500 "konja" snage, 1.000 kilometara dometa - superiorniji i od benzinaca i od elektromobila!
Konstruktori ovog automobila smatraju da je najrasprostanjeniji hemijski element u univerzumu odgovor na probleme sa kojima se suočava auto-industrija...
Elektricni ne trazi problem u meni za svoju bolest, sve je do tebe poradi na sebi, obrazuj se, prihvati cinjenice i vjeruj da ce ti bit lakse. Mozda neces imat potrebu svima solit pamet, dakle kljuc je u spoznaji svojih nedostataka i prihvatanju sobstvenog stanja, mozes ti to verujemo u tebe...
A odakle ti to da tu nešto mora da se traži kod tebe? Ustvari, mršav si sa tim "činjenicama". Kada bi neku činjenicu zapravo i izneo, bila bi i prihvaćena, kao i nekolicina onih koje jesi. Svoje puste želje ne mešaj sa činjenicama, nije ti to isto. I, neka hvala, nije mi potrebno ničije "verovanje" u mene. Činjenice stoje same za sebe i sve su proverive.
Mozes bit 100% siguran da se nikom nista ne pricinjava... Tvoja bolest je sigurna to je nosporno, a ja nemam zasto bit nervozan pa ja ne moram nista cekat kao ti naprimer. Svatit ces ti sigurno prije ili posle samo da bi mogao da svatis potrebna je pomoc dobrog doktora evo i ja sam ti spreman pomoci koliko mogu ipak ja nisam ni doktor ni inzenjer al potrudit cu se.
E moj elektricni pa ne ide ti to, nikako da naucis ev nije uvek spreman vec ti je objasnjeno npr ako se vratis s puta i baterije su ti prazne sta moras a da moras cekat dok kod normalnog auta natocis i za cas imas ti ili bilo tko drugi sopremno vozilo, servisi i gorivo jos su daleko jeftiniji nego ev, a da da ne zaboravim lazes kao i obicno... Samo ne brini ja cu bit uvek spreman da te podsetim posto vidim da sporo pamtis a brzo zaboravljas. Ajde malo se potrudi mozes ti to bar se nadam da mozes jer je zapravo veoma jednostavno za ukapirat si jesu pa cak i oni sto prodaju ev kazu da se punjenje mora cekat, istini za volju to vreme je sve krace al ioak traje mnogo vise od tankanja.
Ne moras bit nervozan, znam da ti nije ugodno cekat al to ti je tako kad imas auto na baterije, mislim jos ti nije kasno jos imas priliku sebi kupit jednog dobrog dizela pa da se vozis fino ko pravi gospodin a ne preplatit ev i sad pametovat kako se nisi zajebucnuo a svi jako dobro znamo istinu 😁
Pa dobro nije tesko da sebi priznas ni meni ni drugima ne moras nama je jasno da ako vozis ev moras cekat da se baterije napune to sto ti ne stojis pored auta ne znaci da ne cekas jer dok se auto puni ne mozes ga koristit nije u upotrebi dok kod konvencionalnih automobila stvar resis za cas i vozis preko hiljadu km pametnom dovoljno a ti samo nastavi s svojim lazima...
I tu sam situaciju opisao. Električna kola su manje/ređe nespremna nego fosilna. Zapravo su uvek spremna jer se punjenje samo odrađuje praktično kad god nisu potrebna. Zbog toga su gotovo uvek spremna, puna, pred svaku vožnju Za razliku od toga, gorivo ne pada kao kiša, i još u rezervoar. Pošto je odlazak na pumpu čisto maltretiranje, ne radi se često, sem ako baš ne mora, već ređe. Ovo je individualno - neki to rade u poslednjem momentu, neki redovno, ali retko svakodnevno. Za svakodnevno punjenje električnih je tokom jedne godine potrebno jednako pažnje kao za ukupno 2-3 odlaska na pumpu. Opisao sam i daleko bolju situaciju oko tzv. "održavanja". Nema ga. Fosilcima malo-malo pa je nešto došlo na red da se menja - gomila delova je potrošna roba. Za to "uživanje" u maltretiraju po servisima još morate i da platite, a ostavljate stare delove/tečnosti kao zagađenje - otpad. Kao što rekoh, da nije žalosno bilo bi smešno.
