Kad ferrari i lamborghini naprave dizela kupicu ga i ja. Nema uzitka u voznji kad vozis uglješu, samo benzinac i to znaju pravi zaljubljenici u automobile, potrosnja je nebitna, uzitak u voznji se trazi.
To je tako kada se prosek uzima. Dizel tehnologijom nisu svi ovladali jednako i mnogi dizel motori su nepouzdani, ali određeni broj njih je veoma pouzdan. Benzinci su manje komplikovani i prosek je bolji, ali i tu dosta zavisi od modela do modela. Hibridni pogon je zaštitni znak Tojote i jasno je zašto je prosek pouzdanosti tako visok. Električni automobili su nedovoljno usavršeni, inače nemaju niakvu konstrukcijsku prepreku da budu najpouzdaniji.
@Elektro-vozač
Prostora za usavršavanje ima, ali pod ekološkim pritiskom neće se toliko trošiti novac na to pa, pa će postojeća tehnologija biti zadržana. Pojedini proizvođači rade na daljem usavršavanju...
@Elektro-vozač
Odzvonilo im nije, bar do 2030. što se proizvodnje tiče, a kroz polovna vozila bar do 2050. Činjenica je da baterijski električni pogon neće ostati jedini, osim ako se ne napravi neka revolucija po pitanju baterija koja će sve ostale vidove pogona baciti u senku...
To upravo znači "odzvonilo", samo što se tebi ta reč ne sviđa. Tehnologija baterija je sasvim dovoljno "usavršena" da bi već bila bolja od svega ostalog. Ništa od fosilnih i sintetičkih goriva ni teorijski ne može biti bolje, kao ni vodonik, ali jeste, sva tehnologija je prolazna - kao što se, između ostalog, da videti sa fosilcima.
🤣 Upravo to kažu. Zašto im je tako ispalo? Pa to su vozila koja u sebi imaju i najpouzdaniji pogon (električni) koji smanjuje posao zastarelom delu a i dalje imaju propisano tzv. "održavanje" pa time kriju od statistike deo onoga to su zapravo kvarovi.
El vozac lazov! El vozila ustede na odrzavanju ali kad bateriji dode vreme zamene stigne na naplatu mnogo vise i od jednim, kvaraova ima i biti ce ih na svim vozilima s tim da su klasicna auta dugo u upotrebi pa neretko predu i pola miliona bez vecih kvarova a ev se jos trebaju usavrsit! El vozac kad bi skinuo ruzicaste naocale video bi da je problematika oko punjenja dakle samog izgubljenig vremena zatim stanica za punjenje, el energije koja dolazi iz prljavih izvora itekako zabrinjavaju potencijalnog kupca. Nadalje treba vodit konstantno brigu o napunjenosti i zdravlju baterija. I redovno odrzavanje nije kvar ukoliko to nisi shvatio da ti skrenem paznju isto kao da je kvar zamena guma. I el vozila imaju odrzavanje zamenu filtera kabine ili akumulatora ili ulja u diferencijalu pardon imaju kvarove!
Zastareo si i preračunao se. Sa svim sređivanjem električna ispadnu ekonomičnija. Održavanje kod fosilaca nije ništa drugo do zamena delova i tečnosti koji bi se uskoro pokvarili. Kod električnih redovnog održavanja sem tog filtera za vazduh za kabinu, guma i dolivanja tečnosti za pranje stakla nema. Ja ne nosim obojene naočare već pričam iz višegodišnjeg iskustva. Od čega ti dobijaš halucinacije?
Juce sam kupio nov auto benzinac, zasto??? Danasnji dizeli imaju problem sa DPF filterom cesto, hybrid dosta skuplji za nas u startu a elektrik o ceni da ne pricam a i gde da punimo po Srbiji. To je moje iskustvo kao 35 godina profisionalne voznje.
Ja nisam strucnjak za auta ali otkako sam kupio Priusa, nemam nikakvih problema i mislim da je to najbolje rjesenje. Sad mu je 11 godina i nikakvih popravki jos nisam imao. Mislim da cu od sad samo hibride voziti prvenstveno zbog gradskih guzvi za sta su hibridi idealni.
Moje skromno misljenje, samo automobili pre 2014-15 godine, sve ovo posle, je sto se kvaliteta tice uzas i katastrofa.
Napravljeno da traje dok traje garancija.
Ovo jeste tačno ali uz "sitnu štampu". Kod električnih nema redovnih kvarova, pardon "održavanja" ... a ovi su obavezni kod ostalih. Drugim rečima, 100% onih koji imaju fosilne motore u bilo kom obliku moraju u servise stalno samo se to krije pod drugim nazivom. Za električne svaki odlazak u servis je neplaniran.
Koja je cena el.automobila i ko to u Srbiji može da priušti?! Drugo,nemamo stanice za punjenje tih auta,i koliko ih treba da bi se zadovoljio veći broj auta.Punjači su veliki potrošači el.energije,pa bi veliki broj punjača doneo dodatne probleme,pa i celom energo-sistemu ! O servisima,kojih nema da i ne govorim. Nikada to ovde neće doći,a i u svetu je samo prelazno rešenje ...
@Mrki: Tačno je da je u Srbiji situacija što se tiče ponude električnih loša. Za mesta za punjenje me ne brine - pojavljuju se već a pratiće i potražnju - vrlo ih je lako postaviti, za razliku od pumpi bilo koje vrste. Što se tiče električne energije potrebne za punjenje - jednaka je energiji potrebnoj da gorivo dođe iz bušotine do tvog rezervoara (bez da ga ti potrošiš). Možeš sam da je proizvedeš a potrošnja na fosilne gluposti (npr. rafinerije, naftovode, pumpe i servise) se smanjuje.
@Map: To, zapravo, nije ni važno jer su sve činjenice koje iznosim lako proverive. Međutim, ako nekom to znači, neka traži da redakcija uspostavi vezu sa mnom. Dođite mi u goste.
Koliko moze da se predje sa jednim punjenjem baterija (uzevsi za primer voznju autoputem, 130+ kmh, "ugodna voznja" se podrazumeva - radio, klima, itd...)?
Koliko vremena je potrebno da se napuni baterija kada se isprazni?
Na koji nacin to utice:
1. vremenski na voznju, narocito duze distance (800+km)?
2. Psiholoski na vozaca i na putnike (primer porodica sa dvoje male dece - do 6 godina npr)?
Kakva je perspektiva za elektricna teretna vozila?
Kakva je perspektiva za radne masine na elektricni pogon?
Kakva je perspektiva za elektricna vozila za prevoz vise putnika (mini bus, autobus)?
Zahvaljujem
@Pitanja: U Teslama radio ne pravi razliku jer, zapravo, ne postoji - u pitanju je računar koji svejedno stalno radi a energija potrošena na gonjenje zvučnika je smejurija za kapacitet baterija. Klima ima zaseban motor koji uvek radi u najefikasnijem režimu, nije parazit pogonskom, tako da ni to ne pravi veliku razliku (zapravo se vrlo teško vidi, možda, da pretpostavim do oko 0.5 kWh na 100 km, u svakom slučaju malo. Brzina vožnje ima uticaja ali agresivnost ima veću - to je isto kao kod svih kola. Uz neagresivnu vožnju pri tih 130 km/h moj Model S bi trošio u proseku do oko 19, možda 20 kWh na 100 km. Novi Model S, a pogotovo Model 3 (10-20%) i Model Y troše manje. Pri 100 km/h moj troši manje od 18 kWh na 100 km. Pri 70-80 km/h oko 13-16 kWh/100 km. Domet zatim zavisi od kapaciteta baterije. Moja je 85 kWh ali je oko 10 kWh rezervisano za zaštite (u različitim modelima različito). Moj garažni punjač (80A 240V HPWC) dopuni moju dnevnu potrošnju za oko pola sata. Superpunjači prve generacije (120 kW) dopune bateriju od oko 10% do oko 90% za oko 45 minuta. Novi punjači au 250 kW (ali trajanje punjenja nije linearno). Veće razdaljine sam vozio. Za 800 km je, u principu, potrebno jedno stajanje, možda dva, kako putnicima, za odmor i obrok, tako i kolima za punjenje. Drugo punjenje, ako je potrebno, je obično kratko - samo se dodaje malo, koliko je potrebno da se završi put - punjenje će biti završeno na odredištu. Do sada je auto uvek čekao nas da završimo obrok kao ljudi, u dobrim restoranima. Uostalom, kada toliko uštedite na troškovima energije, ostane vam da ne jedete sendviče već dobru hranu. Psihološki to deluje odlično kako zbog tog propisnog odmora i obroka tako i zbog bolje vožnje koja ne smara vibracijama i bukom motora. Pričam o porodici sa troje dece. Teretna vozila? Tesla Semi? Odlična. Teret ne utiče na isti način na električna i fosilna vozila. Jedan deo jeste isti - veći otpor kotrljanja ali drugi nije - fosilci troše mnogo energije na kočnice a električni mogu veći deo energije utrošene za ubrzanje da povrate nazad u bateriju.
