Dobra vest za vlasnike dizelaša: Menja se način kontrole izduvnih gasova

 
  • 15

Kako je izmenom propisa rešen problem havarija na motorima zbog dosadašnjeg načina merenja dimnosti pri maksimalnom broju obrtaja.

Dizelaši, automobil Foto: Shutterstock

Izmene propisa o tehničkim uslovima koje vozila moraju da ispune da bi prošla tehnički pregled i produžila registraciju, donekle su umirila vozače jer su sve odredbe koje su mogle predstavljati problem, ili promenjene ili odložene, kao što je Telegraf već pisao.

Dakle nema brige ni oko katalizatora ni oko ovalnosti kočnica kada posle 5. jula počnu strože kontrole na tehničkim pregledima.

Izduvni gasovi će se meriti i izmereni rezultati će uticati na ocenu tehničke ispravnosti, ali to neće biti problem jer su naši kriterijumi prilično fleksibilni, pa neće moći da prođu samo oni koji imaju neku ozbiljnu neispravnost na izduvnom sistemu.

Međutim, nešto drugo je još više plašilo vlasnike starijih vozila sa dizel-motorima, a to je da im prilikom kontrole izduvnih gasova ne „crkne“ motor. Razlog je propisani način merenja koji nalaže da se čak tri puta motor turira do maksimalnog broja obrtaja i da se rezultat računa kao prosek sva tri merenja.

U praksi je već bilo slučajeva da je ovakvo postupanje izazvalo ozbiljne kvarove i da je rešenje uglavnom bila generalna popravka motora i to, o trošku vlasnika. Kontrolori su samo radili ono što predviđa propis i ne mogu biti odgovorni za to što se dogodilo, a sa druge strane je vlasnik koji je dovezao ispravan automobil na tehnički pregled gde su mu pokvarili motor.

Srećom i ova odredba će biti promenjena tako da više nećemo imati havarije prilikom kontrole tehničke ispravnosti starijih dizelaša.

Kada u Službenom glasniku ovih dana budu objavljene izmene i dopune Pravilnika o podeli motornih vozila i tehničkim uslovima, dimnost će se meriti pri 3.000 obrtaja, što automatski znači da će i izmereni rezultati biti znatno bolji.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ilija Č.

    23. jun 2021 | 22:39

    Samim tim što su na početku hteli da mere 3x do maksimalnih obrtaja (crveno na 4500 obrt) govori o njihovoj stručnosti. To nema nikakve logike jer 99% vozača dizelaša nikada ne dotera vozilo u te obrtaje, a oni ga mere 3x. A postoje i vozila sa novijim motorima koji na leru mogu da dođu samo do 2500 obrtaja.

  • Ja

    23. jun 2021 | 21:21

    Ko je ovde lud na 3000 obrtaja na starijim dizelasima pocinje crveno polje. Nije mi jasno sta je promenjeno. U Nemackoj to mere na leru.

  • Ja

    23. jun 2021 | 22:15

    A kada ce to vlasnik dizelasa da turira toliko na leru strasno jedino ako je Ilija Čvorovic

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA