Mala greška u promeni brzina može dovesti od ozbljnog kvara menjača
Ako vozite automobil sa manuelnim menjačem, uvek postoji opasnost da dođe do kobne greške - da, na primer, iz pete brzine prebacite u drugu. Tada će broj obrtaja motora naglo porasti, pa ako na vreme ne odreagujete, može da dođe do veoma skupog kvara.
Naglo povećanje broj obrtaja motora, veće od maksimalno predviđenog, može da dovede od mehaničkog oštećenja na motoru, prvenstveno na razvodnom mehanizmu za otvaranje i zatvaranje ventila.
Stariji motori, koji imaju veću propusnost kompresije zbog istrošenosti klipnih prstenova (karika), skloni su da kod povišenog broja obrtaja motora sami podignu nivo ulja preko otvora motora i izbace ga u usisnu granu, što dovodi do nekontrolisanog samopaljenja ulja, pa vozač više nije u mogućnosti da reguliše broj obrtaja, piše Revija HAK.
Kod motora pojedinih proizvođača postoji sigurnosna blokada, koja elektronski isključuje ubrizgavanje kako bi sprečila dalje podizanje obrtaja motora preko dozvoljenog broja.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mehanicar
Pa to je upravo i preporucljivo kod dizel auta,da se produva grana i auspuh. Hahaha amateri
Podelite komentar
Crni
U vecini slucajeva neces moci iz pete da ubacis u drugu ako ides npr 80kmh. I ertura se javlja kada ulje udje u usisnu granu tj cilindre obicno je egr neispravan a ne u auspuh, u auspuhu se nista ne desava. Sa vecim brojem obrtaja se obicno i pritisak u izduvnoj grani uvecava pa se samim tim donekle izduvni sistem i cisti. Nema bitne razlike izmedju novih i starih vozila tj motora kod svih se moze dogoditi ibertura kako je vozaci zovu, pitanje je samo trenutneih okolnosti i najcesce se desava pri intezivnijem kocenju motorom. Treba konsultovati nekog ko zna pre pisanja clanka ili bar procitati neku knjigu.
Podelite komentar