Nema mnogo zemalja na svetu u kojima se toliko emotivno diskutuje smanjenju ograničenja brzine, kao što je to u Nemačkoj slučaj. Rasprava je dobila još veći zamah, nakon što se pojavila ideja da se brzina kretanja u gradovima ograniči na 30 kilometara na sat.
Trenutno ograničenje je 50 na sat, ali su brojni građani tražili da se i ta granica podigne, zbog čega je nagoveštaj novog smanjenja brzine izazvao pravu buru reakcija.
U Nemačkoj se već decenijama vode rasprave o ograničenju brzine na autoputevima, a brzina van naseljenog mesta, odavno je smanjena na 80 kilometara na sat. Ljubitelji vožnje i automobila u tome vide ograničavanje slobode, piše Deutsche Welle, i dodaje da se nijedna nemačka vlada do sada nije usudila da pooštri zakone.
Španija, međutim, upravo uvodi ograničenje brzine u gradovima od 30 kilometara na sat. To je, takođe, jedan od argumenta koji se sada, kada se ova tema ponovo pokreće, poteže u Nemačkoj, i to dva meseca uoči parlamentarnih izbora.
Novim ograničenjima brzine, do 2034. godine emisija štetnog ugljen-dioksida bi mogla da bude smanjena i za sto miliona tona, navodi se u saopštenju Saveza ekoloških udruženja i Sindikata policije najmnogoljudnije nemačke pokrajine Severne Rajne-Vestfalije.
Ankete čak pokazuju i da većina članova auto-moto kluba ADAC, najvećeg nemačkog udruženja vozača, više nije protiv novih ograničenja brzine. Taj cilj već je, takođe, postao deo izbornih programa nemačkih Socijaldemokrata, Levice i Zelenih.
(Telegraf.rshttps/dw.com)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bobby
Турцима ће само да изађу из Немачке онда требати бар два дана.
Podelite komentar