Povadio je sve iz svog sportskog BMW-a i dobio još moćniju u upravljiviju mašinu
Jutjuber priprema svoj auto za 16-časovnu trku izdržljivosti, čija pravila nalažu uklanjanje svega zapaljivog iz automobila, odnosno cele unutrašnjosti...
Ako ste se ikada našli za volanom Mazde Miate (MX-5), onda razumete koliko manja težina može da utiče na performanse automobila: od ubrzanja do kočenja i upravljanja u krivinama. Jednostavno, lakše vozilo sve to čini bolje. Ali u kojoj meri?
To je rešio da ispita jutjuber ChrisFix, da bi utvrdio koliko može da "olakša" svoj automobil izvadivši mu kompletnu unutrašnjost. Krisov test uključuje ispitivanje ubrzanja i kočenja njegovog BMW-a 330xi (E46) pre i posle, kao i merenje težine svakog elementa koji je izvadio iz automobila.
Jutjuber priprema svoj BMW za 16-časovnu trku izdržljivosti, čija pravila nalažu uklanjanje svega zapaljivog iz automobila, odnosno cele unutrašnjosti. Pre nego što je "ispraznio" auto, prvo ga je izmerio, a zatim i testirao na stazi.
Na vagi je BMW 330xi imao 1.529 kilograma (s jednom četvrtinom goriva u rezervoaru). Za ubrzanje od 0 do 100 km/h trebalo mu je 6,8 sekundi, a od "stotke" do zaustavljanja 52 metra. Inače, 330xi je jedna od najbolje opremljenih limuzina iz svoga doba, a oznaka "x" označava pogon na sva četiri točka, prenosi Jutarnji.
Cilj je bio da konačna težina bude manja od 1.360 kila. Zato je prvo je izvadio sedišta. Dva prednja sedišta i zadnja klupa imaju preko 80 kilograma. Zatim je iz prtljažnika uklonio tepih, rezervni točak, fabrički alat i pojačalo, čime je 330xi izgubio oko 35 kilograma. Originalni BMW-ov akumulator koji ima preko 20 kilograma, zamenio lakšim od 12V.
Nakon toga, uklonjene su unutrašnje obloge, naslon za glavu, sigurnosni pojasevi, vazdušni jastuk suvozača i delovi komandne table, koji zajedno imaju 33 kilograma. Stakleni otvor na krovu i njegov elektromotor zamenjeni su uklonjivim panelom od stakloplastike, čime je izgubljeno dodatnih 15 kilograma. Tepih, izolacija i ostali materijali koji odbijaju zvuk "skinuli" su još 32 kilograma.
Kad je sve bilo gotovo, Kris je BMW odvezao na još jedno merenje težine, a vaga je pokazala konačnu masu od 1.334 kilograma, što je za 195 kilograma manje u odnosu na prvo merenje. Na stazi, vreme ubrzavanja od 0 do 100 km/h je palo ispod 6 sekundi (poboljšanje za više od 0,8 sekundi), a put kočenja je iznosio samo 43 metra (9 metara manje).
Video: Da li bi ste dali 40 hiljada evra za Bavarsku proizvodnju motora?
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mare
Ostalo je jos samo da vozac smrsa do granice anoreksije,osisa se na celavo,obrije i ceo izdepilira,i odsece nokte naravno,sve to utice na performanse.
Podelite komentar