Znaš šta - ajde ti lepo dođi pa mi pokaži šta ti ti misliš da ja treba da čekam, a ne čekam, pa ćemo videti. Do tada slobodno nastaviti čekati svoja čekanja, a ja neću, jer nemam šta. Ili, nabavi nešto savremeno pa će ti se samo kazati.
Sve ti je objasnjeno, obrazlozeno, dokazano... Da si imalo pametan mogao si shvatit, nema smisla da ponavljam, uostalom ti cekaj da ti se to tvoje vozilo napuni i moli boga da se pritom ne zapali.
Ko o čemu, ti o nekakvom čekanju. Mora da te to boli, ali mene ne. Ja ne čekam. Možda je problem u tebi? Šta toliko čekaš? Ja opisan kako život ide sa električnim, bez čekanja, ali ti si valja navikao pa misliš da moraš. Ne moraš.
@Crni Ni sam nebi bolje rekao... Nesreca je medutim u tome sto doticnog ne boli al zato boli sve oko njega, po mojoj slobodnoj proceni rekao bi da se redi o teskom psihickom poremecaju i preporucio bih lecenje elektro sokovima to bi nekako bolesniku naj bojle odgovaralo!
Javi se kada probaš život sa električnim kolima i budeš imao iskustva sa više tehnologija. Do tada možeš u najbolju ruku samo da pretpostaviš a ne da tvrdiš da je bilo šta bolje, ili lošije. Razumem strah, zbog masovne zablude poduprete marketingom ustoličene a bezperspektivne fosilne industrije ali svi trebaju biti svesni šta se dešava.
Vodonik je nekada bio "perspektivno" gorivo, odavno nije. Nije problem prisutnost - ima ga, već u malom milionu drugih problema. Prvo, nije prisutan u elementarnom obliku pa ga treba izdvajati. Elektroliza može biti najčistija od svih tih procesa ali je manje efikasna od punjenja baterije a drugi načini koje priželjkuje naftni kartel je prljav - izvlači se iz plina, fosilnih goriva. Tu nije kraj. Dobijeni vodonik treba kompresovati i prevoziti, često više puta. Svaki korak zahteva dodatnu energiju i donosi dodatno zagađenje. Ajmo dalje - na požare fosilaca je svet navikao - nisu ništa čudno. Električna vozila su 11 puta bezbednija (SAD statistika) a ona na plin opasnija što se tiče požara i eksplozija. Sva su "mala deca" za rezervoare sa kompresovanim vodonikom. Idemo dalje - punjenje električnih je rešen problem. Suprotne priče su samo marketinški potez onih kojima to ne odgovara i onih drugih u zabludi. Mnogo je bolje da se punjenje obavlja samo i bezbedno, gde god da ste. Najjeftinije je takođe. I punjačke stanice se relativno jeftino mogu postaviti svuda, pa i tamo gde nema ni elektrodistribucije (solarni paneli, vetrenjače), ni vode (npr. za vodonik), ni goriva. Sada već staromodne pumpe za gorivo su skupe zbog neophodne infrastrukture i dostave ali su opet "malo dete" u poređenju sa cenom i komplikacijom oko pumpi za vodonik. Zbog toga ih nikada neće postaviti koliko bi ih bilo potrebno. Setite se da gotovo svako ima utičnicu, samo je pitanje da li je pristupačna. Dakle: neefikasno, skupo, prljavo, nepraktično (u poređenju sa baterijskim električnim). E sad, ako uspete da zažmurite na sve to, ostatak je dobar. U pitanju su, zapravo električna vozila koja energiju dobijaju iz vodonika (i baterije, zapravo su skoro svi, ako ne baš svi, hibridi, jer gorive ćelije nisu dovoljno jake, a baterije omogućavaju regenerativno kočenje). Zbog toga mogu ponuditi vožnju jednaku ostalim električnim koja je, već poznato, daleko bolja od one kakvu nude fosilni.
