Trenutak za istoriju: Leteći automobil prvi put preleto između dva grada

 ≫ 
  • 6

Prototip letećeg automobila AirCar (ErKar) obavio je svoj prvi 35-ominutni međugradski let između slovačkih međunarodnih aerodroma u Nitri i Bratislavi.

Za razliku od eVTOL letelica (električni pogon, vertikalno poletanje i sletanje), koje su sličnije velikim dronovima nego stvarnim automobilima, AirCar je pravi leteći automobil. To znači da može da se koristi za dve vrste prevoza, na putu kao automobil, a u vazduhu kao avion.

Prevozno sredstvo koje je razvila kompanija Klein Vision (Klajn vižn) prvi put je predstavljen 2019. godine. AirCar Prototype 1 je obavio svoj prvi let krajem 2020. godine i od tada je imao 142 uspešna leta i preko 40 provedenih u vazduhu. Poslednje, 142. sletanje obavljeno je 28. juna posle prvog međugradskog 35-minutnog putovanja od Nitre do Bratislave, piše Autoevolution.

Profesor Stefan Klajn, konstruktor ovog prevoznog sredstva i osnivač kompanije Klein Vision, upravljao je vozilom u oba režima. Kada je sleteo u Bratislavu, AirCar se ponovo pretvorio u automobil, proces uvlačenja krila i repa trajao je manje od tri minuta, a zatim ga odvezao u grad.

AirCar Prototype 1 pokreće BMW-ov motor sa 160 konjskih snaga sa fiksnim propelerom, a može da leti maksimalnom krstarećom brzinom od 190 kilometara na sat. Kompanija Klein Vision napominje se da je prototip dostigao visinu od 2.500 metara i da je mogao, pod nadzorom Uprave za civilno vazduhoplovstvo, da obavi strme zavoje od 45 stepeni i da prođe niz testova stabilnosti i upravljivosti.

U Klein Visionu tvrde da će ova vrsta prevoznog sredstva moći da prepolovi vreme putovanja iz vrlo jednostavnog razloga. AirCar će nas odvesti do aerodroma, gde će režim leta biti zamenjen drumski, a putovanje biti nastavljeno istim prevoznim sredstvom, prenosi RTS.

U Klein Visionu, takođe, veruju da će AirCar u budućnosti potpuno privatizovati vazdušni saobraćaj, jer će svako ko ga poseduje moći da se odveze do najbližeg aerodroma i vine se u nebo. Ipak, čini se da će put do ovakve budućnosti biti dug i da će podrazumevati razne sertifikate i odobrenja, a najverovatnije i pilotsku dozvolu.

AirCar Prototype 2 će biti predserijski model i imaće motor od 300 konjskih snaga sa propelerom sa promenljivim nagibom. Trebalo bi da leti brzinom od 300 kilometara na sat i da ima dolet od 1.000 kilometara. U Klein Visionu se nadaju da će uspeti da dobiju potrebne sertifikate kako bi mogli da registruju ovo vozilo i kao vazduhoplov i kao automobil.

Ta kompanija planira da proizvede dve verzije, sa dva i četiri sedišta, a u planu je i model koji će moći i da plovi. Jer, naravno, jedino što je bolje od automobila koji može da leti je automobil koji može i da leti i plovi.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA