E auta su veoma opasna kada se upale i nije moguce ugasiti. Zato kada gore ubacuju se u kontejner pun vodom da bi se baterija smirile i tako prati do 48 H.
Tačno, i nije novo. Nisu sve baterije sa litijumom jednako sklone tome (npr. litijumske i litijum-jonske baterije nisu iste), a zanimljivo je to da se baš oni što obožavaju da udišu isparenja eksplozivnih goriva oduševljavaju tome. Valjda im sličnost odgovara. Kako bilo, problemi sa baterijskim vatrama se dešavaju 11 (jedanaest) puta ređe nego kod fosilaca (CRS Automotive) pa su zato i vest. Savršeno je normalno da fosilci gore, gotovo da su zato i napravljeni. Na stranu sve to, gde ima energije ima i opasnosti. Iako su daleko bolji i u ovom pogledu od fosilaca, i dalje se radi na napretku. Svakako da nije poželjno.
Litijum baterije ( kao i olovne AGM i Gel) imaju jednu opasnu "boljku" koja se zove "thermal runaway". To je "vrzino kolo" gde se desava strasno zagrevanje. Medjutim, tome su mnogo sklonije litijum baterije, Ali, sta ja znam, sad ce da stigne "pravo"objasnjenje... Samo sto nije...
Svi smo to navodili kao problem i opasnost, pojedine zadrte glave ce rec da to nije nikakav problem i da je to dobro i bezbedno no svima je jasno da to nije istina! Iste te zadrte glave lazu i o drugim problemima ev iz nikom poznatog razloga, kao sto sam vec x puta pisao svatko ce za sebe odlucit sta i kako al treba ostat objektivan i navesti istinu o svakoj tehnologiji pa nek odluci svatko za sebe a ne sluzit se lazima da bi dokazao svoj osobni stav koji dobrim djelom nema veze s istinom. Mozete zamislit kad kod ovakog malog procenta ev dolazi do ovoliko pozara o kakvom se problmu zapravo radi! Nije uvjek nova tehnologija garancija za nesto dobro cinjenica dokazana bezbroj puta.
To jeste problem o kome sam inače govorio, ali pojedine usijane glave ne mogu razumeti. Velika količina skladištene energije je opasnost. Neće to eksplodirati jer ne može doći do naglog pražnjenja, ali kad negde krene da odvlači struju provodnici se ponašaju kao grejači, ne izbace osigurač već se greju do tačke bez povratka. Tako se zapali i običan auto, a zamislite ovo što ima bateriju od 70 kW/h energije. Još veća opasnost je prilikom punjenja.
To jeste problem o kome sam inače govorio ali pojedine usijane glave ne mogu razumeti. Velika količina energije uskladištene u gorivu, oko 5 puta veća nego što fosilci umeju da iskoriste, je odavno poznata opasnost. To može i eksplodirati i od samih isparenja. Kada krene da curi i gori sami se ponašaju kao grejači i pale i truju sve oko sebe. Tako se zapali i eksplodirani običan fosilac i bez pomoći struje i sa svega malo goriva a zamislite one dinosauruse što imaju po 70 litara goriva, što je ekvivalent 623 kWh, ne kW/h (to nije jedinica energije). Rekoh li koliko su fosilci očajno neefikasni? Još veća opasnost je kada se gorivo toči a vi, eto, nemate kud već morate biti tu gde su još veći rezervoari goriva, za razliku od punjačkih stanica za električne automobile.
@Elektro-vozač
Da bi ze gorivo zapalilo ono mora da curi. Kad curi gori onaj deo koji je istekao, ne može da gori gorivo u rezervoaru jer nema kiseonika. Dakle ono što isteče može izazvati požar, ali ne može goreti do besvesti. Ako imaš pp aparat ugasiš ga za par sekundi. Čim ugasiš auto, beznin prestaje da ide kroz sistem jer se isključi pumpa. Kod gasovitih goriva postoje elektroventili koji sprečavaju curenje. Dizel se inače teško pali, to je vrsta ulja. Opasnost od požara je najveća kod elektroinstalacije kod svakog auta. Kod električnog je problem što za sad ne postoji način sa se momentalno isprazni baterija ili da se svi njeni sektori istovremeno isključe tako da ne daju veliku ukupnu energiju.
Pedja
E auta su veoma opasna kada se upale i nije moguce ugasiti. Zato kada gore ubacuju se u kontejner pun vodom da bi se baterija smirile i tako prati do 48 H.