Preskočih: I dobijanje električne energije iz vodoničnih/gorivih ćelija nije 100% efikasno (ništa nije) pa se i tu gubi na ukupnoj efikasnosti. Dok deluje smešno reći da su izduvni gasovi zapravo čista vodena para (bukvalno), ni tu vodu nije dobro izbacivati direktno u atmosferu - diže vlažnost vazduha a zimi povećava kondenzaciju na kolovozu pa i poledicu (uz značajan saobraćaj). Zbog toga bi nekakav kondenzator bio poželjan, kao i rezervoar za kondenzovanu vodu, ali bi to zauzimalo mesta. Sa 1 kg vodonika se postiže oko 100 km, 5kg daje 500 km. Kada se sjedini sa kiseonikom iz vazduha, tih 5kg vodonika postane 45 kg vode tako da bi taj rezervoar bio otprilike iste veličine kao ovi za fosilni gorivo.
Inače, i uz najjeftiniji način dobijanja vodonika (iz fosilnih goriva, plina) vodonik ispadne skuplji po km od svih drugih varijanti zbog pomenutih komplikacija oko dostave. Elektrolizu bi skoro svako mogao da radi lokalno ali je proces neefikasan i zbog toga dobijeni vodonik količinski nekoliko puta skuplji. Dakle, iako su kola na vodonik nekada bila jeftinija dok su baterije bile mnogo skuplje, sam vodonik je bio toliko skup da to nije imalo ni ekonomskog smisla. Danas baterije be koštaju ni približno onoliko koliko su koštale ranije, kada su želje za vodonikom i imale nekog smisla.
Da pojačanim još jednu stvar - sve što rekoh ne znači da neće biti vozila na vodonik ali ona sigurno neće biti obična, porodična vozila već samo vozila posebne namene, gde navedeni problemi nisu toliko važni. E sad, koja su to vozila, ostaje da se vidi. Nekog smisla imaju NEKE letelice i, možda, vozovi (lokomotive, sve su električne - čak i dizel lokomotive zapravo samo imaju dizel generator i elektromotor, taj generator bi se mogao zameniti).
@Ivan: Žao mi je. Ja pišem ispravke a ne bajke. Istina nije uvek lepa a ja nisam pisac već inženjer. Niti istina niti moje pisanje ne moraju nikom da se sviđaju.
Niko ne spori da je istina to sto si napisao. I ja sam inženjer, ali nije mi palo na pamet da pisem ovde roman i obrazlozenje opasnosti koriscenja ovog goriva. Kao da radis za NIS, pa menjas ljudima misljenje o necemu sto je neko genijalan ulozio trud,vreme,krv i znoj da osposobi nesto sto ce doneti revoluciju u saobracaju za nekih 20 god. kao sto su baterije donele. Seti se kako su pljuvali Elona
@Ivan: Ne, ne radim ni za naftnu, ni auto industriju ni bilo kakav energetski sektor. Ima raznih razloga zato ljudi rade stvari. U njih ne ulazim. Pišem o ovim stvarima pošto slabo/niko drugi ne piše u Srbiji. Još gore, daju se pogrešni podaci.
Roki
Elektricni ne trazi problem u meni za svoju bolest, sve je do tebe poradi na sebi, obrazuj se, prihvati cinjenice i vjeruj da ce ti bit lakse. Mozda neces imat potrebu svima solit pamet, dakle kljuc je u spoznaji svojih nedostataka i prihvatanju sobstvenog stanja, mozes ti to verujemo u tebe...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
A odakle ti to da tu nešto mora da se traži kod tebe? Ustvari, mršav si sa tim "činjenicama". Kada bi neku činjenicu zapravo i izneo, bila bi i prihvaćena, kao i nekolicina onih koje jesi. Svoje puste želje ne mešaj sa činjenicama, nije ti to isto. I, neka hvala, nije mi potrebno ničije "verovanje" u mene. Činjenice stoje same za sebe i sve su proverive.
