Ima nade za električne automobile. MALE je napravio elektromotor bez magneta koji odlično radi. Kažu nije nova tehnologija, ali je uspešno primenjena. Baterije na bazi aluminijuma koji je svakako mnogo pogodniji od litijuma, biće efikasnije i trajnije. Sa druge strane brojni pokušaji da se nađe alternativno gorivo za benzinske motore daje rezultate i nakon baterijske ekspanzije dolazi spas i za toplotne motore... Vodonik je već prisutan. Od dosadne najave, možda nas ipak čeka zanimljiva budućnost.
@Boki: Popravljaš se. Tesla modeli S i X su počeli sa potpuno indukcionim motorima bez stalnih magneta. Takav je moj. Stalne magnete su uveli za 3, pa od 2019. i za S/X i to je povećalo domet za oko 10% - znači "lepo" ali nije za obiti o glavu ako nema. U varijantama sa dva motora samo jedan je sa stalnim magnetima. Tehnologija je postojala i korišćena je i ranije. Inače, indukcioni motori samog Nikole Tesle takođe nisu imali magnete. Setite se demonstracije sa metalnim jajetom koje "stoji" na vrhu. Ako niste - pravac u muzej Nikole Tesle, ili ako ne možete to, YouTube. Što se tiče alternativnih goriva, propala su jer ni teoretski ne mogu postići ni efikasnost (pa ni "čistoću" - napomena - ništa nije potpuno čisto, ali neke stvari jesti čistije od drugih), ni praktičnost, ni kvalitet vožnje kao električni. Vodonik se pokazao kao promašaj.
Samo još da reše pitanje desetogodišnje dece po Africi koja kopaju kobal (za potrebe litijum kobalt baterija) za par dolara dnevno, i pri tom dobijaju najgore bolesti... I eto čistog litijuma!!! Ne, vodonik nije završio priču, tek počinje. To ti kaže majstor koji se bavi baterijama poslednjih 12-13 godina. I ne zaboravi... "Fosilci" uvek mogu da ponesu, još uvek, kanister sa 20 litara goriva, za rezevru... Bar do prve stanice. Ovako...Teško.
Elektro-vozač Motor je manji problem. Bateriju treba rešiti. Litijum je užasan. Efikasnost električnog i benzinskog motora nema smisla porediti jer izvor energije nije isti. Kada je struja punjena sa mreže, metan dobijen iz vulkana na kraju je bitno čija će vožnja biti jeftinija, ekonomija je presudna, ali će i ekološki standardi biti na jakom udaru.
@Boki: Energetsku efikasnost apsolutno ima smisla porediti, pogotovo ako se neko zamajava da pravi veštačka goriva ... jer mu za to treba energija koju često dobijaju kao električnu ili mogu da dobiju električnu efikasnije... a zatim nastavljamo sa efikasnošću ostatka sistema. Goriva apsolutno nemaju nikakvog smisla. Preko svega toga, odlazak na "pumpe" je stvar prošlosti koju svi koji spoznaju stvarnost sa električnim vozilima žele što pre da zaborave.
Što se tiče Litijuma (za Kobalt već rekoh u prethodnoj poruci), njega ne samo da ima jako puno (dovoljno) već je i "užasno prljavi" način dobijanja (slažem se da je užasno prljav) svejedno obezbeđuje da električni ekosistem bude daleko čistiji od fosilnog. Dalje, taj "užasno prljav" način je stari, sa puno vode. Prelazi se na suvi, mnogo bolji. Kako god da okrenete, gde god da pogledate, svaka pusta želja nego naftnog simpatizera za napretkom njemu voljenog izvora profita ne može da dosegne ni do sadašnjih karakteristika ekosistema sa električnim vozilima, a kamoli onome što tek dolazi. Samo je potrebno ne dozvoliti tom, još uvek urađenom naftnom kartelu, da zavarava lakoverne.
"Prethodna" poruka opet: @Battery master: Za nekoga ko tvrdi da se bavi baterijama ili slabo znaš o njima ili zavaravaš i sebe i ostale. Litijuma ima dosta, nije nikakav problem. Kobalt je jedna varijanta ali nije jedina. Čak i Tesla koristi baterije i bez kobalta (uz malo drugačije karakteristike, naravno) a kobalt smanjuje od početka. Kanisteri goriva niti su preporučljivi niti je gorivo samo po sebi poželjno a na sličan način, upotrebom dela prtljažnog prostora može se dodati i kapacitet baterijama kola. Naravno, to praktično nije ni potrebno.
Sibin
Sve je bolje od ovih smeca na baterije!!!!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Sibin
Kad probaš to smeće vidiš zašto je i koliko sve ostalo otpad i pre izlaska iz fabrike.
Podelite komentar
Battery master
@Sibin
A ja sumnjao da ga nema...
Podelite komentar
Boki
@Sibin
Ima nade za električne automobile. MALE je napravio elektromotor bez magneta koji odlično radi. Kažu nije nova tehnologija, ali je uspešno primenjena. Baterije na bazi aluminijuma koji je svakako mnogo pogodniji od litijuma, biće efikasnije i trajnije. Sa druge strane brojni pokušaji da se nađe alternativno gorivo za benzinske motore daje rezultate i nakon baterijske ekspanzije dolazi spas i za toplotne motore... Vodonik je već prisutan. Od dosadne najave, možda nas ipak čeka zanimljiva budućnost.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Sibin
@Boki: Popravljaš se. Tesla modeli S i X su počeli sa potpuno indukcionim motorima bez stalnih magneta. Takav je moj. Stalne magnete su uveli za 3, pa od 2019. i za S/X i to je povećalo domet za oko 10% - znači "lepo" ali nije za obiti o glavu ako nema. U varijantama sa dva motora samo jedan je sa stalnim magnetima. Tehnologija je postojala i korišćena je i ranije. Inače, indukcioni motori samog Nikole Tesle takođe nisu imali magnete. Setite se demonstracije sa metalnim jajetom koje "stoji" na vrhu. Ako niste - pravac u muzej Nikole Tesle, ili ako ne možete to, YouTube. Što se tiče alternativnih goriva, propala su jer ni teoretski ne mogu postići ni efikasnost (pa ni "čistoću" - napomena - ništa nije potpuno čisto, ali neke stvari jesti čistije od drugih), ni praktičnost, ni kvalitet vožnje kao električni. Vodonik se pokazao kao promašaj.
Podelite komentar
Battery master
@Sibin
Samo još da reše pitanje desetogodišnje dece po Africi koja kopaju kobal (za potrebe litijum kobalt baterija) za par dolara dnevno, i pri tom dobijaju najgore bolesti... I eto čistog litijuma!!! Ne, vodonik nije završio priču, tek počinje. To ti kaže majstor koji se bavi baterijama poslednjih 12-13 godina. I ne zaboravi... "Fosilci" uvek mogu da ponesu, još uvek, kanister sa 20 litara goriva, za rezevru... Bar do prve stanice. Ovako...Teško.
Podelite komentar
Boki
@Sibin
Elektro-vozač Motor je manji problem. Bateriju treba rešiti. Litijum je užasan. Efikasnost električnog i benzinskog motora nema smisla porediti jer izvor energije nije isti. Kada je struja punjena sa mreže, metan dobijen iz vulkana na kraju je bitno čija će vožnja biti jeftinija, ekonomija je presudna, ali će i ekološki standardi biti na jakom udaru.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Sibin
@Boki: Energetsku efikasnost apsolutno ima smisla porediti, pogotovo ako se neko zamajava da pravi veštačka goriva ... jer mu za to treba energija koju često dobijaju kao električnu ili mogu da dobiju električnu efikasnije... a zatim nastavljamo sa efikasnošću ostatka sistema. Goriva apsolutno nemaju nikakvog smisla. Preko svega toga, odlazak na "pumpe" je stvar prošlosti koju svi koji spoznaju stvarnost sa električnim vozilima žele što pre da zaborave.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Sibin
Što se tiče Litijuma (za Kobalt već rekoh u prethodnoj poruci), njega ne samo da ima jako puno (dovoljno) već je i "užasno prljavi" način dobijanja (slažem se da je užasno prljav) svejedno obezbeđuje da električni ekosistem bude daleko čistiji od fosilnog. Dalje, taj "užasno prljav" način je stari, sa puno vode. Prelazi se na suvi, mnogo bolji. Kako god da okrenete, gde god da pogledate, svaka pusta želja nego naftnog simpatizera za napretkom njemu voljenog izvora profita ne može da dosegne ni do sadašnjih karakteristika ekosistema sa električnim vozilima, a kamoli onome što tek dolazi. Samo je potrebno ne dozvoliti tom, još uvek urađenom naftnom kartelu, da zavarava lakoverne.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Sibin
"Prethodna" poruka opet: @Battery master: Za nekoga ko tvrdi da se bavi baterijama ili slabo znaš o njima ili zavaravaš i sebe i ostale. Litijuma ima dosta, nije nikakav problem. Kobalt je jedna varijanta ali nije jedina. Čak i Tesla koristi baterije i bez kobalta (uz malo drugačije karakteristike, naravno) a kobalt smanjuje od početka. Kanisteri goriva niti su preporučljivi niti je gorivo samo po sebi poželjno a na sličan način, upotrebom dela prtljažnog prostora može se dodati i kapacitet baterijama kola. Naravno, to praktično nije ni potrebno.
Podelite komentar