Benzinci, dizelaši, hibirdi ili elektromobili - koji automobili su najpouzdaniji?
Osim izbora marke i modela, kupovina novog automobila danas se, više nego ikada ranije, zasniva i na izboru pogona koji ga pokreće. Naravno, na to najviše utiče sve veća ponuda hibridnih verzija i električnih automobila.
I pored toga što su vozila sa pogonom na foslina goriva i dalje dominantna u celom svetu, hibridi i elektromobili već nekoliko godina u nazad sve su zastupljeniji, pa se njihove karakteristike u eksploataciji mogu uporediti sa klasičnim vozilima.
Zato je u Velikoj Britaniji nedavno sprovedeno obimno istraživanje u kome je učestvovalo 13.000 vozača, koje je za temu imalo pouzdanost vozila na osnovu vrste pogona koja ih pokreće: benzin, dizel, hibridni ili električni.
Vozila su, osim vrste pogona, prema starosti, bili podeljeni u dve grupe: na one do 5 godina i na automobile između 6 i 20 godina strosti. Vlasnici su bili anketirani težini kvarova (koliko dugo su bili bez svojih vozila zbog popravki), kao i o visini troškova koje su imali za popravku. Rezultati ankete izgledaju ovako:
Vozila proizvedena između 2016. i 2020. godine:
- Benzin - 16,7 odsto
- Dizel - 24,7 odsto
- Hibird - 13,9 odsto
- Elektirčni - 20,2 odsto
Vozila proizvedena između 2000. i 2016. godine:
- Benzin - 24 odsto
- Dizel - 27,4 odsto
- Hibird - 14 odsto
- Elektirčni - 15,4 odsto
Sva vozila proizvedena između 2000. i 2020. godine:
- Benzin - 18,9 odsto
- Dizel - 25,8 odsto
- Hibird - 13,9 odsto
- Elektirčni - 19,9 odsto
Konačni rezultati istraživanja su pokazali da se najveći procenat kvarova, kako među novijim tako i među starijim modelima, javlja među vozilima sa dizel motorima - skoro četvrtina od ukupnog broja.
Stariji električni automobili su se pokazali bolje nego najnoviji modeli, pošto se među njima javljalo 5 odsto manje kvarova. Kod benzinaca se javila obrnuta situacija, pa su se tako najnoviji benzinci pokazali mnogo pouzdaniji i sa manje kvarova od starijih.
Kao aposilutni šampioni - najpouzdanija vozila, koja se najređe kvare i čiji vlasnici za popravku izdvajaju najmanje nova - pokazali su se automobili sa hibridnim pogonom.
Video: Može da ubija ljude ali zato vodi računa o životnoj sredini: Ovo je ekološki tenk na struju
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
😷😷😷😷😷
Juce sam kupio nov auto benzinac, zasto??? Danasnji dizeli imaju problem sa DPF filterom cesto, hybrid dosta skuplji za nas u startu a elektrik o ceni da ne pricam a i gde da punimo po Srbiji. To je moje iskustvo kao 35 godina profisionalne voznje.
Podelite komentar
SRB
Moje skromno misljenje, samo automobili pre 2014-15 godine, sve ovo posle, je sto se kvaliteta tice uzas i katastrofa. Napravljeno da traje dok traje garancija.
Podelite komentar
Bhm
....MI SMO DIIIZEL MOJ DRUG MI JE BRAT,POBEDIĆE DIZEEEL ......!
Podelite komentar