Podelite komentar
Roki
Mozes bit 100% siguran da se nikom nista ne pricinjava... Tvoja bolest je sigurna to je nosporno, a ja nemam zasto bit nervozan pa ja ne moram nista cekat kao ti naprimer. Svatit ces ti sigurno prije ili posle samo da bi mogao da svatis potrebna je pomoc dobrog doktora evo i ja sam ti spreman pomoci koliko mogu ipak ja nisam ni doktor ni inzenjer al potrudit cu se.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
🤣 Opet si se nadisao štetnih isparenja. Reši se toga što pre, nije ti to zdravo.
Podelite komentar
Roki
E moj elektricni pa ne ide ti to, nikako da naucis ev nije uvek spreman vec ti je objasnjeno npr ako se vratis s puta i baterije su ti prazne sta moras a da moras cekat dok kod normalnog auta natocis i za cas imas ti ili bilo tko drugi sopremno vozilo, servisi i gorivo jos su daleko jeftiniji nego ev, a da da ne zaboravim lazes kao i obicno... Samo ne brini ja cu bit uvek spreman da te podsetim posto vidim da sporo pamtis a brzo zaboravljas. Ajde malo se potrudi mozes ti to bar se nadam da mozes jer je zapravo veoma jednostavno za ukapirat si jesu pa cak i oni sto prodaju ev kazu da se punjenje mora cekat, istini za volju to vreme je sve krace al ioak traje mnogo vise od tankanja.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
E moj Roki. Ja ovim životom živiš a ti imaš noćne more usled svojih zabluda. Umislio si da znaš nešto što nisi ni okusio, bar ne valjano.
Podelite komentar
Roki
Ne moras bit nervozan, znam da ti nije ugodno cekat al to ti je tako kad imas auto na baterije, mislim jos ti nije kasno jos imas priliku sebi kupit jednog dobrog dizela pa da se vozis fino ko pravi gospodin a ne preplatit ev i sad pametovat kako se nisi zajebucnuo a svi jako dobro znamo istinu 😁
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
🤣 Čini se da si taj koji je nervozan. Meni je odlično da se neupućenima se pričinjava da sam bolestan.
Podelite komentar
Roki
Pa dobro nije tesko da sebi priznas ni meni ni drugima ne moras nama je jasno da ako vozis ev moras cekat da se baterije napune to sto ti ne stojis pored auta ne znaci da ne cekas jer dok se auto puni ne mozes ga koristit nije u upotrebi dok kod konvencionalnih automobila stvar resis za cas i vozis preko hiljadu km pametnom dovoljno a ti samo nastavi s svojim lazima...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
I tu sam situaciju opisao. Električna kola su manje/ređe nespremna nego fosilna. Zapravo su uvek spremna jer se punjenje samo odrađuje praktično kad god nisu potrebna. Zbog toga su gotovo uvek spremna, puna, pred svaku vožnju Za razliku od toga, gorivo ne pada kao kiša, i još u rezervoar. Pošto je odlazak na pumpu čisto maltretiranje, ne radi se često, sem ako baš ne mora, već ređe. Ovo je individualno - neki to rade u poslednjem momentu, neki redovno, ali retko svakodnevno. Za svakodnevno punjenje električnih je tokom jedne godine potrebno jednako pažnje kao za ukupno 2-3 odlaska na pumpu. Opisao sam i daleko bolju situaciju oko tzv. "održavanja". Nema ga. Fosilcima malo-malo pa je nešto došlo na red da se menja - gomila delova je potrošna roba. Za to "uživanje" u maltretiraju po servisima još morate i da platite, a ostavljate stare delove/tečnosti kao zagađenje - otpad. Kao što rekoh, da nije žalosno bilo bi smešno.
Podelite komentar
Roki
Ajde ajde priznaj bit ce ti lakse! Ili nastavi lagat prvo sebe pa onda i sve oko sebe.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Znaš šta - ajde ti lepo dođi pa mi pokaži šta ti ti misliš da ja treba da čekam, a ne čekam, pa ćemo videti. Do tada slobodno nastaviti čekati svoja čekanja, a ja neću, jer nemam šta. Ili, nabavi nešto savremeno pa će ti se samo kazati.
Podelite komentar
Roki
I onda se cudis stonti pisem da lazes, a nistavaj ci cekaj ja vremena imam na pretek al ti MORAS cekat da bi se vozio...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Opet me ti teraš da nešto radim što tebe muči. Ne čekam ništa. Očigledno je da ne moram, već godinama. Svoje zablude ostavi po strani.
Podelite komentar
Roki
Sve ti je objasnjeno, obrazlozeno, dokazano... Da si imalo pametan mogao si shvatit, nema smisla da ponavljam, uostalom ti cekaj da ti se to tvoje vozilo napuni i moli boga da se pritom ne zapali.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Ko o čemu, ti o nekakvom čekanju. Mora da te to boli, ali mene ne. Ja ne čekam. Možda je problem u tebi? Šta toliko čekaš? Ja opisan kako život ide sa električnim, bez čekanja, ali ti si valja navikao pa misliš da moraš. Ne moraš.
Podelite komentar
Rokson
@Crni Ni sam nebi bolje rekao... Nesreca je medutim u tome sto doticnog ne boli al zato boli sve oko njega, po mojoj slobodnoj proceni rekao bi da se redi o teskom psihickom poremecaju i preporucio bih lecenje elektro sokovima to bi nekako bolesniku naj bojle odgovaralo!
Podelite komentar
Dasi
Elektro vozac je izgleda ostao u devedesetim.Covek se izlupetao propisno!!!
Podelite komentar
Roki
El vozac ne znam koliko kila imas al znam da si teski lazov!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
🤣 Pokaži jednom, pronađi, dokaži da sam bilo šta slagao. Nešto si mi mršav na istini?
Podelite komentar
Dzoni
Auuu sta je ovo, elektro vozac na aparatima,dop se sam sa sobom.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Dzoni
Odakle ti podatak da je ovo mesto za bilo kakvo dopisivanje. U članku ima nekih "pustih želja" na koje neko treba skrenuti pažnju.
Podelite komentar
Lala
Pa ti se covece sam sa sobom raspravljas, sve je bolje od punjenja baterija
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Lala
Javi se kada probaš život sa električnim kolima i budeš imao iskustva sa više tehnologija. Do tada možeš u najbolju ruku samo da pretpostaviš a ne da tvrdiš da je bilo šta bolje, ili lošije. Razumem strah, zbog masovne zablude poduprete marketingom ustoličene a bezperspektivne fosilne industrije ali svi trebaju biti svesni šta se dešava.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Vodonik je nekada bio "perspektivno" gorivo, odavno nije. Nije problem prisutnost - ima ga, već u malom milionu drugih problema. Prvo, nije prisutan u elementarnom obliku pa ga treba izdvajati. Elektroliza može biti najčistija od svih tih procesa ali je manje efikasna od punjenja baterije a drugi načini koje priželjkuje naftni kartel je prljav - izvlači se iz plina, fosilnih goriva. Tu nije kraj. Dobijeni vodonik treba kompresovati i prevoziti, često više puta. Svaki korak zahteva dodatnu energiju i donosi dodatno zagađenje. Ajmo dalje - na požare fosilaca je svet navikao - nisu ništa čudno. Električna vozila su 11 puta bezbednija (SAD statistika) a ona na plin opasnija što se tiče požara i eksplozija. Sva su "mala deca" za rezervoare sa kompresovanim vodonikom. Idemo dalje - punjenje električnih je rešen problem. Suprotne priče su samo marketinški potez onih kojima to ne odgovara i onih drugih u zabludi. Mnogo je bolje da se punjenje obavlja samo i bezbedno, gde god da ste. Najjeftinije je takođe. I punjačke stanice se relativno jeftino mogu postaviti svuda, pa i tamo gde nema ni elektrodistribucije (solarni paneli, vetrenjače), ni vode (npr. za vodonik), ni goriva. Sada već staromodne pumpe za gorivo su skupe zbog neophodne infrastrukture i dostave ali su opet "malo dete" u poređenju sa cenom i komplikacijom oko pumpi za vodonik. Zbog toga ih nikada neće postaviti koliko bi ih bilo