Ukupan udeo emisije ugljen - dioksida od saobraćaja je 12%. Ako bi se ovog trenutka sva vozila zamenila električnim emisija bi bila 6%. Znači i dalje bi postojalo 94% izvora co2 što dovodi do zaključka da zabrana automobila na benzin i dizel nema baš puno smisla ako to utiče negativno na ekonomiju i kvalitet prevoza. Razlog je to što izvor co2 iz auspuha bi se preselio na druge izvore, za proizvodnju struje i samih elektro automobila koji su zahtevniji po tom pitanju. Nova ispitivanja su došla do zaključka da novi automobil više emituje čestice od posledica habanja guma nego iz izduvnih gasova. Naravno nisu sva vozila nova, zabranom proizvodnje ti ne možeš ljudima zabraniti da voze stara kola tako da se elektrifikacijom apsolunto ništa ne dobija na tom polju. Kada bismo svi vozili aktuelna Euro 6 vozila zagađenje bi se svelo na minimum u urbanim sredinama i tu gotovo da nema razlike u odnosu na električna vozila. Galvna opasnost po covečanatvo nisu cestice iako izazivaju neke bolesti, to nije samo od saobraćaja, već klimatske promene kao posledica efekta staklene bašte. Sve u svemu krivac za to nije saobraćaj, već ukupna aktivnost ljudi. Čovek će morati u potpunosti da menja način života, automobil je samo kap u čaši. Moj zaklučak je da treba posepeno uvoditi električna vozila i ostaviti im vremena da se razviju na čistiji i ispaltiviji nivo, istovremeno pustiti da se vozila na fosilna goriva dalje unapređuju. Tako da u jednom momentu imate kombinovan sadržaj saobraćaja gde će ukupno zagađenje biti smanjeno, gde se ljudima neće ugroziti kvalitet života i ekonomija neće trpeti posledice.
Puke tvoje želje! Zagađuje i proizvodnja goriva, i njegova dostava, kao i proizvodnja delova i tečnosti koje fosilci ostavljaju za sobom svakih nekoliko hiljada km (pod okriljem našminkanog naziva "redovno održavanje"). Tu je i ekološka šteta pumpi za gorivo i naftovoda, izlivenih tankera. Zatim, ne završava se sve na CO2, a za električne imamo i čiste izvore energije - kao potencijal ako ih nemamo sada. Zbog toga je uticaj fosilnih goriva mnogo veći nego što ti priželjkuješ a električni mnogo bolji nego što se pribojavaš. Biraš sitne činjenice koje misliš da ti odgovaraju i konstantno izbegavaš celu sliku. Jeste, električni troše gume nešto više. Fosilci? Kočnice, razna ulja, pogonske delove i ostalo što navedog na početku. Skretanje pažnje, varanje i skrivanje ogromnih nedostataka fosilaca ti ne pomaže. Na kraju, čak i da si u nekoj svojoj bajci u pravu, električni su bolji, bezbedniji, jeftiniji, pouzdaniji, praktičniji i nude daleko veće uživanje u vožnji od te zastarele tehnologije.
Inače, i brojevi su ti bar zastareli, ako ne skroz netačni. EPA procene od pre oko mesec dana stavljaju CO2 iz saobraćaja na 29%. Od toga možda moramo oduzeti delove koje još nismo rešili (vazdušni saobraćaj) ali to nije toliko veliko... a dodati kako ih ti nazivaš "premeštena" zagađenja koja nikako ne zaboravljaš za električne iako, čudom, zaboravljaš izvore električne energije koji uopšte ne proizvode CO2. Tako nešto za ugljenična GORIVA nikada neće postojati po definiciji (hemijska reakcija ugljenika sa kiseonikom).
@Sve je to lepo: Ne znam ni ja odakle pare ljudima da ih bacaju na lošu, zastarelu, a pritom preskupu zastarelu tehnologiju u prave otpad od države. Mnogo bi bolje i jeftinije prošli prelaskom na električne. Još kada bi kod nas privreda započela nešto bilo bi još bolje.
@ Elektro vozac... Jel su ti to sve rekli ovi iz Tesle kad su ti prodali auto? Uopste nije stvar u CO2. To je neotrovan gas bez ukusa i mirisa koji je ucestvovao u atmosferi i pre motora sa unutrasnjim sagorevanjem. Pri tom je i neophodan za zivor biljaka, a samim tim i svih organizama... Stvar je u ostalim zagadjivacima tipa sumpor koji su otrovni. A za to bi trebalo pritisnuti pre svega naftne kompanije jer cistije goriivo znaci i manje zagadjenje. A decko kog si komentarisao je upravu. Automobili nisu problem vec citava industrija...
@R9: Naprotiv. Primeti da sam ja rekao da se ne završava na CO2 kao odgovor za originalnu poruku. Takođe primeri da to što nije otrovan, vidljiv i što ga naši nosevi ne mirišu ne znači da nije štetan u količini u kojoj ga pravimo, ili da ne može da ubije. Naprotiv, ljudi stradaju.
I nešto što na šta nisam odgovorio. @Boki se trudi da predstavi trenutni način života kao nešto "bolje" a novi kao "lošije" te da se treba polako navikavati. Ništa nije dalje od istine. Čovek se navikao ali je taj fosilni život mnogo lošiji od električnog pa "navikavanje" traje vrlo kratko. Na bolje se svako vrlo lako navikne. Samo je potrebno malo hrabrosti da se proba.
Nikada nisam razumeo agresivnu politiku prema izduvnim gasovima automobila koji već godinama unazad koriste razne sisteme prečišćavanja, dok sa druge strane najvećeg zagađivača, industriju, niko ne pritiska da smanji zagađenje i emisiju co2.
Sve (bar one značajne) zagađivače treba "rešiti". Ne treba praviti razliku, pitanje samo treba da bude šta je moguće uraditi. Za kola imamo rešenje koje je i čistije i bolje od prljave i zastarele tehnologije, i ima perspektivu za napredak (za razliku od fosilne). Ni ja ne razumem zašto svuda u svetu ne rešavaju i ostalo. Napomena: to nikako ne znači da treba da "oproste" fosilnim kolima - i ovako su očajna, treba ih očistiti sa planete što pre.
Boki
Ukupan udeo emisije ugljen - dioksida od saobraćaja je 12%. Ako bi se ovog trenutka sva vozila zamenila električnim emisija bi bila 6%. Znači i dalje bi postojalo 94% izvora co2 što dovodi do zaključka da zabrana automobila na benzin i dizel nema baš puno smisla ako to utiče negativno na ekonomiju i kvalitet prevoza. Razlog je to što izvor co2 iz auspuha bi se preselio na druge izvore, za proizvodnju struje i samih elektro automobila koji su zahtevniji po tom pitanju. Nova ispitivanja su došla do zaključka da novi automobil više emituje čestice od posledica habanja guma nego iz izduvnih gasova. Naravno nisu sva vozila nova, zabranom proizvodnje ti ne možeš ljudima zabraniti da voze stara kola tako da se elektrifikacijom apsolunto ništa ne dobija na tom polju. Kada bismo svi vozili aktuelna Euro 6 vozila zagađenje bi se svelo na minimum u urbanim sredinama i tu gotovo da nema razlike u odnosu na električna vozila. Galvna opasnost po covečanatvo nisu cestice iako izazivaju neke bolesti, to nije samo od saobraćaja, već klimatske promene kao posledica efekta staklene bašte. Sve u svemu krivac za to nije saobraćaj, već ukupna aktivnost ljudi. Čovek će morati u potpunosti da menja način života, automobil je samo kap u čaši. Moj zaklučak je da treba posepeno uvoditi električna vozila i ostaviti im vremena da se razviju na čistiji i ispaltiviji nivo, istovremeno pustiti da se vozila na fosilna goriva dalje unapređuju. Tako da u jednom momentu imate kombinovan sadržaj saobraćaja gde će ukupno zagađenje biti smanjeno, gde se ljudima neće ugroziti kvalitet života i ekonomija neće trpeti posledice.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Puke tvoje želje! Zagađuje i proizvodnja goriva, i njegova dostava, kao i proizvodnja delova i tečnosti koje fosilci ostavljaju za sobom svakih nekoliko hiljada km (pod okriljem našminkanog naziva "redovno održavanje"). Tu je i ekološka šteta pumpi za gorivo i naftovoda, izlivenih tankera. Zatim, ne završava se sve na CO2, a za električne imamo i čiste izvore energije - kao potencijal ako ih nemamo sada. Zbog toga je uticaj fosilnih goriva mnogo veći nego što ti priželjkuješ a električni mnogo bolji nego što se pribojavaš. Biraš sitne činjenice koje misliš da ti odgovaraju i konstantno izbegavaš celu sliku. Jeste, električni troše gume nešto više. Fosilci? Kočnice, razna ulja, pogonske delove i ostalo što navedog na početku. Skretanje pažnje, varanje i skrivanje ogromnih nedostataka fosilaca ti ne pomaže. Na kraju, čak i da si u nekoj svojoj bajci u pravu, električni su bolji, bezbedniji, jeftiniji, pouzdaniji, praktičniji i nude daleko veće uživanje u vožnji od te zastarele tehnologije.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Inače, i brojevi su ti bar zastareli, ako ne skroz netačni. EPA procene od pre oko mesec dana stavljaju CO2 iz saobraćaja na 29%. Od toga možda moramo oduzeti delove koje još nismo rešili (vazdušni saobraćaj) ali to nije toliko veliko... a dodati kako ih ti nazivaš "premeštena" zagađenja koja nikako ne zaboravljaš za električne iako, čudom, zaboravljaš izvore električne energije koji uopšte ne proizvode CO2. Tako nešto za ugljenična GORIVA nikada neće postojati po definiciji (hemijska reakcija ugljenika sa kiseonikom).
Podelite komentar
Sve je to lepo
@Boki
A odakke pare za sve te automobile????
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
@Sve je to lepo: Ne znam ni ja odakle pare ljudima da ih bacaju na lošu, zastarelu, a pritom preskupu zastarelu tehnologiju u prave otpad od države. Mnogo bi bolje i jeftinije prošli prelaskom na električne. Još kada bi kod nas privreda započela nešto bilo bi još bolje.
Podelite komentar
R9
@Boki
@ Elektro vozac... Jel su ti to sve rekli ovi iz Tesle kad su ti prodali auto? Uopste nije stvar u CO2. To je neotrovan gas bez ukusa i mirisa koji je ucestvovao u atmosferi i pre motora sa unutrasnjim sagorevanjem. Pri tom je i neophodan za zivor biljaka, a samim tim i svih organizama... Stvar je u ostalim zagadjivacima tipa sumpor koji su otrovni. A za to bi trebalo pritisnuti pre svega naftne kompanije jer cistije goriivo znaci i manje zagadjenje. A decko kog si komentarisao je upravu. Automobili nisu problem vec citava industrija...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
@R9: Naprotiv. Primeti da sam ja rekao da se ne završava na CO2 kao odgovor za originalnu poruku. Takođe primeri da to što nije otrovan, vidljiv i što ga naši nosevi ne mirišu ne znači da nije štetan u količini u kojoj ga pravimo, ili da ne može da ubije. Naprotiv, ljudi stradaju.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
I nešto što na šta nisam odgovorio. @Boki se trudi da predstavi trenutni način života kao nešto "bolje" a novi kao "lošije" te da se treba polako navikavati. Ništa nije dalje od istine. Čovek se navikao ali je taj fosilni život mnogo lošiji od električnog pa "navikavanje" traje vrlo kratko. Na bolje se svako vrlo lako navikne. Samo je potrebno malo hrabrosti da se proba.
Podelite komentar
Drug generalni
Nikada nisam razumeo agresivnu politiku prema izduvnim gasovima automobila koji već godinama unazad koriste razne sisteme prečišćavanja, dok sa druge strane najvećeg zagađivača, industriju, niko ne pritiska da smanji zagađenje i emisiju co2.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Drug generalni
Sve (bar one značajne) zagađivače treba "rešiti". Ne treba praviti razliku, pitanje samo treba da bude šta je moguće uraditi. Za kola imamo rešenje koje je i čistije i bolje od prljave i zastarele tehnologije, i ima perspektivu za napredak (za razliku od fosilne). Ni ja ne razumem zašto svuda u svetu ne rešavaju i ostalo. Napomena: to nikako ne znači da treba da "oproste" fosilnim kolima - i ovako su očajna, treba ih očistiti sa planete što pre.
Podelite komentar