Evropa onemogućava registrovanje starijih vozila: Da li ćemo uskoro automobile menjati kao telefone?
Evropska komisija namerava da uvede propis koji bi ograničio životni vek vozila, onemogućavajući na taj način automobilima koji najviše zagađuju prirodu, da budu legitimni učesnici u javnom saobraćaju.
Ako dođe do realizacije tog plana, dogodiće se značajni potresi na tržištu, a ljudi bi mogli da budu prinuđeni da automobile menjaju tempom na koji su navikli to da čine kada su u pitanju mobilni telefoni.
Ideja je da do kraja sledeće godine bude predstavljen predlog Evropske komisije koji za cilj ima onemogućavanje starijih vozila da budu registrovana, rekao je za EFE Frans Timermans kao evropski komesar zadužen za sprovođenje Zelenog pakta.
- Želimo da radimo na izmeni odredbi u pogledu direktive koja reguliše životni vek vozila. Pripremićemo naš predlog do kraja 2022. godine - rekao je Timermans, na sastanku ministara zemalja EU zaduženih za pitanja ekologije, koji je prošle nedelje održan u Luksemburgu.
Timermans je javnosti preneo poruku zabrinutosti vlada više zemalja Evropske unije u pogledu toga što, s ekološkog aspekta najgora vozila bivaju predmet izvoza iz zapadnog dela Evropske unije u manje razvijene zemlje ovog bloka, kao i u države koje su van unije.
- Ako želimo da ishodujemo obustavu izvoza starudija sa našeg tla, moramo ih prvo isključiti iz javnog saobraćaja u EU - rekao je on.
I ovu, kao i mnoge druge ekološke inicijative je podstakao Volkswagenov dizel skandal, nakon kog su mnogi vozači dizela sa zapada Evrope krenuli da masovno prodaju svoja vozila uz prateći kolaps na tržištu polovnjaka, koji jednostavno nije bilo moguće izbeći. Mnogi od tih automobila su završili u istočnoevropskom bloku, posebno na Balkanu.
Prisilna i verovatno preuranjena zamena automobila će numitno dovesti do potresa na tržištu korišćenih, ali i novih vozila jer mnogi kupci novih četvorotočkaša koriste automobile koje već imaju u vlasništvu, za isplatu dela kupoprodajne cene novog primerka. Zato dolazimo do toga da će biti manji broj onih koji će biti u stanju da i realizuju zamenu, to jest da kupe nov automobil, bez mogućnosti da "utope" stari.
Inače, prosečna starost vozila se u razvijenijem delu Evrope kreće oko 10 do 11 godina, dok je u našem delu Starog kontinenta ta cifra oko 13 do 16 godina.
(Telegraf.rs/AutoRepublika)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
sasa
euro 5 i euro 6 su skoro isti. euro 2 sa plinom ispunjava euro 5. ali proizvodjacima se vise isplati da kupujete nova kola , drzavi takodje , nego sto se brinu o ekologiji.
Podelite komentar
SS
..... e kad bi mogli da ih izvezete van planete bilo bi super....ovako u manje razvijene zemlje a posle ih kritikujete kako ne obracaju paznju na zagadjenost.... vrlo podmuklo !!!!
Podelite komentar
Dr
A kad su nas trovali bombama nisu zagadjivali vazduh Samo nek oni menjaju auta nama su dobre i krsine a vazduh ne zna gde je početak a gde kraj EU.
Podelite komentar