Briselska zabrana benzinaca i dizelaša ujedinjuje Francuze i Nemce: "Ostavite nam hibride!"

   ≫ 

Komentari

  • Roki

    18. jul 2021 | 14:50

    Dobar savet si sebi dao, pogledaj siru sliku! Svakako si ti taj koji uporno forsira lazi, imao si nedavno bas ovde clanak o tome kako se dio ljudi vraca sa ev na fosilna zbog ne prakticnosti, problem je posveti svoje vreme na punjenje! Objasnjeno ti je mnogo puta, previse puta da ljudima koji nemaju garazu i opcenito ne mogu punit kod kuce punjenje predstavlja velik problem! To sto je tebi lako ne znaci da je svima... Daj mi molim te reci koji ev karavan moze covek kupit da moze vozit naprimer alat i radit s njim i zatim to isto vozilo koristit privatno za prevoz obitelji, naprimer auto kao sto je focus karavan? Vozilo koje nakon celog dana posla moze i popodne nastavit vozit a da ga ne mozes punit kuci, to isto vozilo da je elektricno u nekom trenutku mora cekat punjenje, vec sam ti pisao i o tome koliko je auto kao clio naprimer jeftiniji i brzi na duge staze od visestruko skupljeg elektricnog. Kao i uvek ti ces s lazima pokusat dokazat suprotno al kao i uvek uzalud!

    • 18. jul 2021 | 15:17

      Elektro-vozač

      @Roki

      1. Nije samo garaža mesto za bezbrižno punjenje. Ima mnogo drugih vrsta mesta - bilo koji vid parkinga, a pogotovo kod mesta zaposlenja, tržnih centara, hotela, restorana, itd. 2. Tačno je da izbor još nije veliki ali to nije mana tehnologije već ponude. Kad smo već kod toga zašto mora karavan? Tesla Model Y? Model X? Čak i Model S ima više mesta od mnogih karavana. 3. Ko te je slagao da je električnim zabranjeno da se voze ceo dan / popodne? Proveri to malo bolje. Meni, eto nije niko to zabranio te ja to često radim, on se sam puni samo kada meni nije potreban. 4. Opet ti teraš ljude da nešto čekaju. Ja manje čekam da se moj auto napuni nego što ti čekaš da pekari ispeku hleb i višestruko manje nego što se ti maltretiraš po pumpama (a tek servisima, lele). 5. E ova ti je tačna - jeftini auto jeste jeftiniji od onog višestruko skupljeg. Mogu li preporučiti biciklu za još veću uštedu? Što se tiče normalnih kola novi Tesla Model 3 bi uz vožnju oko 20.000 km godišnje bio u Srbiji jeftiniji od novog VW Golfa. Dao sam ceo proračun ranije - potraži ga i probaj da nađeš grešku. 6. Brzina je uglavnom uslovljena ograničenjima, ubrzanjem i mazohizmom. Ograničenja su ista, električna ubrzavaju jednako. Za električna je potrebno manje mazohizma a, da bi fosilci ispali brži po osnovu kraćih stajanja vozač mora nepropisno predugo da vozi bez valjanog odmora ili da se štafetno menja sa drugim, trpeći nesnosne uslove i jedući lošu hranu. Električnima su potrebne pauze otprilike jednake (ili manje) kao i normalnim vozačima tako da taj problem za normalan svet ne postoji - max 45 minuta po punjenju na superpunjaču, ukupno oko sat uz dva stajanja za oko 1000 km. Gde su laži?

    • 18. jul 2021 | 15:19

      Elektro-vozač

      @Roki

      Još nešto... Da bi nešto "objasnio" nekom drugom prvo moraš sam to da znaš. Prazne priče nisu objašnjenja već zablude ili puste želje.

  • Roki

    17. jul 2021 | 19:56

    El vozac lazovcina, od kud ti ta izmisljena informacija da nitko vise ne vraca na fosilce, zapravo je istina mnogo drugacija a i velik je broj onih koji u el automobil ima i ozbiljan auto za putovanja... Tvoje lazi drzi za sebe, dosadan si, lazov si i mogao bi nastavit niz.

    • 18. jul 2021 | 00:36

      Elektro-vozač

      @Roki

      Ima onih koji se "vraćaju" jer, zapravo, nisu ni prešli na električne već ili polovično ili radi propagande. Kako god okreneš žestoka su manjina - izuzetak koji potvrđuje pravilo. Dao sam vam više zvaničnih statistika, sve veće od 90% u korist električnih. Niko bi jednu obrnuti statistiku nije objavio, jer nije mogao, pa ni vi niste imali na šta da ukažete. Ja sam u mom putovao više nego što je velika većina ikada putovala ili će ikada putovati u foailcima i zadovoljniji sam tim putem bio, kao i većina ostalih vlasnika savremenih automobila, nego što sam ikada bio i sa jednim fosilcem. Odavno sam te pozvao da ukažeš na tu neku moju "laž". Iako sam ti ja dao primere nekih "laži" (propusta), tebi se nisu svidele a sam nisi ukazao ni na jednu. Podsećam: to što ti želiš da je nešto tačno (ili da nije) ne znači da će ti biti po volji. To što samo tražiš i čitaš šta ti je po volji (pominjao si YouTube) i ignorišeš sve drugo ti neće pomoći. Za sve ostale isto da podsetim: niko ne treba meni da veruje na reč, ali ne treba ni nikome drugome. Svi proverite podatke, uzmite iskaze svih nas samo kao polazne tačke za proveru. Ja se ne brinem.

  • Realista

    16. jul 2021 | 11:06

    Ništa od tog, tj. Ništa od elektrifikacije sve dok ne izmisle novi način punjenja baterije tj. Da traje kao punjenje rezervoara goriva dakle ne više od 10min, da možeš kupiti porodični auto za prosječno od 20.000eura i da el. punionica imamo kao što imamo pumpi. Baterije, naravno moraju biti neke revolucionarnije, da su lakše i manje a sa dometom od minimalno 500-600km i da mogu minimalno 10godina izdržati korištenje ili da su izmjenjive. Ništa od ovog do sad nema, jedini pravi put je preko hibrida, da se smanji zagađenje a da se da vremena tehnologiji.

    • 17. jul 2021 | 12:45

      Elektro-vozač

      @Realista

      1. Manje vremena ode ljudima na punjenje baterije nego na točenje goriva jer se punjenje baterije radi samo, bez potrebe za našom pažnjom. Za to bi morali da platite nekoga sa fosilcima da vam dođe gde ste. 2. Fosilac od €20.000 je skuplji od električnog od €40.000 uz prosečnu vožnju. Električni su već ekonomičniji. 3. Ne daj boze da imamo isto električnih punionica kao pumpi! To bi značilo da treba da ih uklanjamo. Svaka utičnica je punionica, ima ih mnogo više nego pumpi. 4. Već traju 500-600km, uskoro i više. Ima onih sa manjim dometom ali ima i ovakvih. Zapravo su najčešći - Tesla Model 3 i Y. 5. Životni vek baterija je veći od 10 godina. Imaš bar 1000 (zapravo bar 1500) potpunih kapaciteta baterije tokom životnog veka. Ako je kapacitet 500 km to dođe na životni vek od oko 500.000 do 750.000 km. 6. Moja baterija je automatski izmenljiva za 90 sekundi (Tesla Model S85). Više ih ne prave takve jer nije bilo ni interesovanja ni potrebe.

  • RoBot

    15. jul 2021 | 21:07

    Dok se napravi jedna baterija za elektricni automobil, potrosi se vode i zagadi se planeta vise nego sto jedan benzinac moze za ceo radni vek. U cemu je fora, zna li neko ?

    • 15. jul 2021 | 23:28

      Elektro-vozač

      @RoBot

      Fora je u tome da to nije tačno čak ni sa starim, prljavim, procesima a kamoli sa novim.

    • 16. jul 2021 | 09:20

      Oni

      @RoBot

      Bas tako a o tome se ne prica zna se i zasto

    • 16. jul 2021 | 11:23

      Crni

      @RoBot

      Ako slusas floskule elektrovozaca umesto cinjenica proizvodnja baterija je sterilan proces pogotovu odlaganje kao i punjenje istih. Da uzme bar zvanicne podatke i procita shvatio bi koliko ne zna nista. Naime najveci zagadjivaci u svetu su termoelektrane i toplane i na njih otpada u zavisnosti od doba godine i drzave ili neke regije i stpena razvoja 70-80%, sva ostala industrija, kucna lozista, kamioni, avioni i sve ostalo je 20-30%. Koliko udeo su kola? Smesan naspram svega ostalog ,ako slusas elektrovozaca onda zvanicni podaci ne postoje sem njegovih, proizvoljnih.

    • 17. jul 2021 | 12:45

      Elektro-vozač

      @RoBot

      @Crni: Nigde ja nisam rekao da je električna tehnologija sterilna. Naprotiv. Ali činjenično stanje je da je daleko čistija od fosilne, upravo po zvaničnim podacima koje (skoro) svaki put citiram dok niko, ni jednom ovde nije smeo da uradi za fosilce jer nemaju podršku nikakvih činjenica. Zagađivača ima raznih i sve ih treba rešiti, ali to što ima većih ne znači da manje smemo ignorisati. U ovom slučaju su vozila značajan izvor zagađenja, iako ne najveći, a pritom se vrlo lako, pogodno i sa zadovoljstvom većine reše prelaskom na bolju, čistiju i jeftiniju tehnologiju - električnu. Više puta sam pisao o svakom od ovih faktora - potražite, naćićete i reference na zvanične podatke. Za fisilcima kukaju samo profiteri i oni u zabludi, bilo svojom ili tuđom zaslugom. Ogromna većina (preko 90%) onih koji imaju iskustva sa obe tehnologije imaju isti stav - nikad vise (nazad) na fosilce!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA