Kako je "evropski Ilon Mask" iz Hrvatske postao glavni igrač među najvećim imenima automobilizma?
Sa samo 20 godina, Mate Rimac je iz jednog starog BMW-a E30 325i, popularne "kockice", izvadio pokvareni motor i zamenio ga električnim pogonom iz viljuškara. Danas 33-godišnji Rimac ima svoju fabriku električnih hiperautomobila, upravo je predstavio njen najnoviji model Rimac Nevera i na korak je od vlasništva nad jednom do najprestižnjih kompanija automobilskog sveta - francuskim Bugattijem.
Očekuje se da će tokom ove godine nemački Volkswagen prepustiti Bugatti ili barem njegov najznačajniji deo Rimcu i njegovoj kompaniji, pošto su uverni da Rimac Automobili mogu bolje da osmisle električne pogonske sklopove kakvi će Bugattiju biti potrebni u budućnosti, piše Car and Driver.
Rimac je i do sada sarađivao sa velikim imenima automobilskog sveta. Jedan od njegovih prvih klijenata i investitora je bio Hyundai, sarađivao je i sa poznatim dobavljačima kao što je Bosch, a Porsche (koji je u vlasništvu Volkswagena) je dva puta povećavao svoj udeo u vlasništvu Rimčeve kompanije.
Posao sa Bugattijem, odnosno ugovor o njemu, najverovatnije će biti ozvaničeni tokom leta. Njime će prestižni francuski proizvođač iz vlasništva Volkswagena biti prebačen pod okrilje Porschea, koji će potom sa Rimac Automobilima osnovati zajedničku kompaniju u kojoj će Rimac biti većinski vlasnik.
Rimac je do sada, osim svoja dva automobila, modela Concept One i Nevera, ušao u poslove isporke delova za pogonske sklopove za hibridne modele britanskog Aston Martina i švedskog Koenigsegga. Novi italijansko-nemački električni superautomobil Pininfarina Battista je biti Rimac Nevera u nešto drukčijem "pakovanju".
Pored svega toga, Rimac danas ima zajedničke projekte sa većinom glavnih evropskih proizvođača automobila i ugovore o isporuci pogonskih sklopova u mnogo većim količinama nego ranije, i to za automobile koji se proizvode u serijama i do 100.000 vozila godišnje, prenosi Index.
Zbog svega što radi, Mate Rimac je dobio nadimak "evropski Ilon Mask", ali on ne prihvata to poređenje. Njegova Nevera, električni hiper automobil sa 1.914 konjskih snaga ruši rekorde ubrzanja jednog Bugattija Chiron, a to bi za nekoga ko ima još dosta do 40. godine, trebalo da bude dovoljno postignuće. Bar za sada...
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
bob.
Svaka čast , sve pohvale
Podelite komentar
Role
Covek je Tito za sve nas ...
Podelite komentar
miami
Vi Hrvati bas velicate svoje...hahahha Kakav evropski Elon Mask, hahahhaha
Podelite komentar