Hibridni kamioni-trolejbusi budućnosti postaju stvarnost u Nemačkoj
Ove eksperimentalne drumske krstarice imaju i dizel i elektro motore, kao i trolu kojim se priključuju na mrežu...
Kamioni na auto-putu između nemačkih gradova Kupenhajm i Gagenau mogu da se kreću slično trolejbusima - tako što se "zakače" na električnu mrežu, koja je postavljena u eksperimentalnoj fazi testiranja.
Reč je o eksperimentalnim kamionima koji u isto vreme imaju i dizel i elektro motore, kao i pantograf (trolu) kojim se priključuju na mrežu.
Pet ovakvih kamiona trenutno se testira na delu auto - puta dugom 3,4 kilometra u okviru eksperimentalnog projekta poznatog kao "eHighway" (ihajvej, elektronski auto put), koga sprovode Simens i SPL Powerlines, a finansira nemačka država, piše Automotive World.
Treća deonica eksperimentalne mreže nedavno je završena, ali kamioni na ovaj način mogu direktno da koriste struju iz mreže za kretanje, ali i za punjenje baterija.
Pored ovog auto-puta, isti sistemi se već testiraju i na još dva mesta, auto-putu u blizini frankfurtskog aerodroma i na delu auto-puta između Rajnfelda i Libeka, prenosi Sputnik.
Nemačka planira da do 2023. godine ima 300 kilometara auto-puteva sa ovakvom mrežom, dok bi na osnovu stručnih preporuka do 2030. godine trebalo da bude izgrađena mreža od 4.000 kilometara auto-puteva.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Саша
То није трола него пантограф ( воз и трамвај). А трола је код тролејбуса.
Podelite komentar
Jbt...
Pa mi to imamo već 60 god..
Podelite komentar