Da li su istrošene baterije iz električnih automobila toksični otpad ili mogu ponovo da se upotrebe?
Automobilska industrija godinama unazad aktivno je uključena u smanjenje emisije gasova odgovornih za pojavu efekta staklene bašte, u čemu je "elektrifikacija" automobila ključni faktor. Tu, međutim, tu postoje izazovi, a jedan od njih su baterije...
Njihove karakteristike se iz godine u godinu optimizuju, produžava im se životni vek, a postoji i problem njihovog odlaganja nakon "panzionisanja".
A tu nastupa Mobilize, projekat koji nastoji da iskoristi stare baterije iz električnih vozila vraćajući ih nazad u životni ciklus određenih transportnih sredstava, kao i nekih drugih sistema, prenosi Index.
Startap kompanija Green-Vision, sa sedištem u okolini Pariza, specijalizovala se za ugradnju korišćenih baterija u druga vozila. Renault, kao svojevrsni pionir uvođenja elektromobilnosti, među prvima se uključio u ovu inicijativu koja porazumeva ponovnu upotrebu baterija ili njihovu preradu.
Time je omogućeno ponovno korišćenje polovnih baterija iz Renault električnih vozila, koje se nakon gotovo 10 godina upotrebe u automobilima sada mogu koristiti u druge svrhe. Tako, na primer, baterije mogu da se upotrebe za pogon vozila na dva točka: električnih bicikala, mopeda za dostavu ili čak motocikala za postizanje brzinskih rekorda.
Još jedan primer je kamion za prodaju brze hrane, koji je u stvari redizajnirani Renault Master Z.E., mobilna ugostiteljska jedinica sa nultom emisijom, kako u smislu pogona, tako i u kuhinjskom prostoru. Veliku količinu električne energije potrebne za pripremu hrane, rad frižidera za salatu, tostera i friteza obezbeđuju baterije, koje tu žive svoj drugi životni vek, kao i solarne ćelije. Tako za uobičajan rad više nije potreban električni priključak ili agregat za struju, koji je bučan i ispušta neprijatan miris.
Baterije "drugog životnog veka" mogu da se koriste i za transport farmaceutskih proizvoda, kao što su vakcine, za koje mora da se obezbedi stalna i precizno kontrolisana temperatura. Kada vozač isključi pogonski motor kombija, hladnjaci takođe prestaju da rade. Tada baterija može da obezbedi neophodnu energiju za hlađenje prostora.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
nestrpljivo
cekamo strucnu ekspertizu od Elektro-vozac-a
Podelite komentar