Zašto je ovaj lik ostao zaglavljen u pesku i koja je razlika između 4x4 i pogona na sve točkove?
Broj vozila koja za pogon koriste sva četiri točka danas je veći nego ikada ranije. Sve je više i "običnih" automobila koje "žele da budu" terenci. A veći broj, po dizajnu, obliku, veličini i nameni, sve raznovrsnijih tipovavozila, doneo je i sve češću primenu pogona na sve točkove kao opciju.
Iako u našem jeziku deluju kao sinonimi, pogon na sve točkove i pogon na (sva) četiri točka nikako nisu isto.
Na sve točkove
Pogon na sve točkove (engl. All-Wheel Drive - AWD) je sistem prenosa snage motora na sve točkove vozila koji se još naziva i stalnim, odnosno integralnim pogonom. Iako je u osnovi namenjen kratnju po svim površinama, najčešće ga srećemo kod vozila namenjenih vožnji po ravnoj, asfaltnoj podlozi. Zato se može naći u sportskim automobilima i lukusuznijim sportskim sedanima. Kod ovog pogona, u najvećem broju slučajeva, ne postoji mogućnost njegovog deaktiviranja.
Kako izgleda pogon na sve točkove kada se nađe van čvrste podloge ilustruje ovaj snimak od pre nekoliko dana, nastao u Istočnom Hemptonu, u Njujorku.
Vlasnik jednog BMW-a se očigledno odvezao malo predaleko, pa se našao u pesku iz koga nije mogao da izađe. A kako AWD nije 4x4, njegov auto je samog sebe zakopao u pesku. Da stvar bude još gora, tip je izašao iz kola, vrata su se automatski zaključala, motor je ostao uključen, a menjač u brzini...
Na sva četiri točka
Pogon na četiri točka (engl. Four-Wheel Drive - 4WD), poznat kao 4x4, glavna je odlika "pravih" terenaca. To je sistem koju savremenim terencima daje mogućnost eksploatacije u najzahtevnijim uslovima vožnje kao što su: vožanja u situaciji slabijeg prijanjanja za podlogu (sneg, led, pesak...), vožanja po neprohodim terenima, velikim usponima i nagibima... Ovaj sistem odlikuje mogućnost nazavisnog pokretanja prednje ili zadnje osovine (redukcija prenosa), a kod novijih 4x4 sistema i nezavisnog pokretanja svakog točka ponaosob. To terenskim vozilima omogućava kretanje i u ekstremnim uslovima neprohodnih terena, kada dva ili tri točka namaju nikakav dodir sa podlogom.
Pravi 4X4 terenci sposobni su za mnogo više izuzetno ozbiljnih napora, pa se njima sigurno neće desiti da ostanu zaglavljeni u pesku na plaži:
Video: Traktor za vožnju po vodi: Napravljen od delova različitih vozila po zemlji juri 40km/h a po vodi 6!
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Boki
Po meni je objašnjenje izmišljanje tople vode. Svaki pogon koji omogućava pun prenos sange na svakom točku pojedinačno je 4x4 kako god da ga neko zove, a ovaj BMW upravo to može. Da li on ima blokadu diferencijala, automatsko uključivanje ili elektronski raspored obrtnog momenta potpuno je nevažno. 4x4 nije automobil koji ne može da isporuči celokupnu snagu na jednu osovinu. Neki hibiridi imaju slabi elektromotor na jednoj osovini, dok je obično prednji pogon sa punom snagom. Ovo nije 4x4 zato što je druga osovina samo pomoćna i ne može da povuče vozilo kao što to može glavna.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Marketinški trikovi i gluposti. Pogon na sve točkove znači isto što i pogon na sva četiri točka ako vozilo ima četiri točka ("sva"). Ni jedno ni drugo ne opisuje kakav je taj pogon. Jezik je tu jasan a marketinška imena zabrljana, te nepotpuna, nejasna. 4x4 je pomalo neispravno upotrebljeno. Znači da ima četiri nečega za četiri nečeg drugog. Kako se koristi "x" to bi bolje značilo (matematički) Dekartov proizvod (dakle 16 kombinacija) ali ovde više znači "4+4", sa pojedinačnom kontrolom svakog točka. Kod fosilnih vozila ta kontrola obično nije potpuna već se koriste trikovi sa diferencijalima i kočnicama. Pojedinačni motori za svaki točak su jedan od načina da se napravi potpuna kontrola, kao npr. kod Rivian vozila.
Podelite komentar
Xide
NAJGLUPLJA prica svih vremena na Internetu definitivno.
Podelite komentar