Podelite komentar
Roki
El vozac lazov! Nije poenta dal gori nego kako gori, ono sto uporno izbjegavas komentirat!!!
Podelite komentar
Elektro-vozač
Tačno, i nije novo. Nisu sve baterije sa litijumom jednako sklone tome (npr. litijumske i litijum-jonske baterije nisu iste), a zanimljivo je to da se baš oni što obožavaju da udišu isparenja eksplozivnih goriva oduševljavaju tome. Valjda im sličnost odgovara. Kako bilo, problemi sa baterijskim vatrama se dešavaju 11 (jedanaest) puta ređe nego kod fosilaca (CRS Automotive) pa su zato i vest. Savršeno je normalno da fosilci gore, gotovo da su zato i napravljeni. Na stranu sve to, gde ima energije ima i opasnosti. Iako su daleko bolji i u ovom pogledu od fosilaca, i dalje se radi na napretku. Svakako da nije poželjno.
Podelite komentar
Battery Master
Litijum baterije ( kao i olovne AGM i Gel) imaju jednu opasnu "boljku" koja se zove "thermal runaway". To je "vrzino kolo" gde se desava strasno zagrevanje. Medjutim, tome su mnogo sklonije litijum baterije, Ali, sta ja znam, sad ce da stigne "pravo"objasnjenje... Samo sto nije...
Podelite komentar
Roki
Svi smo to navodili kao problem i opasnost, pojedine zadrte glave ce rec da to nije nikakav problem i da je to dobro i bezbedno no svima je jasno da to nije istina! Iste te zadrte glave lazu i o drugim problemima ev iz nikom poznatog razloga, kao sto sam vec x puta pisao svatko ce za sebe odlucit sta i kako al treba ostat objektivan i navesti istinu o svakoj tehnologiji pa nek odluci svatko za sebe a ne sluzit se lazima da bi dokazao svoj osobni stav koji dobrim djelom nema veze s istinom. Mozete zamislit kad kod ovakog malog procenta ev dolazi do ovoliko pozara o kakvom se problmu zapravo radi! Nije uvjek nova tehnologija garancija za nesto dobro cinjenica dokazana bezbroj puta.
Podelite komentar
Boki
To jeste problem o kome sam inače govorio, ali pojedine usijane glave ne mogu razumeti. Velika količina skladištene energije je opasnost. Neće to eksplodirati jer ne može doći do naglog pražnjenja, ali kad negde krene da odvlači struju provodnici se ponašaju kao grejači, ne izbace osigurač već se greju do tačke bez povratka. Tako se zapali i običan auto, a zamislite ovo što ima bateriju od 70 kW/h energije. Još veća opasnost je prilikom punjenja.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
To jeste problem o kome sam inače govorio ali pojedine usijane glave ne mogu razumeti. Velika količina energije uskladištene u gorivu, oko 5 puta veća nego što fosilci umeju da iskoriste, je odavno poznata opasnost. To može i eksplodirati i od samih isparenja. Kada krene da curi i gori sami se ponašaju kao grejači i pale i truju sve oko sebe. Tako se zapali i eksplodirani običan fosilac i bez pomoći struje i sa svega malo goriva a zamislite one dinosauruse što imaju po 70 litara goriva, što je ekvivalent 623 kWh, ne kW/h (to nije jedinica energije). Rekoh li koliko su fosilci očajno neefikasni? Još veća opasnost je kada se gorivo toči a vi, eto, nemate kud već morate biti tu gde su još veći rezervoari goriva, za razliku od punjačkih stanica za električne automobile.
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Elektro-vozač Da bi ze gorivo zapalilo ono mora da curi. Kad curi gori onaj deo koji je istekao, ne može da gori gorivo u rezervoaru jer nema kiseonika. Dakle ono što isteče može izazvati požar, ali ne može goreti do besvesti. Ako imaš pp aparat ugasiš ga za par sekundi. Čim ugasiš auto, beznin prestaje da ide kroz sistem jer se isključi pumpa. Kod gasovitih goriva postoje elektroventili koji sprečavaju curenje. Dizel se inače teško pali, to je vrsta ulja. Opasnost od požara je najveća kod elektroinstalacije kod svakog auta. Kod električnog je problem što za sad ne postoji način sa se momentalno isprazni baterija ili da se svi njeni sektori istovremeno isključe tako da ne daju veliku ukupnu energiju.
Podelite komentar