Ovo su 7 najtraženijih kultnih automobila, a evo i zašto

 
  • 1

Velika želja da se ovi automobili poseduju dolazi zbog njihovog jedinstvenog izlgeda, performansi i dugotrajnosti

Automobil, kabriolet, oldtajmer, MG, sunce, oblaci Foto: Pixabay

Zaštitni znak klasika filmske industrije su svakako kultni automobili koji su vladali '50-ih, '60-ih i '70-ih. Gledajući glumce kako se voze u 1948 Ford De Luxe, DeLorean DMC-12 ili Toyota Supra u filmu "The Fast and the Furious" nije u pitanju samo emotivna konekcija već i ljubav prema kultnim automobilima.

Većina starih automobila je imala čudan izgled i proizvodili su se u ograničeni  serijama. Uprkos tome što ih je bilo malo, njihovih ljubitelja je bilo mnogo. Svako ko je ikada ugledao takav auto, pa čak i samo na slici, poželeo je da se nađe za njegovim volanom.

Šta predstavljaju kultni klasični automobili

Automobili koji su ograničene proizvodnje, uglavnom ih nema više od 100 jedinica, teže da privuku mnoštvo sledbenika. Većina klasičnih automobila proizvedenih u ranim 90-im imali su posebne karakteristike, poput Lotus Esprit S1 bili su mašine za posmatranje tih dana. Ove vrste automobila obično se nazivaju kultnim klasičnim automobilima.

Sledbenici i vlasnici kultnih klasičnih automobila imaju toliko snažnu vezu sa svojim omiljenim modelima toliko da je ona postala njihova religija. Automobili sa statusom "Kult" imaju nešto vrlo posebno, jedinstveno i retki su.

Top 7 najtraženijih kultnih klasičnih automobila

Obrazloženje zašto su baš ovi automobili kultni je potpuno iracionalno. Kada se pogledaju njihove performanse, one sigurno nisu glavni adut. Verovatno se tajna krije u "zabavi".

Među "Kultnim" automobilima ubrajaju se:

1.  1982-87 Buick Grand National 

Buick Grand National Foto: Shutterstock

Buick Grant je bio usamljena automobilska marka 1980-ih za proizvodnju luksuznih i čvrstih limuzina. Tokom 1982. -87. bio je revolucionarni period modela, jer su različite varijante puštene na tržište sa različitim ocenama izlazne snage i dodatnim karakteristikama.

Sjajna crna spoljašnjost koju karakterišu dugački prednji i aluminijumski naplatci u stilu turbine privukla je više sledbenika nego što se očekivalo.

Da bi Buick Grand National postao premijerni automobil, nova varijanta pod nazivom Buick Regal GNKS objavljena je 1987. Osim označavanja većine njegovih delova inicijalima GNKS, svaki originalni kupac Buick Regal GNKS iz 1987 poklonio je posebnu jaknu sa istim inicijalima na leđima.

2.  1968-76 BMW 2002

BMW auto Foto: Pixabay

Ako spoljni stil koji je BMW 02 nije taj koji je privukao masu onda je to  prateća oprema i fensi boje. Klasična lepota postignuta je aluminijumskom lajsnom koja okružuje kupe praveći iluziju da auto lebdi.

Nakon što je bio podvrgnut višestrukim poboljšanjima tokom svojih procvata između 1968. i 1976. godine, BMW je proizveo ukupno 401.947 automobila. Najpopularniji model Turbo iz 2002. godine proizveden je samo 1.672 puta.

Prošlo je skoro 45 godina otkako je poslednja 2002. godina napustila traku, ali entuzijasti i sledbenici starih automobila spremniji su da je poseduju i voze u njoj. Uprkos svojim ogromnim nedostacima, BMW 2002 je više kultni automobil.

3.  Cadillac (1959) 

Kadilak Foto: Pixabay

Iako ovaj kolekcionarski primer nema visoku cenu kao drugi kultni automobili koji su proizvedeni u isto vreme, zadnji deo u aero stilu vredan je divljenja. Na iznenađenje mnogih, Serija 62 bila je opremljena automatskim menjačem, brisačima i električnim podizačima prozora.

