Broj automobila sa automatskim menjačima svakoga dana je sve veći, a neki proizvođači su već najavili prestanak proizvodnje manuelne transmisije i potpuni prelazak na automatike.
Jedno nedavno istraživanje pokazalo je da 24 odsto automobila sa automatskim menjačima imalo problema i kvarova, ali da su kod njih kao najproblematičniji pokazali različiti električni sistemi (24 odsto od ukupnog broja kvarova) i pogonski agregati (14 odsto od ukupnog broja kvarova). Samo 6 odsto vlasnika automatika, od ukupnog broja ispitanih, je reklo da je iskusilo probleme sa menjačima svojih automobila.
Sa druge strane, među vlasnicima automobila sa manuelnim menjačima, u periodu trajanja istraživanja, 23 odsto vlasnika je prijavilo kvarove svojih četvorotočkaša. Od tog broja, 19 odsto kvarova se odnosilo na elektriku automobila, 14 na akumulatore, vešanje i limariju, dok se na probleme sa menjačima požalilo 11 odsto ispitanih vozača.
Istraživanje pouzdanosti automobila sa manuelnim i automatski prenosom, nedavno sprovedeno u Velikoj Britaniji, pokazalo je da su najizdržljiviji menjači automatici sa sistemom neprekidno promenljivog prenosa (CVT - Continuously variable transmission), kod kojih su se kvarovi javili u 13 odsto slučajeva (pretežno problemi sa elektronikom).
Iza njih su se našli (polu)automatski menjači sa duplim kvačilom (DSG - Direct-shift gearbox) sa 19 procenata (uglavnom problemi sa mehanikom).
Video: Kim Kardašijan prekrila svoj lambo materijalom od kojeg pravi pidžame za svoju kolekciju
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milan
Automatik je zakon. Kakvo šaltanje i drkanje.
Podelite komentar
Dsg
DSG nije automatski menjac, vec robotizovani manuelni.. istrazuje li iko od vas novinara ista pre nego sto napisete tekst...
Podelite komentar
Boki
Manuelni menjači su sigurno pouzdaniji kao mehanički sklop bez elektronike i hidraulike, ali problem je što su potpuno prepušteni na milost i nemilost vozača i kvarovi u ogromnoj meri zavise od rukovanja. Automatik je teško pokvariti upotrebom jer zaštićen je od grešaka vozača, zato se pokvari sam...
Podelite komentar