Uprkos poskupljenju, polovnjaci najpoželjniji: Srpskim putevima dominiraju "sedamnaestogodišnjaci"
Najava novih pravila na tehničkom pregledu i merenja izduvnih gasova izazvali su pometnju među vlasnicima automobila. Odluka je odložena, tako da je, kako su ga neki nazvali, "dan D" za polovnjake, naročito dizelaše, sada jul 2023. godine.
Gotovo je izvesno da se do tada na srpskim putevima neće značajno uvećati broj novijih automobila koji ispunjavaju ekološke standarde. Vozila na našim putevima u proseku imaju 17 godina, pa ne čudi što su se njihovi vlasnici uplašili da neće proći najavljene, strože tehničke preglede.
Cilj je da se na srpskim drumovima nađu mlađa vozila koja će ispunjavati ekološke standarde, ali većina vozača koja kupuje polovne automobile kažu da se na to odlučuju, naravno, zbog cene, piše RTS.
U poslednje vreme cene polovnih automobila skaču, za šta je razlog nedostatak novih vozila čija je proizvodnja usporena zbog manjka delova koji dolaze sa Dalekog istoka.
Analitičar Dušan Cincar objašnjava da su se vozila ranije isporučivala za mesec - dva, a da je sada proizvodnja pomerena za sedam - osam meseci.
- Samim tim, čim nema novih automobila raste cena polovnih automobila u celoj Evropi. Kao sistem spojenih sudova i kod nas je porasla cena u poslednjih godinu dana za 10 do 20 odsto - navodi Cincar.
Pad interesovanja za kupovinu automobila uslovljen je lošom finansijskom situacijom građana, na koju je uticala i pandemija. Ponuda na auto - placevima je velika, a prosečna starost vozila oko 10 godina. Vozila, korišćena do pet godina prodaju i zastupnici.
- Kako koja promena ima efekta na tržište automobila, tako se vidi i na našem sajtu. Kada ja kao fizičko lice prodajem svoj automobil ideja mi e da kupim noviji automobil - kaže Romana Ranković sa sajta Polovni automobili.
Dušan Cincar ukazuje da su ljudi su željni novih automobila, ali da ne mogu sebi to da priušte, pa samim tim gledaju da priušte sebi ono što mogu, a to su polovnjaci. Svetski trendovi, bez obzira na to da li se kupuju novi ili korišćeni automobili, menjaju i sliku na srpskim putevima.
- Klijenti, koji su ranije kupovali manja vozila, sada opredeljuju više za SUV modele, čak polako naziremo neke upite vezano za električna vozila - kaže Vuk Malović iz "Grand motorsa".
Bez obzira na izmene propisa, povoljnije uslove kreditiranja i veću ponudu novih vozila, građani koji žele da promene automobil i dalje se najčešće odlučuju za kupovinu četvorotočkaša starijih od 10 godina.
(Telegraf.rs/RTS.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dejan
Ima nas i punoletnih,ali se dobro drzimo
Podelite komentar