Primetili ste da vam se auto trese prilikom skretanja? Evo zašto se to dešava!

  • 1

Vibracije i potresi vozila tokom vožnje, koji su naročito izraženi prilikom skretanja, mogu da budu razlog ozbiljnih problema i da dovedu i do saobraćajnih nezgoda.

Kada se dogodi da prilikom zakretanja točkova uz istovremeno dodavanje gasa, počnu da se javljaju vibracije koje se prenose na volan i karoseriju, to je obično znak problema sa homokinetičkim zglobovima.

Krckanje i škripanje prilikom okretanja volana nam govore da je neophodno zameniti spoljni homokinetički zglob. Unutrašnji homokinetički zglob je zreo za penziju onda kada se "čuje" pri vožnji velikim brzinama ili na veoma prljavom putu.

Homokinetički zglob Foto: Pixabay

Pohabani nosač menjača takođe može biti uzrok nenadanih trauma vozača. Naime, nosač menjača je jedan od zglobova koji omogućava prenos obrtnog momenta iz menjačke kutije do samog točka. Retkost je da ovaj deo otkaže, odnosno da se raspadne, ali ako se to desi, onda ćete imati ozbiljan problem.

Povrh toga, teško je dijagnostifikovati da se radi baš o tom kvaru, jer nije uvek jasno da je posredi. Posledice i implikacije istrošenog nosača menjača narastaju sporim tempom, pa ni znaci kvara nisu tako očigledni.

Ovo može ozbiljno da ugrozi budžet vlasnika vozila jer čovek, u neznanju šta je izvor problema, prvo kreće sa balansiranjem točkova, zatim proverava kočnice, to jest ovalnost diskova, potrošenost kočnih obloga i slično. Tek onda kada to sve prođe a vozilo nastavi da "trese", pa proveri i karoseriju na pravcu i u krivinama, na pamet mehaničara i iskusnijih vlasnika četvorotočkaša, dolazi pomisao da bi trebalo proveriti nosač menjača.

Snažne vibracije karoserije mogu biti znak i da je nosač motora istrošen, odnsno pohaban. Blage vibracije su u dometu ljudskih čula čak i dok vozilo stoji, ali se sa kretanjem automobila one pojačavaju, pa disbalans postaje sve očigledniji.

Menjač, zupčanci Foto: Shutterstock

Retkost je, ali ne treba ni to otpisati, da se vibracije javljaju i prilikom izmene stepena prenosa. To se obično događa kada je nosač motora potpuno kolabirao, ili je neki od njih sa olabavljenom vezom.

Da biste proverili nosače, potrebno je osigurati motor, a zatim pomeriti jastuče i pregledati nosače. Ako je se kroz gumeni deo nosača vide metalne komponente, pukotine ili raslojavanje gumenog sloja, takav nosač zahteva momentalnu zamenu.

Ako je sve u redu sa nosačima, razlog kvara treba potražiti u spojnici (kvačilu) ili menjačkoj kutiji, što je nešto što je moguće pouzdano utvrditi tek nakon demontaže pomenutih sklopova.

(Telegraf.rs/AutoRepublika)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Majstor

    18. jul 2021 | 12:58

    NEPOSTOJI SPOLJNI I UNUTRAŠNJI HOMOKINETIČKI ZGLOB!!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA