Ovi sistemi su dodatna, a već sledeće godine bi mogli da postanu standardna oprema novih automobila
Kako tehnologija više napreduje, automobili postaju sve pametniji i sve sposobniji da nas prevoze što je to bezbednije moguće.
I kao što su pre samo nekoliko godina uređaji kao što su kamere za vožnju unazad bili rezervisani za više klase automobila, danas su neki od njih u pojedinim zemljama čak i zakonom postali obavezni u novim vozilima. Ovi sistemi se još uvek nude kao opcija, ali bi uskoro mogli da postanu standard.
Automatsko kočenje
Automatsko kočenje za najveći broj vozača predstavlja nešto na šta bi se trebalo navići, pošto niko nije naviknut na to da automobil sam u slučaju nužde preuzime kontrolu nad gasom i kočnicom.
Automatsko kočenje u slučaju nužde predstavlja sistem aktivne bezbednosti koji postaje sve prisutniji u savremenim automobilima, ali još uvek nije postao deo standardne opreme, pa se još uvek dobija samo kao deo nekog od paketa opreme koji se doplaćuju.
Proizvođači tvrde da čak ni najpažljviji vozači nisu u stanju da pri većim brzinama odreaguju u slučaju u kome može da dođe do sudara, kao što to mogu elektronski senzori, što svakako može da spreči "zakucavanje" u vozilo isped.
Mrtav ugao
I sistem za nadzor vozila koja se nalaze u takozvanoj "mrtvoj tački" takođe je nešto na šta vozačima treba vremena da se naviknu. Međutim, onima koji su se na njega već navikli, kasnije postaje teško da voze bez njega.
Ovaj sistem omogućava sasvim bezbedno preticanje i promenu traka, pošto upozorava vozače kad god im se u mrtvom uglu nađe drugo vozilo ili neki objekat. To doprinosi ne samo bezbednosti samog vozača, već ukupnoj bezbednost svih koji u tom trenutku učestvuju u saobraćaju.
Zašto bi ovakvi dodaci trebalo da postanu standard?
Brojni su dodaci i sistemi koji su, iz godine u godinu, od dodatne postajali standardna oprema koju danas uzimama "zdravo za gotovo", kao što pojasevi za vezivanje i vazdušni jastuci. Kako je rastao broj vozila na putevima širom sveta, a sa njim i broj saobraćajnih prekršaja i nesreća, ti dodaci su sve više postajali obavezna oprema, izuzetno značajna za bezbednost saobraćaja.
Sasvim je logično to što automobili postaju sve bezbedniji kako tehnologija napreduje, pa je isto tako logično da će i automatsko kočenje i monitoring mrtavog ugla vrlo skoro postati standard. Kako što se to, uostalom, pre nekoliko godina dogodilo i sa "rikverc" kamerama...
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Geras
Nemojte vise nista dodatno... Slace nas ovi nasi ponovo na mašinski fakultet da radimo atest.... Za 7000....tuga
Podelite komentar
Goran
Sistem za kontrolu mrtvog ugla je fenomenalna stvar. Ne razmisljam vise da li mi je nekoga slucajno nisam video. Sto se tice aktivnog sistema kocenja u slucaju nuzde, hvala mu, spasao je mene i moju porodicu sudara i pre nego sto sam shvatio sta se desava oko automobila. Ja sam odreagovao sa zakasnjenjem i to zato sto je sistem sam poceo da koci i da pisti i tek onda sam shvatio da se auto ispred zakucao u kombi ispred njega.
Podelite komentar