Sasa91
Kad ferrari i lamborghini naprave dizela kupicu ga i ja. Nema uzitka u voznji kad vozis uglješu, samo benzinac i to znaju pravi zaljubljenici u automobile, potrosnja je nebitna, uzitak u voznji se trazi.
Podelite komentar
Boki
To je tako kada se prosek uzima. Dizel tehnologijom nisu svi ovladali jednako i mnogi dizel motori su nepouzdani, ali određeni broj njih je veoma pouzdan. Benzinci su manje komplikovani i prosek je bolji, ali i tu dosta zavisi od modela do modela. Hibridni pogon je zaštitni znak Tojote i jasno je zašto je prosek pouzdanosti tako visok. Električni automobili su nedovoljno usavršeni, inače nemaju niakvu konstrukcijsku prepreku da budu najpouzdaniji.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
"Nedovoljno usavršeni"? 🤣 Pa i takvi su bolji od fosilaca koje više ne mogu da "usavršavaju" - sa njima je gotovo. Šta ti to kaže?
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Elektro-vozač Prostora za usavršavanje ima, ali pod ekološkim pritiskom neće se toliko trošiti novac na to pa, pa će postojeća tehnologija biti zadržana. Pojedini proizvođači rade na daljem usavršavanju...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Električnim vozilima nisu potrebni ekološki aduti sa bi svejedno bila bolja. To je samo bonus. Fosilcima je, na sreću većine, odzvonilo.
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Elektro-vozač Odzvonilo im nije, bar do 2030. što se proizvodnje tiče, a kroz polovna vozila bar do 2050. Činjenica je da baterijski električni pogon neće ostati jedini, osim ako se ne napravi neka revolucija po pitanju baterija koja će sve ostale vidove pogona baciti u senku...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
To upravo znači "odzvonilo", samo što se tebi ta reč ne sviđa. Tehnologija baterija je sasvim dovoljno "usavršena" da bi već bila bolja od svega ostalog. Ništa od fosilnih i sintetičkih goriva ni teorijski ne može biti bolje, kao ni vodonik, ali jeste, sva tehnologija je prolazna - kao što se, između ostalog, da videti sa fosilcima.
Podelite komentar
Majkl Džondar
Znači, najkompleksnija vozila, sa najviše delova su najpouzdanija. 😀
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Majkl Džondar
🤣 Upravo to kažu. Zašto im je tako ispalo? Pa to su vozila koja u sebi imaju i najpouzdaniji pogon (električni) koji smanjuje posao zastarelom delu a i dalje imaju propisano tzv. "održavanje" pa time kriju od statistike deo onoga to su zapravo kvarovi.
Podelite komentar
Grin
Naravno dizel,I nista drugo...
Podelite komentar
Brooka
Hibridi? Lexus & Toyota! ...ko je iskusio razumeće
Podelite komentar
Roki
El vozac lazov! El vozila ustede na odrzavanju ali kad bateriji dode vreme zamene stigne na naplatu mnogo vise i od jednim, kvaraova ima i biti ce ih na svim vozilima s tim da su klasicna auta dugo u upotrebi pa neretko predu i pola miliona bez vecih kvarova a ev se jos trebaju usavrsit! El vozac kad bi skinuo ruzicaste naocale video bi da je problematika oko punjenja dakle samog izgubljenig vremena zatim stanica za punjenje, el energije koja dolazi iz prljavih izvora itekako zabrinjavaju potencijalnog kupca. Nadalje treba vodit konstantno brigu o napunjenosti i zdravlju baterija. I redovno odrzavanje nije kvar ukoliko to nisi shvatio da ti skrenem paznju isto kao da je kvar zamena guma. I el vozila imaju odrzavanje zamenu filtera kabine ili akumulatora ili ulja u diferencijalu pardon imaju kvarove!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Zastareo si i preračunao se. Sa svim sređivanjem električna ispadnu ekonomičnija. Održavanje kod fosilaca nije ništa drugo do zamena delova i tečnosti koji bi se uskoro pokvarili. Kod električnih redovnog održavanja sem tog filtera za vazduh za kabinu, guma i dolivanja tečnosti za pranje stakla nema. Ja ne nosim obojene naočare već pričam iz višegodišnjeg iskustva. Od čega ti dobijaš halucinacije?
Podelite komentar
😷😷😷😷😷
Juce sam kupio nov auto benzinac, zasto??? Danasnji dizeli imaju problem sa DPF filterom cesto, hybrid dosta skuplji za nas u startu a elektrik o ceni da ne pricam a i gde da punimo po Srbiji. To je moje iskustvo kao 35 godina profisionalne voznje.
Podelite komentar
Jaka
Ja nisam strucnjak za auta ali otkako sam kupio Priusa, nemam nikakvih problema i mislim da je to najbolje rjesenje. Sad mu je 11 godina i nikakvih popravki jos nisam imao. Mislim da cu od sad samo hibride voziti prvenstveno zbog gradskih guzvi za sta su hibridi idealni.
Podelite komentar
Bhm
....MI SMO DIIIZEL MOJ DRUG MI JE BRAT,POBEDIĆE DIZEEEL ......!
Podelite komentar
Miladin
Na dizel se ore, na benzin se vozi. 😎
Podelite komentar
Kiza
@Miladin
A na gas greje.
Podelite komentar
Uki
Samo metan!
Podelite komentar
SRB
Moje skromno misljenje, samo automobili pre 2014-15 godine, sve ovo posle, je sto se kvaliteta tice uzas i katastrofa. Napravljeno da traje dok traje garancija.
Podelite komentar
A
@SRB
Ti si strucnjak?
Podelite komentar
Elektro-vozač
Ovo jeste tačno ali uz "sitnu štampu". Kod električnih nema redovnih kvarova, pardon "održavanja" ... a ovi su obavezni kod ostalih. Drugim rečima, 100% onih koji imaju fosilne motore u bilo kom obliku moraju u servise stalno samo se to krije pod drugim nazivom. Za električne svaki odlazak u servis je neplaniran.
Podelite komentar
Mrki
@Elektro-vozač
Koja je cena el.automobila i ko to u Srbiji može da priušti?! Drugo,nemamo stanice za punjenje tih auta,i koliko ih treba da bi se zadovoljio veći broj auta.Punjači su veliki potrošači el.energije,pa bi veliki broj punjača doneo dodatne probleme,pa i celom energo-sistemu ! O servisima,kojih nema da i ne govorim. Nikada to ovde neće doći,a i u svetu je samo prelazno rešenje ...
Podelite komentar
Map
@Elektro-vozač
Uvek se javljas i promovises alektro automobile ali po mom skromnom misljenju ti ne posedujes ni elektro skuter a kamoli automobil
Podelite komentar
Daj bre
@Elektro-vozač
Smaras vise,vozi taj trotinet i ćuti!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Mrki: Tačno je da je u Srbiji situacija što se tiče ponude električnih loša. Za mesta za punjenje me ne brine - pojavljuju se već a pratiće i potražnju - vrlo ih je lako postaviti, za razliku od pumpi bilo koje vrste. Što se tiče električne energije potrebne za punjenje - jednaka je energiji potrebnoj da gorivo dođe iz bušotine do tvog rezervoara (bez da ga ti potrošiš). Možeš sam da je proizvedeš a potrošnja na fosilne gluposti (npr. rafinerije, naftovode, pumpe i servise) se smanjuje.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Map: To, zapravo, nije ni važno jer su sve činjenice koje iznosim lako proverive. Međutim, ako nekom to znači, neka traži da redakcija uspostavi vezu sa mnom. Dođite mi u goste.
Podelite komentar
Pitanja
@Elektro-vozač
Koliko moze da se predje sa jednim punjenjem baterija (uzevsi za primer voznju autoputem, 130+ kmh, "ugodna voznja" se podrazumeva - radio, klima, itd...)? Koliko vremena je potrebno da se napuni baterija kada se isprazni? Na koji nacin to utice: 1. vremenski na voznju, narocito duze distance (800+km)? 2. Psiholoski na vozaca i na putnike (primer porodica sa dvoje male dece - do 6 godina npr)? Kakva je perspektiva za elektricna teretna vozila? Kakva je perspektiva za radne masine na elektricni pogon? Kakva je perspektiva za elektricna vozila za prevoz vise putnika (mini bus, autobus)? Zahvaljujem
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Pitanja: U Teslama radio ne pravi razliku jer, zapravo, ne postoji - u pitanju je računar koji svejedno stalno radi a energija potrošena na gonjenje zvučnika je smejurija za kapacitet baterija. Klima ima zaseban motor koji uvek radi u najefikasnijem režimu, nije parazit pogonskom, tako da ni to ne pravi veliku razliku (zapravo se vrlo teško vidi, možda, da pretpostavim do oko 0.5 kWh na 100 km, u svakom slučaju malo. Brzina vožnje ima uticaja ali agresivnost ima veću - to je isto kao kod svih kola. Uz neagresivnu vožnju pri tih 130 km/h moj Model S bi trošio u proseku do oko 19, možda 20 kWh na 100 km. Novi Model S, a pogotovo Model 3 (10-20%) i Model Y troše manje. Pri 100 km/h moj troši manje od 18 kWh na 100 km. Pri 70-80 km/h oko 13-16 kWh/100 km. Domet zatim zavisi od kapaciteta baterije. Moja je 85 kWh ali je oko 10 kWh rezervisano za zaštite (u različitim modelima različito). Moj garažni punjač (80A 240V HPWC) dopuni moju dnevnu potrošnju za oko pola sata. Superpunjači prve generacije (120 kW) dopune bateriju od oko 10% do oko 90% za oko 45 minuta. Novi punjači au 250 kW (ali trajanje punjenja nije linearno). Veće razdaljine sam vozio. Za 800 km je, u principu, potrebno jedno stajanje, možda dva, kako putnicima, za odmor i obrok, tako i kolima za punjenje. Drugo punjenje, ako je potrebno, je obično kratko - samo se dodaje malo, koliko je potrebno da se završi put - punjenje će biti završeno na odredištu. Do sada je auto uvek čekao nas da završimo obrok kao ljudi, u dobrim restoranima. Uostalom, kada toliko uštedite na troškovima energije, ostane vam da ne jedete sendviče već dobru hranu. Psihološki to deluje odlično kako zbog tog propisnog odmora i obroka tako i zbog bolje vožnje koja ne smara vibracijama i bukom motora. Pričam o porodici sa troje dece. Teretna vozila? Tesla Semi? Odlična. Teret ne utiče na isti način na električna i fosilna vozila. Jedan deo jeste isti - veći otpor kotrljanja ali drugi nije - fosilci troše mnogo energije na kočnice a električni mogu veći deo energije utrošene za ubrzanje da povrate nazad u bateriju.
Podelite komentar