Legendarni ruski terenac postao češki džip na struju - za koga i dalje nema prepreka

 
  • 4

Evropa se sve više kreće ka potpunoj elektrifikaciji, u kojoj prednjače komercijalna vozila, dok ih putnički automobili polako sustižu. Međutim, iako promena glavnog pogona utiče na neke tradicionalne vozačke navike, ona ne mora da znači da ćemo nekih automobila po svaku cenu morati da se odreknemo.

Većina elektromobila u aktuelnoj ponudi uglavnom pripadaju ili segmentu malih automobila, ili luksuznoj i klasi superautomobila. Ipak, neki poslovi i uslovi ekspolatacije uvek će zahtevati robusne i izdržvljive automobile, koji će istovremeno morati da ostanu jednostavni i praktični za rukovanje i održvanje.

Zato je češka kompanija MW Motors odlučila da elektrifikuje poznati sovjetski i ruski vojni terenac UAZ Hunter (UAZ-469, koji se proizvodi od 1971. godine), čija se konverzija u MWM Spartan EV, kako se novi terenac na stuju zvanično zove, odvija po jednostavnoj šemi.

Menjač, prenosna kutija, poluosovine i osovine ostaju netaknute, ali na mesto benzinskog motora (2,7l/135KS/217Nm), dolazi "sinhroni elektromotor sa permanentnim magnetima" maksimalne snage 120kW, odnosno 163 "konja", sa obrtnim momentom od 600Nm. Prostor motora je dodatno ojačan i izolovan od vode i vlage.

Za napajanje je zadužen set baterija od 62,16kWh, koji terencu omogućava autonomiju od 150 kilometara sa jednim punjenjem. Oni kojima to nije dovoljno mogu da naruče "veće pakovanje" kapaciteta 90kWh.

Ipak, češki proizvođač veruje da prosečnim evropskim drvosečama i šumarima nije potreban veliki domet, pogotovo ako se uzme u obzir da je osnovne baterija moguće dopuniti do 80 odsto kapaciteta tokom pauze za ručak.

U odnosu na ruski original, osim po pogonu, češka verzija se razlikuje po drugačijoj, vertikalnoj prednjoj maski, dok se jedina promena u unutrašnjosti odnosi na zamenu klasičnih instrumenata elektronskim.

Osnovni model terenaca MWM Spartan EV dolazi sa ciradom, dok se za verziju za metalnim krovom dodatno doplaćuje. Izrađuje se u varijanti sa desnim i levim volanom, a od dodataka je moguće naručiti zaključavanje zadnjeg diferencijala, ojačanja za branike (bullbar), prednji čekrk i krovni gepek sa merdevinama.

Ogoljeni Spartan EV, bez svih tih dodataka, se prodaje po ceni od 39.900 evra. To je duplo više od benzinskog Spartana, odnosno Huntera, koji se takođe nalazi u ponudi češke firme po ceni od 19.900 evra.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • !!!

    3. avgust 2021 | 17:15

    voleli mi to ili ne, to nam je buducnost... samo sto svet ne shvata da je prerano da sva vozila budu elektricna, jer se ne proizvodi dovoljno struje...

  • Roki

    4. avgust 2021 | 17:49

    Lazes

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA