Mala greška u promeni brzina može dovesti od ozbljnog kvara menjača

 
 ≫ 
  • 2

Naglo povećanje broj obrtaja motora, veće od maksimalno predviđenog, može da dovede od mehaničkog oštećenja na motoru...

Menjač, menjanje brzina u automobilu Foto: Shutterstock

Ako vozite automobil sa manuelnim menjačem, uvek postoji opasnost da dođe do kobne greške - da, na primer, iz pete brzine prebacite u drugu. Tada će broj obrtaja motora naglo porasti, pa ako na vreme ne odreagujete, može da dođe do veoma skupog kvara.

Naglo povećanje broj obrtaja motora, veće od maksimalno predviđenog, može da dovede od mehaničkog oštećenja na motoru, prvenstveno na razvodnom mehanizmu za otvaranje i zatvaranje ventila.

Stariji motori, koji imaju veću propusnost kompresije zbog istrošenosti klipnih prstenova (karika), skloni su da kod povišenog broja obrtaja motora sami podignu nivo ulja preko otvora motora i izbace ga u usisnu granu, što dovodi do nekontrolisanog samopaljenja ulja, pa vozač više nije u mogućnosti da reguliše broj obrtaja, piše Revija HAK.

Kod motora pojedinih proizvođača postoji sigurnosna blokada, koja elektronski isključuje ubrizgavanje kako bi sprečila dalje podizanje obrtaja motora preko dozvoljenog broja.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mehanicar

    26. jul 2021 | 09:54

    Pa to je upravo i preporucljivo kod dizel auta,da se produva grana i auspuh. Hahaha amateri

  • Crni

    26. jul 2021 | 13:21

    U vecini slucajeva neces moci iz pete da ubacis u drugu ako ides npr 80kmh. I ertura se javlja kada ulje udje u usisnu granu tj cilindre obicno je egr neispravan a ne u auspuh, u auspuhu se nista ne desava. Sa vecim brojem obrtaja se obicno i pritisak u izduvnoj grani uvecava pa se samim tim donekle izduvni sistem i cisti. Nema bitne razlike izmedju novih i starih vozila tj motora kod svih se moze dogoditi ibertura kako je vozaci zovu, pitanje je samo trenutneih okolnosti i najcesce se desava pri intezivnijem kocenju motorom. Treba konsultovati nekog ko zna pre pisanja clanka ili bar procitati neku knjigu.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA