Zbog čega gume mnogo češće pucaju leti?
Ako je pritisak u gumi u skladu sa propisanim, toplota koja se stvara je minimalna, ali ako nije...
Kada pritisak u gumama nije na propisanom nivou, odnosno kada one nisu dovoljno napumpane, može doći do pucanja pneumatika - bez obzira na doba godine i spoljašnju temperaturu. Međutim, kombinacija velike vrućine i niske količine vazduha pneumatike tokom leta čini posebno sklonim pucanju.
Bočne ivice pneumatike se tokom vožnje savijaju, pa je površina gume na asfaltu veća. Zbog toga dolazi do povećanog trenja, što dovodi porasta temperature pnaumatika. Ako je pritisak u gumi u skladu sa propisanim, toplota koja se stvara je minimalna.
Međutim, ako je pritisak u gumama nizak, bočne ivice su mnogo fleksibilnije, delom naležu na asfalt i stvaraju mnogo više toplote. Kada se na to doda letnje sunce, odnosno visoka temperatura asfalta, to na kraju može dovesti od pucanja, pa čak i raspadanja, gume.
Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na putevima Amerike (NHTSA) procenjuje da se najmanje 11.000 sudara svake godine dogodi kao posledica neispravnosti guma (zbog čega su 2016. godine smrtno stradale 733 osobe). Nisu sve saobraćajne nezgode bile posledica pucanja guma, ali su gumi - defekti svakako doprineli tom broju i značajno uticali na sudare.
Zato, napumpajte gume do onih vrednosti koje je preporučio proizvođač, koje možete naći na pločici sa informacijama koja se najčešće nalazi na vratima vozača, kao i u priručniku za upotrebu vozila.
Takođe, često pregledajte gume svog automobila, barem jedanput mesečno. Svaka guma treba da bude pravilno naduvana i ne sme da ima nikakva ispupčenja, ogrebotine, naprsnuća, posekotine ili oštećenja nastala prilikom udara u rupu na putu ili ivičnjak.
Važno je da zapamtite da je pritisak u gumama najbolje proveravati kada je automobil hladan, odnosno kada nije vožen neko vreme. Proveru je, takođe, moguće obaviti i nakon kraće vožnje, budući da duža vožnja može da poremeti pritisak u pneumaticima.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mladen.
Gume pucaju zbog udarnih rupa na putevima , pneumatik kad upadne u rupu dodje do pucanja konca i platna , posle tog guma je deformisana i pravi 888 , to povećava trenje i grejanje i zbog tog puca ! U Srbiji je najlakše doduvati gume i to svako radi , drugo je na stanju loši putevi i oštećeni to vi kažite, nemojte ovde zamajavati narod sa " nedovoljnim pritiskom ,"
Podelite komentar
zorzi
Ja sam pazarijo najbolje miselinke gume.to mi preporucijo gumar u radnju zbog dobri trapovi koji imam.jer mi rendj rover star 2godini.kazu glavu cuva dobra guma i ja to postivam
Podelite komentar
dago 1
Daaa. Ponekad bi trebalo i nove cume kupiti
Podelite komentar