potrebno. Setite se da gotovo svako ima utičnicu, samo je pitanje da li je pristupačna. Dakle: neefikasno, skupo, prljavo, nepraktično (u poređenju sa baterijskim električnim). E sad, ako uspete da zažmurite na sve to, ostatak je dobar. U pitanju su, zapravo električna vozila koja energiju dobijaju iz vodonika (i baterije, zapravo su skoro svi, ako ne baš svi, hibridi, jer gorive ćelije nisu dovoljno jake, a baterije omogućavaju regenerativno kočenje). Zbog toga mogu ponuditi vožnju jednaku ostalim električnim koja je, već poznato, daleko bolja od one kakvu nude fosilni.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
Preskočih: I dobijanje električne energije iz vodoničnih/gorivih ćelija nije 100% efikasno (ništa nije) pa se i tu gubi na ukupnoj efikasnosti. Dok deluje smešno reći da su izduvni gasovi zapravo čista vodena para (bukvalno), ni tu vodu nije dobro izbacivati direktno u atmosferu - diže vlažnost vazduha a zimi povećava kondenzaciju na kolovozu pa i poledicu (uz značajan saobraćaj). Zbog toga bi nekakav kondenzator bio poželjan, kao i rezervoar za kondenzovanu vodu, ali bi to zauzimalo mesta. Sa 1 kg vodonika se postiže oko 100 km, 5kg daje 500 km. Kada se sjedini sa kiseonikom iz vazduha, tih 5kg vodonika postane 45 kg vode tako da bi taj rezervoar bio otprilike iste veličine kao ovi za fosilni gorivo.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
Inače, i uz najjeftiniji način dobijanja vodonika (iz fosilnih goriva, plina) vodonik ispadne skuplji po km od svih drugih varijanti zbog pomenutih komplikacija oko dostave. Elektrolizu bi skoro svako mogao da radi lokalno ali je proces neefikasan i zbog toga dobijeni vodonik količinski nekoliko puta skuplji. Dakle, iako su kola na vodonik nekada bila jeftinija dok su baterije bile mnogo skuplje, sam vodonik je bio toliko skup da to nije imalo ni ekonomskog smisla. Danas baterije be koštaju ni približno onoliko koliko su koštale ranije, kada su želje za vodonikom i imale nekog smisla.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
Da pojačanim još jednu stvar - sve što rekoh ne znači da neće biti vozila na vodonik ali ona sigurno neće biti obična, porodična vozila već samo vozila posebne namene, gde navedeni problemi nisu toliko važni. E sad, koja su to vozila, ostaje da se vidi. Nekog smisla imaju NEKE letelice i, možda, vozovi (lokomotive, sve su električne - čak i dizel lokomotive zapravo samo imaju dizel generator i elektromotor, taj generator bi se mogao zameniti).
Podelite komentar
Crni
@Elektro-vozač
Za neke bolesti leka nema sto se i vidi
Podelite komentar
Ivan
@Elektro-vozač
Smorio si mi jutro i kafu i ceo danasnji dan
Podelite komentar
Battery master
@Elektro-vozač
Pa gde si ti? Ja se već zabrinuo...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Ivan: Žao mi je. Ja pišem ispravke a ne bajke. Istina nije uvek lepa a ja nisam pisac već inženjer. Niti istina niti moje pisanje ne moraju nikom da se sviđaju.
Podelite komentar
Ivan
@Elektro-vozač
Niko ne spori da je istina to sto si napisao. I ja sam inženjer, ali nije mi palo na pamet da pisem ovde roman i obrazlozenje opasnosti koriscenja ovog goriva. Kao da radis za NIS, pa menjas ljudima misljenje o necemu sto je neko genijalan ulozio trud,vreme,krv i znoj da osposobi nesto sto ce doneti revoluciju u saobracaju za nekih 20 god. kao sto su baterije donele. Seti se kako su pljuvali Elona
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Ivan: Ne, ne radim ni za naftnu, ni auto industriju ni bilo kakav energetski sektor. Ima raznih razloga zato ljudi rade stvari. U njih ne ulazim. Pišem o ovim stvarima pošto slabo/niko drugi ne piše u Srbiji. Još gore, daju se pogrešni podaci.
Podelite komentar