Još pre 90 godina Tesla je napravio elektromobil koji je išao bez baterija i jurio 150 na sat
Među mnogobrojnim pronalascima koji se pripisuju našem slavnom pronalazaču i naučniku Nikoli Tesli nalazi se i jedan automobil. Naravno, električni!
Više od sedam decenija pre nego što je Ilon Mask osnovao kompaniju Tesla i počeo da prozvodi, danas najpopularnije, električne automobile na svetu, Nikola Tesla je davne 1931. godine napravio električni automobil - i to bez baterija!
Tragom te informacije, pre nekoliko godina, krenula je redakcija američkog automobilskog portala Jalopnik, želeći da istraži da li je taj automobil zaista postojao. I pored toga što nisu došli do jasnih dokaza o postojanju Teslinog elektromobila, on se spominje u brojnim tekstovima i knjigama o slavnom naučniku, pa tako ni njegovo postojanje, ni nepostojanje ne može biti dokazano.
A priča koja je, prema dostupnim informacijama, poznata kaže da je Tesla te 1931. preradio fabrički automobil Pierce - Arrow. Iz njega je izvađen originalni benzinski motor, koji je potom zamenjen zatvorenim električnim motorom prečnika 65 centimetara. Taj motor se prilično grejao, pa je Tesla morao da mu ugradi i ventilator. Ostatak automobila je uglavnom ostao nezamenjen.
Motor se sastojao od "energetskog prijamnika" sa 12 vakuumskih cevi, iz koga je "štrčala" antena visine 1,8 metara. Iz prijamnika su takođe virile i dve debele cevi dužine desetak centimetara.
Najznačajnija osobina Teslinog automobila bilo je to što je za pogon trebalo da koristi tehnologiju sa kojom je Tesla tada eksperimentirao - bežični prenos energije. Prijemnik ugrađen u automobil bežičnim putem prima elektromagnetske talase, na isti način na koji radio-prijemnik prima signale.
Automobil je bio zasnovan na Teslinoj pretpostvaci o bežičnom prenosu energije, koja bi svakom električnom uređaju trebalo da omogući rad bez baterija ukoliko bi se nalazio dovoljno blizu da bežično prima električnu energiju putem predajnika. Motor je, navodno, radio na 1.800 obrtaja u minutu, za šta je Tesla rekao da je proizvodio dovoljno energije da bi mogao da osvetli jednu prosečnu kuću.
Tesla je automobil testirao desetak dana i njime uspeo da dostigne maksimalnu brzinu od 144 km/h. Naravno, automobil nije ispuštao nikakve štetne gasove. Nakon što je završio testiranja, Tesla je navodno električni motor zamenio originalnim benzinskim. "Šuškalo" se i da je potom svoj patent prodao Vestinghausu.
Šta se posle toga dogodilo sa automobilom ostalo je velika nepoznanica, jer je Teslin izum tajanstveno nestao i nikada više nije ugledao svetlost dana. Svi zapisi o ovom Teslinom poduhvatu su nestali ili su izgubljeni, iako je verovatnoća sa su završili dobro sakriveni od strane velikih kompanija koje, verovatno dobro znaju šta je i kako uradio Nikola Tesla.
Takođe, dobro je poznato i da je Tesla stekao mnogo neprijatelja svojim zalaganjem za besplatnu energiju, pa zato ni ne treba da čudi ako su podaci i dokumenti o njegovim eksperimentima skriveni od strane određenih lobija.
Video: Najskuplji automobili na svetu krstarili ulicama Beograda: Turneja luksuznih kola stigla do Srbije
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Pero
Tesla je rotaciju zemlje hteo da koristi kao veliki generator gde bi svi na planeti imali besplatnu električnu energiju... Ali.. ......
Podelite komentar
Oni
Pa normalno, mora nafta x da se prvo išuši sa planete
Podelite komentar
Hulk
Ali nije imao senzore za parkiranje.
Podelite komentar