Dok vozite svoj auto po letnjoj vrućini, verovatno ne razmišljate mnogo o spoljašnjoj temperaturi, sve dok vam je klima uključena, a vrelina sa one strane stakala. Tada ne razmišljate ni o tome da vožnja sa uključenim klima uređajem utiče na potrošnju goriva, ali i na snagu motora.
Dakle, kada vozite sa uključenom klimom, vaš auto troši više goriva i vuče automobil sa manje "konja".
Kada je klima uređaj uključen, na obrtomeru možete da primetite da se broj obrtaja motora malo povećava. Motor na taj način radi kako bi nadoknadio snagu koju odvlači klima, iz čega jasno sledi da rashladni uređaj "krade" konjske snage motora kada je uključen. Zato se, s pravom, postavlja pitanje o kolikoj snazi je tu reč.
Količina snage koju motor gubi zavisi od samog motora koji pokreće vozilo. Tako manji motori možda i neće gubiti mnogo snage, dok će veći gubiti monogo više, pošto trenutni gubitak snage predstavlja procenta od ukupne izlazne snage motora.
Prema testu, pre nekoliko godina objavljnom na YouTube kanalu "Sikky", prosečna snaga i obrtni momenat koji se gube u vožnji sa uključenim klima uređajem iznosi oko 10 odgovarajućih jedinica za svaku vrednost. Testiranje, u kome je učestvovao jedan Lexus IS-F, je do tog rezultata došlo merenjima na dinamomoteru. A merenje je pokazalo da je motor automobila sa uključenom klimom proizvodio 363, a nakon što je ona isključena 372 konjske snage.
Iako gubitak snage motora može da zavisi i od vrsta vozila, odnosno od veličine i snage njegovog motora, može se pretpostaviti da gubitak snage približan kod većine vozila.
Ako želite da budete sigurni da vaša auto maksimalno koristi svoju snagu, a da pritom ne isključujete klimu u potpunosti, ovih nekoliko saveta će vam u tome pomoći:
- Klima uređaj koristite samo onda kada je to neohodno,
- Ako u autu imate automatsku kontrolu klime, podesite temperaturu na onu koja je trenutno napolju. Tako ćete moći da budete sigurni da se uređaj neće često aktivirati,
- Kada startujete motor, klima uređaj bi trebalo da bude isključen. To neće napraviti neku veliku razliku, ali će svakao uštedeti mali deo snage motora.
Video: Imaju 631 konjusku snagu i do stotke stižu za 3,1 sekunde: Dva modela Huracán Evo su bila u Beogradu
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zverog
Mali motori biće manje opterećeni od velikih? Koja vam je to matematika? "Podesi klimu na trenutnu spoljnu temperaturu"?! Pa koji će mi onda...?
Podelite komentar
Replay
Ali sto je uporedjivanje, auto 0d 300 i nesto konja. Pa on ni ne oseti klimu. Napisite za auta koja se kod nas voze, od 60 do 150 ks. Vozim skodu 2021 1.0 60ks, firmin, kad ukljucim klimu unazad krenem
Podelite komentar
dago 1
Gluposti. Krenes na put pa sad da gledas da ustedis malo goriva ili da li je auto jaci ili slabiji. Zanemarivo. ps, stalno sam na tockovima.
Podelite komentar