Prvi BMW M na baterije: Munja na točkovima sa 544 električna "konja"

 
 
 ≫ 
  • 7

Da je "M na baterije" dostojan sledbenik svoje "oktanske braće" govore brojke vredne svakog poštovanja...

Ovo je verovatno jedan od revolucionarnijih dana u novijoj istoriju čuvene bavarske fabrike automobila. BMW je upravo predstavio i4, prvu potpuno električnu spotsku limuzinu potpuno fokusiranu na dinamiku vožnje.

Nemački proizvođač tvrdi da novi električni kupe sa četvoro vrata predstavlja kombinaciju dobro poznate BMW-ove sportske snage i dinamične vožnje, elegantnog dizajna i ubedljive autonomije koja omogućava duga putovanja. i4 je automobil zasnovan na BMW-ovoj CLAR platformi, koju koristi aktuelna Serija 7, a na početku prodaje biće ponuđen u dve verzije: i4 eDrive40 u i4 M50.

BMW i4 eDrive40 pokreće jedan elektromotor na zadnjoj osovini, snage 250 kW, odnosno 340KS, sa obrtnim momentom od 430 Nm. To je dovoljno da električna limuzina od 0 do 100 km/h ubrza za 5,7 sekundi. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 190 km/h, a litijum-jonske baterije kapaciteta 80 kWh omogućavaju mu autonomiju od 590 kilometara.

Prvi električni BMW sa čuvenom "M" oznakom u istoriji bavarske fabrike - i4 M50 pokreću dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini. Automobil je opremljen xDrive pogonom na sva četiri točka.

A da je "M na baterije" dostojan sledbenik svoje "oktanske braće" govore brojke vredne svakog poštovanja. Motori na točkove isporučuju maksimalnih 544 "konja" (400 kW), uz obrtni momenat od 795 Nm, što je više nego dovoljno da M50 od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 3,9 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 225 na sat.

M50 ima nešto manji domet od "civilne verzije" i4 i sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija kapaciteta 80 kWh može da pređe 510 kilometara. BMW tvrdi da brzi punjač snage 200 kW može da napuni baterije 80 odsto kapaciteta za samo 31 minut. Na punjaču od 11 kW, potrebno je 7,6 sati do potpuno pune baterije.

Naravno, osim moćnijeg pogona M50 se odlikuje i "M" paketom opreme, koja podrazumeva sportske branike, spojlere i druge detalje karoserije, "bubrege", retrovizore i okvire stakala crne boje, sportske kočnice, vešanje i točkove od 19 inča, brojne elektronske sisteme, među kojima je i BMW Driving Assistant opremljen tehnologijom poluautonomne vožnje.

Dva nova električna modela u prodajne salone stižu na jesen, a cene na nemačkom tržištu će iznosti 58.300 evra za MW i4 eDrive40 i 69.900 evra za i4 M50.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • dago 1

    2. jun 2021 | 16:45

    Moze da predje 500 kilometara al da se vozi auto putem 90 km/h i da je idealna temperatura vani da ne treba ni klimu ni grijanje. Znaci ako bi vozio kako treba 130-140 km/h i jos nocu pa hladno pa kisa malo , nebi stigao od jednog do drugog punjaca😬. Dobar stroj al nije za putovanje, bar za nas koji ne gasimo iz Njemacke , Holandije , itd

  • Roki

    4. jun 2021 | 06:28

    Zasto bi hladenje prestavljalo problem? Klasican auto trosi litar vise s klimom a el nesto vise struje tako da svaki ima gubitak...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA