ceo polovan sistem može kupiti za 100 evra, zavisno od modela...
Nema održavanja. "Održavanje" je reč koju je fosilna industrija progurala zarad redovnog profita na osnovu planirano kvarljivih delova te tehnologije. Morate menjati delove pre nego što se (redovno) pokvare da bi bili bezbedni u tim kolima. Kvarovi su drugo. Električna vozila su i tu bolja, pa i jeftinija. Ovde se priča i nečem drugom, pročitaj malo bolje. A drugo, ja živim u drugoj vremenskoj zoni te ne reagujem na vesti čim izađu kod vas.
Kad krenes na Zlatibor a napolju -20, pa upadnes u guzvu i cekas ko zna koliko u koloni sa upaljenim grejanjem i svetlima i cime sve vec, sta mislis koliko ce ti baterija izdrzati? SUS-ovcu mogu da pozajme kantu benzina, sta ces ti da pozajmis?
@Električar: Grejanje troši dodatnu energiju i nije problem koliki misliš da je. Nekada davno, dok su, dok su baterije bile male, to jeste bio problem ali više nije. Grejanje može satima da radi, pa i danima, zavisno od temperature a, veruj mi, zlatiborske temperature nisu (više) toliko niske u poređenju sa drugim mesta na svetu gde se električni voze bez problema. Izračunaj sam koliko troši grejač u proseku kada *održava* temperaturu kabine. Može 1-2 kW. U bateriji možeš imati 90 kWh. Drugo, razdaljine u Srbiji nisu toliko značajne. Zavisno od puta već je možeš celu preći sa jednim punjenjem, ili bar skoro pa da je moguće, zavisno od modela kola.
Roki
Elektricni lazov, ne prestajes lagat prvo sebe a onda opet sebe i na kraju pokusavas u svoje lazi i izmisljotine uverit i druge al ako si ti naivan i lakoveran ne ocekuj i druge da popuse istu foru, vec ti je dokazano, objesnjeno i obrazlozeno dovoljno i previše puta al nemas ni grama mozga da shvatis! Zapamti svatko za sebe zna ne trebas i ne mozes ubedit u svoje lazi nikog!!!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Opet grešiš i izmišljaš. Nikada nisam ubeđivao nikoga ni u šta. Više puta sam skretao pažnju da svi treba da provere činjenice i da ne veruju ni meni, ali ni drugima. Meni je dovoljno što činjenice govore za sebe. Ne propuštam da ukažem na zablude i dezinformacije kao i tvoje, čvrstim podacima i referencama. Sve je proverivo. Tvoje tvrdnje ovde, kao i gotovo uvek, prazne. Tvrdiš da ostali lažu a ne preciziraš šta i nemaš nikakav temelj za bilo koju svoju tvrdnju. Kao i uvek, za objašnjenje i dokazivanje je potrebno više od zabluda i snova.
Podelite komentar
zoka
He he he. Ja za azuriramje baterije i motora na E-Bike platim 80€Koliko kosta onda za auto a verujem da i oni moraju da azuriraju nateriju i motor jednom godisnje
Podelite komentar
Elektro-vozač
@zoka
Nema "ažuriranja" baterije. Radni vek baterije je bar hiljadu njenih kapaciteta (starija tehnologija), sa novom više. Recimo, ako sa baterijom možeš da pređeš 400 km bez punjenja, očekivani radni vek je bar 400.000 km. Sama kola rade praćenje i sve vrste "ažuriranja" na koje si možda mislio (koje ne zahtevaju nikakve zamene delova) a i dijagnostika je ugrađena. U slučaju Tesle možeš dozvoliti (po želji) da te prate stanje kola putem Interneta. Nema ni redovnog "ažuriranja" motora niti bilo čega drugog izuzev guma i tečnosti za pranje stakla. Po želji možeš raditi provere ali nema šta da se menja..Puno provera radi sam auto.
Podelite komentar
1111
Ma neka krene on sa elektricnom autom iz CH za srbiju. Jeftino odezavanje ali cena 4 x. Veca. Gde je logika?
Podelite komentar
Elektro-vozač
@1111
Prvo, cena je praktično već izjednačena ako uporediš i osobine. Npr. Tesla Model 3 i BMW M3 ... a BMW bukvalno može samo da "smrdi". Troškovi upotrebe su preko 10 puta manji u Srbiji. Logika je nepobitna. Švajcarska je načičkana brzim punjačima. Austrija i Mađarska nešto manje ali ih ima puno, čak i u Hrvatskoj. U Srbiji ih takođe već ima kod, recimo, Subotice, par kod Novog Sada, Batrovaca, Stare Pazove, po i oko Beograda itd. Pogledajte plugshare mapu, recimo.
Podelite komentar
Boki
@1111
Bio sam na putu ovih dana, ogroman broj stranaca, pre svega Turaka i Albanaca hrli ka svojim domovinama. Gužve na pumpama su neverovatne iako su kapaciteti veliki. Kako bi bilo da se radi o električnim punjačima ne mogu da zamislim. Tu uviđam ozbiljan problem. Koliko god punjača da postoji i svakodnevni saobraćaj se pokrije, špic sezone je nemoguće pokriti, a niko neće staviti hiljadu punjača više zbog jula, avgusta i Nove godine, kao što neće napraviti još jednu traku autoputa za iste potrebe.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@1111
@Boki: Ne "uviđaš" već ti se unapred priviđaju problemi. Svako parking mesto vrlo lako može biti punjačko, za razliku od pumpi za gorivo. I, dok bi inače, ionako, zastao radi odmora i obroka, kola bi ti bila napunjena. Manje vremena bi izgubio nego zamlaćivanjem po pumpama.
Podelite komentar
Boki
@1111
@Elektro - vozač Ne možeš stavljati ni neograničeno punjača. Punjači već sada imaju po 500 kw, brzo će doći i 1 mw snage. Zamisli koliko je energije potrebno po jednom parkingu kada su svi punjači uključeni. A svi ti punjači nisu potrebni 10 meseci u godini, samo u špicu sezone. Da li je logično da će neko toliko uložiti u punjače? Naravno da neće, pustiće ljude da čekaju red, pa će punjenje trajati 3 - 4 h.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@1111
@Boki: Opet mnogo pretpostavljaš bez pozadine. Čak i ako nađeš punjač od 500 kW, u bilo kom trenutku vrlo je malo verovatno da on, zapravo, toliku snagu koristi - to se dešava samo pri početku punjenja i samo ako je baterija skroz prazna. Niti bi sva kola na parkingu bila punjenja niti bi sva koja se pune bila u istoj fazi punjenja, a i da jesu, to se lako da rešiti - neće ništa crći. Sa 500 kW konstantnim punjenjem bi Tesla Model 3, recimo, mogao napuniti od potpuno praznog do potpuno punog za 7 minuta, pa ti vidi koliko bi ta potreba trajala. Dalje, električni energiju je mnogo lakše dovesti (čisto!) pa i lokalno napraviti od goriva i pumpi. Na kraju, i jeftinije je. Po ceni postavljanja jedne pumpe možeš postaviti deset puta više brzih punjača. Drugim rečima umesto jedne smrdljive, štetne, ružne pumpe od, recimo 8 mesta, možeš napraviti punjačku stanicu sa 80 parking mesta za punjenje.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@1111
Što se tiče toga da li će iko da ulaže novac... Naravno da hoće, jer će im to dovoditi mušterije i praviti zaradu, za razliku od pumpi za gorivo koje postaju toksična imovina. Za koju godinu neće biti profitabilne a koštaće sanacija...
Podelite komentar
Pop
Све што је ново треба времена да се адаптираш па да се створи ланац за пуњење батерија као сада бензинске пумпе. Први аутомобили су трошили не баш квалитетно гориво то важи и за сада батерије које ће временом да се усаврше само једно замерам овим новитетима што више ауто на ел. погон није фактички твој јер мораш као и комп. да га ажурираш док си власник буквално само шкољке од аута.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Pop
Gde si to video? Ima proizvođača/modela kod kojih "iznajmljuješ" delove (npr. bateriju) ali ništa slično tome što si rekao. Ništa ne moraš da "ažuriraš".
Podelite komentar
Miki
Elektricni spavas li mirno?
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Miki
Vrlo.
Podelite komentar
strucnyakowsky
ne razumem ljude koji pljuju elektricne automobile.nekada su ljudi isli konjskom zapregom pa su bile i lokomotive na ugalj preko okeana se islo samo brodom.u cemu je problem osvestite se dok jos nije kasno
Podelite komentar
Elektro-vozač
U ovome ima istine ali, kao i uvek, uz "sitna slova". Praktično svi električni modeli su potpuno novi, nikada ne proizvedeni ranije. U Tesli su imali i početnih proizvodnih problema sa kvalitetnim. Međutim, ništa ne menja nezaustavljivu stvarnost. Postojeće prodavnice i servisi koji zarađuju više na tzv. "održavanju" fosilaca nemaju motivaciju ni da se obuče za električne, a i ako to urade, žele da "kazne" mušterije što im posao nestaje. Zbog toga Tesla prodaje direktno, ali to u nekoj meri, trenutno, komplikuje situaciju oko pristupačnosti njihovih servisa ne nekim mestima. Takođe, obratite pažnju i da su u navedeno vreme ava vozila pod garancijom. Na kraju krajeva, moje iskustvo i mojih poznanika je da je život sa električnim vozila daleko bolji, uključujući tu i servise.
Podelite komentar
Vox populi
@Elektro-vozač
Citam mesecima sta pises. Nije tebi lose...
Podelite komentar
Battery master
Sad ce ON...
Podelite komentar
Mariks
Nalupeta se tako neko nekakvim skupim odrzavanjem, i odmah se ljudi popale kako ne valja. Dajte tacnu specifikaciju sta ne valja, ko kod nas vozi pa da proverimo informaciju. Nego uticaj naftnih kompanija jer gube bilione. Ne budite naivni, elektricni automobili su buducnost. Ista prica je bila za jace elektricne skutere. Kvare se mnogo. Nema popravki. Odmah na otpad. Pa, da li je tako? Nije. 4 pune godine vozim i samo punim bateriju, koja je u autonomiji opala za nekih 10%. Ne kazem da je isto, ni priblizno ali.... Velikoooo ALIIIII ????? Da li sve sto je novo mora biti osudjeno na propast. Proveriti, prvo probati, pa onda diskusija. Ovo je napamet. Pozdrav svima !!!!
Podelite komentar
Dzoni
@Mariks
Da ,ima istine..
Podelite komentar
Marko
Pa naravno da je skupa kad je znatno komplikovanija. Mogu oni uporno da govore kako benzinci i dizelaši imaju mnogo više komponenata koje mogu da otkažu, ali zato kada ih popraviš to je to. A električna vozila su čistokrvni kompijuteri, i on kada krene da otkazuje i baguje nema pomoći. Današnji automehaničari uglavnom ne umeju da poprave ni običan problem sa ABS ili Airbag lampicom koje svetli iz nepoznatog razloga, a pogotovo električne automobile gde je sve elektronika.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Marko
Električna imaju manje potrebe za kompjuterima nego fosilci. Kontrola je jednostavnija i bolja. To što su kompjuteri savremena potražnja i ponuda je drugo. Svejedno, kada su napravljeni kako valja traju godinama i ne ne kvare kao mehanički delovi koji se habaju. Zamena je jednostavna. Rešavanje softverskih problema je takođe jednostavno i je zahteva ni dolazak u servis. U fosilcima imaš više elektronike nego u električnim kolima u principu. Ne samo što imaš (jadan) ekvivalent motora - pokretački / starter / anlaser, kako god želiš da ga nazoveš, imaš i alternator, kontrolu ubrizgavanja, kontrolu paljenja, itd. Za sve što nađeš u električnim postoji žalosna verzija istog u fosilcima.
Podelite komentar
ime
Elektrovozaču, gde si?
Podelite komentar
Oni
@ime
I mi se pitama ili bolje lektrotrotinetu gde si
Podelite komentar
Boki
Sve nove tehnologije su skupe za popravku. Napretkom znanja i dostupnošću delova cene brzo padaju, popravka bude i po 10 puta niža. Kada se pojavila komon rejl tehnologija, popravka je toliko bila skupa da je često dostizala vrednost prosečnog polovnog automobila. Danas se ceo polovan sistem može kupiti za 100 evra, zavisno od modela...
Podelite komentar
Veteran
Ništa bez SUS
Podelite komentar
Dzoni
Gde je elelktrosofer da nam objasni kako je ovo moguce , a trubio je na sva usta da kod ev vozila nema odrzavanja a i kad ima jeftinije je??
Podelite komentar
Joool
@Dzoni
Povukao se od sramote.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Dzoni
Nema održavanja. "Održavanje" je reč koju je fosilna industrija progurala zarad redovnog profita na osnovu planirano kvarljivih delova te tehnologije. Morate menjati delove pre nego što se (redovno) pokvare da bi bili bezbedni u tim kolima. Kvarovi su drugo. Električna vozila su i tu bolja, pa i jeftinija. Ovde se priča i nečem drugom, pročitaj malo bolje. A drugo, ja živim u drugoj vremenskoj zoni te ne reagujem na vesti čim izađu kod vas.
Podelite komentar
Elektricar
@Dzoni
Kad krenes na Zlatibor a napolju -20, pa upadnes u guzvu i cekas ko zna koliko u koloni sa upaljenim grejanjem i svetlima i cime sve vec, sta mislis koliko ce ti baterija izdrzati? SUS-ovcu mogu da pozajme kantu benzina, sta ces ti da pozajmis?
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Dzoni
@Električar: Grejanje troši dodatnu energiju i nije problem koliki misliš da je. Nekada davno, dok su, dok su baterije bile male, to jeste bio problem ali više nije. Grejanje može satima da radi, pa i danima, zavisno od temperature a, veruj mi, zlatiborske temperature nisu (više) toliko niske u poređenju sa drugim mesta na svetu gde se električni voze bez problema. Izračunaj sam koliko troši grejač u proseku kada *održava* temperaturu kabine. Može 1-2 kW. U bateriji možeš imati 90 kWh. Drugo, razdaljine u Srbiji nisu toliko značajne. Zavisno od puta već je možeš celu preći sa jednim punjenjem, ili bar skoro pa da je moguće, zavisno od modela kola.
Podelite komentar