4.  Lamborghini Diablo (1990–2001)

Lamborghini Diablo Foto: Pixabay

Upoređujući savremeni Lamborghini Aventador na Wapcar Malaysia sa Lamborghini Diablo 2001, dolazi se u iskušenje da se o njemu misli kao o nadogradnji. Njegov nervozan i agresivan stil u kombinaciji sa velikim vazdušnim kanalima bio je razlog privlačenja.

Performanse Lamborghini Diabla 2001. premašile su očekivanja mnogih. Ovo verovatno objašnjava zašto uprkos tome da unutrašnji prostor nije imao čime da se ponosi, mnogi ljudi su njime bili oduševljeni. Kao dodatak ovom nedostatku, unutrašnjost je imala fino prošivenu italijansku kožu i udobna sedišta sa visokom potporom.

5.  Hudson Hornet (1951–1954) 

Hudson horvet Foto: Shutterstock

Još u doba '50-ih, mnogi su ime Hornet pogrešno shvatili kao predstavljanje svih Hudsonovih automobila. Njegova popularnost tokom te ere i jedinstveni spoljašnji stil doveli su do toga da se proizvodnja Hudsona povećala za preko 44.000 jedinica. Osim što je ostale Hudsonove modele bacio u senku, Hornet je bio uspešno predstavljen u mnogim izložbenim salonima i takmičenjima.

Da bi Hudson Hornet 1951. u to vreme pobedio na AAA, NASCAR i IMCA trkama, imao je snažni šestocilindrični motor. Njegove performanse i stil su ključne atrakcije i danas. Ova limuzina sa četvoro vrata imala je eksterijer koji se izbočio da bi stvorio vlastitu klasu - mnogi su je primetili.

6.  1967 Chevy Corvette 

1967 Chevy Corvette Foto: WapCar

Ovaj simpatični dvosed je debitovao 1953. godine i pretrpeo  nekoliko poboljšanja privlačeći sve više sledbenika dok nije objavljena ekstra prefinjena Chevi Corvette iz 1967. godine. Pre nego što je njegova proizvodnja usporena, Corvette je imao V-8 motor koji je napajan sa 350 konjskih snaga.

Da bi odgovarao ovoj snazi, bio je opremljen četvorostepenim menjačem. Manje jedinica ovog automobila proizvedeno je kako je njegova prodaja opadala, što ga je učinilo zadnjim i zlatnim blagom među njegovim sledbenicima. To je danas kultni klasični automobil koji traže mnogi kolekcionari i predstavljen je na nekoliko aukcija za prodaju.

7. Aston Martin DB4

DB4 GT Zagato Foto: Aston Martin

Zahvaljujući imenu Aston Martin, ovaj kultni automobil je među najupečatljivijim automobilima. Ljubiteljima filmova koji su gledali Jamesa Bonda kako vozi DB4 Mark III, sećanja na ovaj auto su još uvek sveža. Njihova želja da se voze u romantičnom Aston Martinu DB4 nikada neće nestati uskoro.

Njegovo malo kompaktno telo sa ogromnim prednjim delom odignutim od tla i lepo urezanim ivicama, čini ga neobičnim i vrlo upečatljivim.

Iako je njegova dostupnost ograničena, mnogi sakupljači automobila i auto dileri ovaj auto nude na prodaju. Većina kultnih automobila Aston Martin DB4 koji su na prodaju obnovljeni su kako bi se dodali originalni modeli kasnih 1960-ih.

Zaključak

Iako mnogi "old tajmeri" nisu na ovom spisku, to ne znači da imaju manje ljubitelja. Njihova potražnja je veća, a samim tim i cena na tržištu. Velika želja da se ovi automobili poseduju dolazi zbog njihovog jedinstvenog izlgeda, performansi i dugotrajnosti.

Kultni klasični automobili održavaju se svežim u našim umovima i zbog toga što se koriste kao drugi glavni likovi u crtaćima i filmovima.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA