Mercedes i Audi punim gasom jure u električnu budućnost, BMW veran benzincima bar još 20 godina?
Poštovani čitaoci,
Molimo vas da se pridržavate sledećih pravila za pisanje komentara:
- Neophodno je navesti ime i e-mail adresu u poljima označenim zvezdicom, s tim da je zabranjeno ostavljanje lažnih podataka.
- Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni.
- Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima.
- Tekst komentara ograničen je na 1500 karaktera.
- Nije dozvoljeno postavljanje linkova odnosno promovisanje drugih sajtova kroz komentare, te će takve poruke biti označene kao spam, poput niza komentara istovetne sadržine.
- Komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste u tekstovima neće biti objavljeni, ali će biti prosleđeni urednicima, kao i oni u kojima nam ukazujete na neku pojavu u društvu, ali koji zahtevaju proveru.
- NAPOMENA: Komentari koji budu objavljeni predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, to jest nisu stavovi redakcije Telegrafa.
<% message.text %>
Bobby
Цифре говоре, овде само угрубо, али говоре. У Србији има око 2 мил. путничких возила. Нешто преко тога, аутобуса, камиона,.... итд. Нека сви они пређу просечно годишње 10.000 км, односно да упросечимо нека претпоставка буде да сви троше дизел и потроше по 1.000 л дизела годишње. 1 л дизела даје 38МЈ енергије што је око 10 (10,1) кВч. Значи свако возило грубо годишње потроши енергије у количини од 10.000 кВч. а 2 мил. возила значи потроше 20 млрд. кВч годишње, односно 20 мил. МВч, или 20.000 ГВч. Да бисмо 20.000 ГВч добили у потребном капацитету, износ поделимо са 8760 часова у години и добијемо потребан капацитет од око 2,28 ГВ. ТЕ Никола Тесла Б1 и Б2 су око 1,24 ГВ. Значи, математика каже, када би сутра сви прешли на електро возила, биле би нам потребна четири ТЕ Никола Тесла у капацитету Б1. Заглупљивање и залуђивање процентићима од ветро и соларне енергије овај пут сам оставио са стране, јер довољно је уопштено, а ако бисмо додали све оне аутобусе и камионе, ни тај "додатак" у производњи ништа значајније не би променио. Према томе, електро возила озбиљно прете да наруши животну средину оваквом тражњом за енергијом, а уз то би утицала и на значајно повећање тражње, па тиме и цене за истом. Ако се на то све додају трошкови експлоатације литијума, долазимо до закључка да је ова халабука око електро возила више него бесмислена.